EVGA 8800 ULTRA rare geluiden

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laythian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 22:07
Sinds ik mijn nieuwe pc heb gebouwd hoor ik elke keer als ik een 3d applicatie gebruik rare piepjes komen van m'n 8800 ultra. Dit gebeurt als ik 3dmark06 tests doe, tijdens het loading screen piept mijn videokaart 2 keer en dan begint de test waarna de videokaart ophoudt met piepen, tijdens het gamen ook .. maar dan piept het de hele tijd. Ik heb rond gevraagd op andere forums, en sommigen kwamen op de conclusie dat het mijn voeding is, dat mijn videokaart niet genoeg stroom krijgt dus piept. Maar als dit het geval zou zijn, dan zouden games enz. niet werken denk ik, ik zou eerder een BSOD krijgen of dergelijke.

Nou heb ik deze piepjes opgenomen ..
http://rapidshare.com/files/66116280/vgabeeping.wma (tijdens 3dmark06)
http://rapidshare.com/files/66200472/vgagamingbeep.mp3 (tijdens crysis op menu)
http://rapidshare.com/files/66200431/vgagamingbeep1.mp3 (ingame crysis)

Deze piepjeshoor ik bij elke 3d app.

Specs:
Q6600 G0
Asus Maximus Formula SE
4x1GB Kingston HyperX
EVGA 8800 ULTRA
Thermaltake Toughpower 700W

Ik hoop dat iemand weet wat het is en waarom :)

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb alleen een eVGA 8800GTX. Deze piept ook af en toe tijdens het opstarten van mn pc. Ik zet hem dan altijd maar meteen uit omdat ik het niet echt gezond vind klinken. Een paar keer opnieuw proberen en hij start op zonder piep.

Nou heb ik een Q6600, 4x1GB Crucial, MSI p6n diamond en een 8-tal hdd's. Als voeding gebruikte altijd de Zalman 600-HP en had ik nergens last van. Nu heb ik een nieuwe PSU (Antec 850W Quatro Truepower) en is de ellende eigenlijk begonnen. Het systeem is ook meteen een stuk trager geworden, zo kan ik UT3 niet meer soepel spelen op 2560x1600. Wat met de zalman dus geen probleem was.

Ondanks dat we misschien niet exact hetzelfde probleem hebben wou ik het toch even melden hier. Probleem heb ik overigens nog niet opgelost dus ik hou dit topic in de gaten !

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15
Had hier ergens op GOT gelezen dat het een condesator kan zijn.
Mijn GTX begint te fluiten als ik over de 200 FPS ga in 3Dmark03 en dat heb ik bij meer "lichte" programma's of toepassingen.

Mischien dat je hem kan omruilen voor een andere maar wie weet maakt die het zelfde geluid.
Geloof niet dat je je zelf zorgen er om hoeft te maken.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:43

HugoBoss1985

Xenotech

Dat geluid is heel normaal.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 22:29

KoffieNT

banaan

Weetniet of het een echte toevoeging is maar oude AMD's deden dit ook wel eens als ze het warm hadden of onder load stonden.

Kan natuurlijk ook een condensatortje zijn, mischien tip om de winkel waar je hem gekocht heb even in te lichten en hem eventueel nu al om te ruilen om probs te voorkomen.

:D

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Mijn GTS doet dit ook, maak me er geen zorgen om :)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zijn geen condensators, zijn spoeltjes.....de stroom resoneert in de spoeltjes waarbij ze dus gaan piepen.

Hoewel het een klote geluid kan zijn en soms ook best hard, is het redelijk normaal. Mijn Thinkpad hoor je ook piepen als hij zijn hdd gebruikt.

Mijn oude pc hoorde je soms als je applicaties laadt en kwam van het mobo. Ik vind het ook te stom voor worden dat er niets aan gedaan wordt, maar het is eenmaal zo en niet schadelijk.

En je voeding neit sterk genoeg: 700W moet meer dan voldoende zijn.

T60P Widescreen

Verwijderd

8800GTX en Ultra gaan piepen (fluiten) bij hoge fps. Neem bijv de intro filmpjes van de Crysis demo, daar haal ik volgens fraps ruim 3000fps. Mooi fluit concert is het gevolg :9 . Piepen tijdens opstarten maakt niet uit, doet mijn kaart ook gewoon. PC aan -> piep -> auto reboot -> goede boot. Als m'n PC uitgaat piept tie ook. Blijkbaar heeft de GTX genoeg stroom in z'n reserves als de power wordt gekilled om nog even te piepen :) .

Verwijderd

Vorige week ook een GTX aangeschaft en inderdaad, de kaart piept ook na het afsluiten van de pc.
Ik heb een Zalman 600 HP voeding.
Het is niet echt irritant maar ik zou het toch eruit willen hebben.

Heb al verscheidene fora uitgekamd maar er is geen oplossing te vinden.

Verwijderd

Dit heeft volgens mij te maken met de kaart, een harde peep is normaal voor GTX/ultra. Dit komt doordat deze bij afsluiten of aanzetten de VGA geen stroom krijgt maar wel actief is, dus hij geeft een piep. Start de PC maar op en haal de voedingkabel uit je VGA dan krijg je dezelfde peep alleen aanhoudend.

Als dit gebeurt ten tijde van een benchmark kan het zijn de je Graka niet voldoende sap krijgt en je voeding niet voldoende levert. Correct me if i'm wrong

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:29:
Dit heeft volgens mij te maken met de kaart, een harde peep is normaal voor GTX/ultra. Dit komt doordat deze bij afsluiten of aanzetten de VGA geen stroom krijgt maar wel actief is, dus hij geeft een piep. Start de PC maar op en haal de voedingkabel uit je VGA dan krijg je dezelfde peep alleen aanhoudend.

Als dit gebeurt ten tijde van een benchmark kan het zijn de je Graka niet voldoende sap krijgt en je voeding niet voldoende levert. Correct me if i'm wrong
You're right :). Als het met opstarten/afsluiten pc gebeurt is het geen probleem. Blijkbaar verliest de kaart eerder power op de PCI-E aansluitingen dan uit het slot zelf.

• Laythian
Dus er is iets mis met me PSU ?

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn GTS. Ik weet niet of dit iets is van 8800-kaarten of alle graka's, maar het is behoorlijk irritant als je je pc stil wil maken. Hier zal waarschijnlijk niet een goede oplossing voor zijn...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 23:50

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien als je V-sync aanzet, en je kaart geen belachelijk hoge fps maakt zal het piepen verdwijnen.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waster schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:33:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn GTS. Ik weet niet of dit iets is van 8800-kaarten of alle graka's, maar het is behoorlijk irritant als je je pc stil wil maken. Hier zal waarschijnlijk niet een goede oplossing voor zijn...
Ik heb het ook met een 7900gt dus het niet 8800 gebonden ;)

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 22:25
Ikzelf heb een Asus 8800 GTX en heb net hetzelfde probleem!
Maar ik maak er mij niet zo druk om, zolang alles nog werkt ben ik tevreden.(En ik kan nog rekenen op garantie sinds ik mijn nieuwe pc van eind Augustus heb)

Ik had het denk ik voor de eerste keer opgemerkt bij de Crysis MP beta, en dan vooral bij de introfilmpjes. Waarschijnlijk doordat je daar zeer hoge FPS haalt.
Ik heb daarom eens op internet gezocht en ik vond een, voor mij werkende, simpele oplossing:
V-Sync aanzetten! ;)

Ik hoor nu enkel nog maar piepjes bij de intro, maar ik denk niet meer bij het gamen zelf. Ook het geluid is vermindert.

Verwijderd

Nee, als het alleen met booten of afsluiten is niet.

Verwijderd

Hoor zelf ook wel eens een fluitend/piepend geluidje van mijn 8800 GTS, maar ik ervaar het niet echt als storend...
Hdd knalt toch nog altijd overal bovenuit, en daarnaast met een koptelefoon op hoor je dat soort geluiden niet eens.
Dacht eerst dat het iets met de koeler te maken had, maar het heeft dus iets met condensators/stroom te maken....Volgens mij hoor ik het idd vaker met opstarten + afsluiten, dus het is normaal denk ik?

• Laythian
Ik hoor niks bij het opstarten/afsluiten .. het is meer tijdens gamen/3dmark06, ik heb v-sync aangezet en nu is het verdwenen idd.

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 17:06

BaT

Alleen bij het aflsuiten van m'n pc hoor ik een harde korte piep/gefluit (klinkt als een fan die heel snel downspinned); zal dan ook wel me psu of videokaart zijn; ik zal er vanavond wat beter naar luisteren. Maar erg is het dus iig niet (het is alleen bij het afsluiten); want ik begon me al allemaal doem-scenario's in het hoofd te halen...

Product Owner - Connec2

Pagina: 1