xp boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01-2025
Oke hier het verhaal, Gisteren wou ik even ubutu checken met die live cd, nu kon je ook gelijk installeren, het zag er wel leuk uit dus dat deed ik, ik had al problemen met de partitie's maar dacht dat ik het veilig aan het installeren was zodat me windows het altijd zou blijven doen. Uiteindelijk faalt de installatie van ubuntu en boot windows niet meer de welbekende 'boot system failure put in diskette' oid.

Nu is mijn vraag hoe los ik dit op? de partitie waar windows op staat is D: en ntfs

khad op de partitie waar ik eigenlijk ubuntu op wou nu weer windows xp geinstalleerd zodat ik iig niet deze vraag kan gaan posten.

Ik wil dus gewoon dat me windows welke op D: staat geboot gaat worden..

alvast bedankt. Je zou ook kunnen zeggen format en een verse install, maar me vriendin heeft veel programma's nodig die eropstaan en het zou een eeuwigheid duren alles weer te installeren.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Opstarten met de windows cd, kiezen voor repair en dan fixboot doen, dacht ik

Rail Away!

• Masterrikkie
ik heb geprobeerd met windows cd te starten. Dan krijg gelijk die zooi met partitie selecteren om te installeren. Ik kan nergens repair selecteren. (ik gebruik retestrak xp)

Was vergeten te melden dat ik wel dualboot schermpje krijg 1e Windows waar ik nu op zit 2e staat er unidentified operation system.

• Masterrikkie
net andere cd's met windows xp geprobeerd, en nog steeds kan ik nergens repair selecteren. Al me windows files ect. staan nog wel op de partitie

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Je krijgt niet het volgende scherm te zien?

Afbeeldingslocatie: http://www.theeldergeek.com/images/XP%20Home%20Setup%20Graphic/CC.gif

• Mad Marty

Mad Marty

Check anders even of je boot.ini goed staat. Check ook How to edit the Boot.ini file in Windows XP

Rail Away!

• Masterrikkie
dit staat er in mijn boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
C:\ = "Unidentified operating system on drive C."

en ik krijg idd dat repair scherm van windows niet :S

• Mad Marty

Mad Marty

Ik snap even iets niet.
Masterrikkie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:59:

...

Was vergeten te melden dat ik wel dualboot schermpje krijg 1e Windows waar ik nu op zit 2e staat er unidentified operation system.
M.b.v. de 'eerste optie' kan je wél Windows opstarten?

Rail Away!

• Masterrikkie
ja, maar dan kan ik de windows opstarten welke ik net vers geinstalleerd heb op een partitie van 15 gb.

kep 4 verschillende windows xp cd's geprobeerd elke keerk rijg ik gelijk dit scherm:

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2007 23:36 ]

• Mad Marty

Mad Marty

Masterrikkie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:08:
ja, maar dan kan ik de windows opstarten welke ik net vers geinstalleerd heb op een partitie van 15 gb.

kep 4 verschillende windows xp cd's geprobeerd elke keerk rijg ik gelijk dit scherm:

[
Dat lijkt me geen scherm dat je bij een normale windows cd krijgt :z

Waarom kwoot je 'm dan ook? Gebruik voortaan nou een TR als je dit soort dingen wil melden.

Verander partition(1) (da's de partitie die je net aangemaakt hebt) eens in partition(0) (de ouwe)?

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2007 23:38 ]

Rail Away!

• Masterrikkie
http://i.t.com.com/i/tr/d...ot/dual_boot_vista_10.png

dit krijg ik alleen staat er ipv windows vista 'unkown operating system' oid

kben ook al aan het rommelen met andere bootmanagers maar begrijp er geen zak van..

• Masterrikkie
iemand nog ideetjes?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
als je kiest voor installeren op de partitie D dan krijg je daarna ook nog de vraag of je wilt repareren of een nieuwe installatie wilt doen. Kies daar voor repareren. dat is een andere reparatie dan de hierboven genoemde press R.

wat bedoel je eigenlijk met: ik had al problemen met de partitie's maar dacht dat ik het veilig aan het installeren was zodat me windows het altijd zou blijven doen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Je harde schijf eruit halen. In een andere pc hangen en dan alle bestanden die je wilt houden overzetten. Vervolgens je harde schijf met problemen terug in je pc hangen, en gewoon via de windows installatie cd alle partities verwijderen.
Als dat niet werkt zou je kunnen proberen via Partition Magic of QTpartition(?) op je andere pc de schijf partitievrij te maken. Desnoods volledig formatteren. Daarna zou hij het wel weer moeten doen.

Verwijderd

Masterrikkie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:08:
Ook voor jouw geldt: niet quoten, dan.

Heb je die link zelf wel bekeken? Dadelijk staat ze nog bij VolkomenK*t in de picture!

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2007 23:38 ]

• Masterrikkie
wtf, vaag dat plaatje eerst was het nog een instal screen van windows. Verder als ik windows op D wil installeren geeft hij ook geen repair aan, hij zegt dat hij alle windows file's in een apparte map zet en windows vers installeert.

Ik bedoelde, toen ik ubuntu installde snapte ik niet veel van de partitie's die weergegeven werden, ik dacht dat ik de goede gekozen had.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Zet een plaatje wat je wilt gebruiken in het vervolg dan even op je eigen webspace, dan voorkom je dat soort stomme fouten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd de xp-setup voor D:/ vanuit de andere opgestarte installatie te starten, dus vanuit die opgestarte windowsversie op de 15 gig partitie? Krijg je wellicht wel de reparatie optie, of de mogelijkheid windows over windows te instaleren (zelfde map), en progs te behouden?
Pagina: 1