Ik heb een contract aangeboden gekregen bij Hewlett-Packard en ben erg benieuw of er mede tweakers zijn die ervaring hebben in het werken voor dit grote Amerikaanse IT bedrijf?
Verwijderd
Bij HP zelf of via detachering? Ik ken ze wel en ze zijn nogal makkelijk in het aannemen en afstoten van personeel al na gelang behoefte. Wat dat betreft echt Amerikaans ja.
^waar. Via detachering is het heel verschillend natuurlijk. Zit zelf bij HP Dublin via CPL, HR is niet denderend maar van dag tot dag is het best te doen. Redelijke voorwaarden en relatief zeer goed salaris.
Vanaf 30.06.2008 kan ik je meer vertellen over mijn ervaringen bij HP, dan begin ik namelijk als Business Intelligence Practice Lead voor HP New Zealand in Wellington.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik moet zeggen dat ik die mentaliteit zeker ben tegen gekomen binnen het bedrijf wat voor "interesante" ervaring heeft gezorgd.. omdat ik zelf een (totaal) andere kijk heb op het bouwen van een goede consultancy onderneming. (d.w.z. lange termijn investeringen doen in mensen, kennis en markt, erkennen dat wanneer je "best talent" recruitment wilt doen dat je mensen ook markt conform (en plus) moet betalen en dat een duidelijk scheiding tussen sales & delivery moet maken).Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:04:
Bij HP zelf of via detachering? Ik ken ze wel en ze zijn nogal makkelijk in het aannemen en afstoten van personeel al na gelang behoefte. Wat dat betreft echt Amerikaans ja.
Bij HP lijkt de tijdsduur van elke investering of forecast ook niet langer te reiken dan het einde van het kwartaal. Da's toch wel jammer maar we geven de strijd nog niet op.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Na de overname van EDS is het zo'n chaos and politieke cultuur geworden dat ik deze week mijn papieren ga inleveren.
Ik werk voor Telfort en ICT word bij ons allemaal naar EDS geplaatst. Dit zou allemaal moeten gebeuren per 1 sept. 2009. Komt nog vrij weinig informatie los voor degene die daar naar toe gaan.
Veel plezier. Dat is overigens wel een bekend "business model".. "Outsource uw ICT naar ons (HP/EDS), ontsla uw ICT personeel en wij nemen deze over." Zo wordt een vet contract naar binnengesleept (staat erg goed voor de aandeelhouders) en na verloop van tijd wordt het personeelsbestand afgebouwd, want 2-3 maanden bankzitten bij EDS en je komt op de Woofer lijst. (WFR -> Work Force Reduction).
En de meeste mensen bij HP hebben de afgelopen JAREN nooit een cent loonsverhoging gehad. Sinds Mark aan de top staat wordt er alleen maar winst gemaakt door enorm te snoeien. Zodra het economische klimaat weer gunstiger wordt zal HP/EDS echt grote moeite hebben om de (goede) mensen binnen de deuren te houden.
En de meeste mensen bij HP hebben de afgelopen JAREN nooit een cent loonsverhoging gehad. Sinds Mark aan de top staat wordt er alleen maar winst gemaakt door enorm te snoeien. Zodra het economische klimaat weer gunstiger wordt zal HP/EDS echt grote moeite hebben om de (goede) mensen binnen de deuren te houden.
[ Voor 28% gewijzigd door tazzman op 29-07-2009 00:00 ]
wat was het een tijdje geleden 25 duizend man en laats 6000 ?
Ja dat klopt 24.600 en daarna nog eens 6000 - het zijn helaas wel meer & deel "EDS" mensen die weg moeten. HP heeft zijn Consultancy tak (C&I) in EDS gedumpt waardoor het nu een beetje onduidelijk is hoeveel EDS en hoeveel HP mensen weg moeten. De kern van het probleem is dat HP gewoon een hardware vendor is - het gehele sales apparaat is daarop ingesteld en ook het personeelsbeleid.. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen iemand die aan de lopende band printers inelkaar schroeft of zeer ervaren Enterprise Architects, Business Management Consultants, Java en/of .NET experts etc. Het personeelsbeleid laat nog al te wensen over ben ik bang.
Pagina: 1