Eigen site, Intern naar de server Extern naar internet

Pagina: 1
Acties:

• gjaa
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-03 08:36
Hallo allemaal,

Wij draaien OWA op een webserver. Als ik binnen ons bedrijf naar die site wil gaan wil ik niet het internet op gaan maar gewoon binnendoor naar de server gerouteerd wordt. Ik weet dat dit in DNS geregeld moet worden maar heb geen idee waar ik dit instel. :?

Alvast bedankt

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
uhm huh watte?
<glazenbol modus aan> ik zie het nog niet <glazenbol modus uit>.

Wat gebeurt er als je nu naar OWA gaat van binnen uit? Je krijgt toch gewoon http://servernaam/exchange te zien en za;l dan bij je webmail kunnen?

Vanaf buiten gebruik je http://arecord.domeinnaam.tld/exchange.

Wat is precies het probleem?

Als je ook met webmail.internedomein.local naar je webmail wilt, maak je een webmail A record aan in je interne DNS die naar je exchange front end server wijst.

[ Voor 19% gewijzigd door hstuivenberg op 30-10-2007 12:32 ]

• gjaa
Als ik nu naar het internetadres ga dan dan krijg ik wel mijn inlogscherm maar daarin staat mijn server "level_15 or view_access vereist". Als ik mijn gegevens intik dan kom ik niet verder.
Gebruik ik mijn lokale ip adres dan kom ik er wel in.

Gerard

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
"level_15 or view_access vereist"
dat klinkt als een switch of een router waar je verbinding naar maakt. en wat bedoel je met internetadres? Zit je op het externe ip adres te conencten? Doe eens gewoon vanaf intern op hostname van de server?

[ Voor 38% gewijzigd door hstuivenberg op 30-10-2007 15:42 ]

• gjaa
Met internet adres bedoel ik in ons geval mail.onzesite.nl (het is een subdomeinnaam)
Met het lokale adres bedoel ik gewoon het IP-adres van de server (intern, in ons geval 172.21.1.10)

De server heeft de naam "mailserver"
Als ik in DNS kijk dan verwijst hij als A-record naar het lokale IP-adres.
Als ik nu mailserver in mijn browser invoer werkt het prima.
Als ik 172.21.1.10 invoer in mijn browser werkt ook prima

Nu heb ik voor de test maar een nieuw record toegevoegd. MAAR als ik die in mijn browser invoer werkt het niet
Ga ik pingen naar die nieuwe naam dan krijg ik keurig mijn IP-adres terug

Ik heb geprobeerd om een nieuw A-record aan te maken met de naam mail.onzesite.nl maar dan maakt hij submappen aan en dan werkt het ook nog niet en pingen werkt dan ook niet. Dit zal dus wel fout zijn.

Al met al ik doe iets fout maar wat :?