Toon posts:

CPU fan stopt willekeurig draaien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stock cooler op de e6750, die nu terug op stockspeed staat, weigert elke nu en dan te draaien.
Dit gebeurt meestal als hij temperatuur van 60°C bereikt. Idle (als de cooler draait, dus tijdens opstarten / in de bios) heb ik een temp van 24 graden (heel koude kamertemp.) en stressed rond de 45.

Maar nu gisteren zag ik opeens een verontrustende 80°C, waarna ik mijn pc onmiddelijk afsloot.
Vandaag, stopte het apparaatje weer en steeg mijn temp naar 60°C.

Aan wat kan dit liggen? Ik heb EIST (speedstep) uitgeschakeld, en zelfs zou dit aanstaan, laat die hem dan gewoon uitvallen tot 80° ?!

Hij zit goed vast op het moederbord, want ik heb dit pas sinds ik terug op stocksnelheid zit.

Groetjes

EDIT: Door de optimized defaults in bios te laden, wordt er niets verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 13:25 ]

Verwijderd

Welk merk mobo? En type?

Je hebt op Asus borden vaak zo'n voorgeprogrameerd 'programmatje' die je kan optimaliseren.

Vaak heb je dan silent mode, performance etc etc.. Daar al naar gekeken?

Andere merken zullen dit ook wel hebben.

Verwijderd

Of in plaats van thermal throttling (CPU warm ---> clocks terug) heb je nu CPU warm ---> fanspeed terug :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is een gigabyte p35, maar zoals GoTa©count zei, ligt het aan die thermal trottling instellingen.

Bedankt voor de snelle reply's :)

Groetjes

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:07:
Het is een gigabyte p35, maar zoals GoTa©count zei, ligt het aan die thermal trottling instellingen.

Bedankt voor de snelle reply's :)

Groetjes
het is zo een held die jongen _/-\o_