WA status betekent dat de cpu moet wachten op IO.
En dat kan disk IO zijn, maar ook netwerk.
Je ziet het wel bij systemen met te weinig geheugen, als er veel geswapped wordt.
Je ziet het wel bij systemen met te weinig geheugen, als er veel geswapped wordt.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ok en dan is een load bij de ID waarde ook normaal ? of staat dat er geheel los van?u_nix_we_all schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:58:
WA status betekent dat de cpu moet wachten op IO.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, ik kan je plaatje namelijk niet zien, ik heb maar beperkt toegang tot internet hier. Maar ID in top slaat op IDLE, dus het percentage van de tijd dat de cpu niets staat te doen.
Overigens is load niet hetzelfde als cpugebruik. Load is op een unix een indicatie van de lengte van de run queue, m.a.w. hoeveel processen er staan te wachten om door de cpu afgehandeld te worden. Lager is beter.
Overigens is load niet hetzelfde als cpugebruik. Load is op een unix een indicatie van de lengte van de run queue, m.a.w. hoeveel processen er staan te wachten om door de cpu afgehandeld te worden. Lager is beter.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
gebruik eens een tool als NMON, hiermee kun je beter zien wat er op je machine aan de hand is;
http://www.ibm.com/developerworks/aix/library/au-analyze_aix
http://www.ibm.com/developerworks/aix/library/au-analyze_aix
En dat is een van de redenen dat een screenshot van tekst plaatsen onhandig is, ik wil de topicstarter dan ook verzoeken gewoon de tekst te plaatsenu_nix_we_all schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:13:
Ik weet niet precies wat je bedoelt, ik kan je plaatje namelijk niet zien, ik heb maar beperkt toegang tot internet hier.
Wordt veel i/o gedaan, je hd led zal wel continue aan staan. Die load is zeker niet normaal.
Altijd al zo geweest?
Altijd al zo geweest?
OMG, ik heb nu het plaatje gezien
En als spamd doet wat de naam belooft, zou ik die bak maar snel offline halen, voor je provider het doet
En als spamd doet wat de naam belooft, zou ik die bak maar snel offline halen, voor je provider het doet
spamd is de (anti-)spam daemon van spamassassinu_nix_we_all schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:53:
OMG, ik heb nu het plaatje gezien![]()
Er is vrij veel geheugen in gebruik op je bak. Kun je eens de inhoud van het top scherm posten als je sorteert op geheugen gebruik (met shift M).
Dat lijkt me iets om eens naar te kijkenSwap: 4136652k total, 1047564k used, 3089088k free
en als je in
wpa_cli
level 0 in tikt?
wpa_cli
level 0 in tikt?
>.< >.< >.< >.<
Pagina: 1