Toon posts:

(probleem)PC boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste hoop ik dat ik hier goed post anders mag hij verzet worden naar de index waar hij dan wel thuis hoort, maar die ik zo snel niet kon vinden.

dan hierbij mijn probleem:

na vanochtend mij oude (ddr) geheugen te vervangen hebben door (ddr2) geheugen bootte mijn pc niet meer. Ik heb gekeken of dit aan het geheugen lag en dat klopte, door het vervangen door het oude geheugen bootte mijn pc wel weer. probleem is alleen niet opgelost, alles draait wel, maar de harde schijf gaat niet verder meer, er staat overal wel electriciteit op aangezien ik alle ventilatoren hoor draaien en als ik de HD voel deze ook wel trilt en geluid maakt op het moment dat ik mijn pc aanzet. Alleen verschijnt er niks op mijn beeldscherm en word deze op standby gezet. Voor zover ik zie heb ik alle kabels goed aangesloten. Ik snap hier dus niks van, iemand een idee? zou het kunnen komen dat mijn proccessor/geheugen/moederbord kaduk is doordat ik het geheugen had vervangen?

mijn specs (oudmaarja)
moederbord: p4i65g
nivdia 6800
standaard ddr geheugen (heb er niet zo snel een merk op jkunnen vinden)
voeding: Zelman ZM400B-HPS
intel celeron 2.4 ghz

als iemand een tip of idee heeft hoor ik dat graag!

Erik

Verwijderd

Even googelen geeft al snel aan dat je mobo geschikt is voor DDR geheugen, helaas wordt niet vermeld dat er DDR2 in kan, dus dat zal inderdaad de boosdoener zijn.

Wat nu de gevolgen zijn? Geen idee, misschien heb je een DIMM slot dat defect is of iets dergelijks. probeer het eens met een module i.p.v. 2.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-04 21:34

Dani86

AeroGeek

Heb je veel kracht gezet met die DDR2 modules erin plaatsen? Zie je niet meteen dat het gewoon niet past? :P

Ik denk dat je mobo dood is.

Probeer alle slots ff uit. Probeer ook eens clear CMOS ( je weet maar nooit ).

[ Voor 22% gewijzigd door Dani86 op 30-10-2007 13:20 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Topicstarter
dat is het juist, ik heb niet/nauwlijks kracht gezet met ddr2 erin te zetten. dus ze paste gewoon. dat vind ik het vreemde.

edit: het kan ook dat ik het verkeerd heb geleezen natuurlijk op mijn nieuwe geheugen, ga nu nog wel eens even kijken.

en zal ook eens proberen het cmos te clearen.

edit probleem opgelost, blijkbaar was 1 geheugen slot toch kapot gegaan, andere werkt nu. slotje!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 14:57 ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-04 14:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

klik, simpelweg geen ddr2 ondersteuning

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe hebt gij in godsnaam die DDR2 modules erin gekregen? Dat KAN gewoon weg niet dat dat gelukt is zonder kracht erop te zetten!

Misschien zitten te vijlen ofzo?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1