P5W DH Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:21
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik verwacht dat er 'iets' met het moederbord is (Asus P5W DH Deluxe)
Het probleem is dat ik totaal geen beeld heb vanaf het moment dat ik hem aanzet. Ook hoor ik geen piepjes of iets dergelijks. Ik heb al een bios reset, een andere videokaart en voeding geprobeerd, maar dat maakte geen verscil. Ook maakt het niet uit of ik met of zonder geheugen opstart, ik krijg gewoon met geen mogelijkheid beeld. Wat ik ook zeer vreemd vind, is dat na ongeveer een halve minuut de CPU koeler stopt met draaien (terwijl de achterkant van het moederbord gewoon warmer word) Heeft iemand misschien nog oplossingen die ik kan proberen voordat ik hem RMA stuur?

Alvast bedankt

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 14:27
Het kan zijn dat de P5W DH Deluxe jouw Proc niet ondersteunt...

Heel stom van asus toen, maar ik heb gelezen (heb hetzelfde mobo) dat die p5w dh deluxe Core2duo ready is, maar dit is pas na een bepaalde bios.
Toen ik dit mobo kocht zei ik ook tegen de winkel dat mijn proc het er op MOEST doen anders wil ik hem niet, of moeten jullie er zelf voor zorgen dat de BIOS goed geflashed is om een core2duo te ondersteunen.

Dus ik zou even kijken welke BIOS je hebt (Als je daarin komt) anders zou je met een non core2duo kunnen proberen te booten, als je die natuurlijk hebt.
Ik weet niet meer uit m'n hoofd vanaf welke BIOS hij Core2Duo ondersteunt, zou je even moeten opzoeken.

@edit:
Op het asus forum zijn er aardig wat threads hierover en volgens mij stickys, dus daar zou je eventueel ook kunnen kijken hoe en wat.

[ Voor 9% gewijzigd door Saiya op 30-10-2007 11:24 ]

• ReX_NL
Klopt dit had ik ook gelezen. Maar de cpu werkte bij installatie meteen. Het is nu sinds 4 weken dat dit probleem zich voordoet. Ook heb ik de bios al geflashed naar 2206? (uit mijn hoofd). maar dat maakte geen verschil. Ik ga nu even de orginele bios proberen terug te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door ReX_NL op 30-10-2007 11:30 ]

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 14:27
Heb hem nu zelf draaien op 1707, dat gaat redelijk goed. Heb dus ook geen zin om hem hoger te zetten de BIOS. Khad eerst last van vastlopers tijdens het gamen, maar dit heb ik gefixt door de drivers van mijn Asus 1950Pro PCI-e te verversen en de koeler wat harder te laten draaien.
Dus ik denk dat dat daaraan lag (waarschijnlijk drivers).
Vaag dat het probleem nu optreed. Zul je echt moeten denken over wat je dan hebt zitten installeren/ veranderen. Misschien dat dat het heeft veroorzaakt.

• ReX_NL
Heb hem nu zelf draaien op 1707, dat gaat redelijk goed. Heb dus ook geen zin om hem hoger te zetten de BIOS. Khad eerst last van vastlopers tijdens het gamen, maar dit heb ik gefixt door de drivers van mijn Asus 1950Pro PCI-e te verversen en de koeler wat harder te laten draaien.
Dus ik denk dat dat daaraan lag (waarschijnlijk drivers).
Vaag dat het probleem nu optreed. Zul je echt moeten denken over wat je dan hebt zitten installeren/ veranderen. Misschien dat dat het heeft veroorzaakt.
Het is niet softwarematig, maar hardwarematig. Ik krijg dus vanaf het moment dat ik hem aanzet, totaal geen beeld. Ik heb alles al vervangen wat los en vast zit, dus vandaar dat ik verwacht dat er iets is met het moederbord. Maar er is niks te zien wat bijv. doorgebrand is.

Heb nu de nieuwste bios er op gezet, maar ook nu is het nog precies hetzelfde (1 op de 50 keer kom ik tot de post, nooit in windows)

[ Voor 75% gewijzigd door ReX_NL op 30-10-2007 14:42 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ben bang dat je bord ermee aan het ophouden is als je verder niets aan je hardware hebt gewijzigd. Had je last van hoge temperaturen misschien? Dat zou eventueel ook nog problemen kunnen hebben veroorzaakt, maar daar is het nu toch te laat voor om nog iets aan te doen ben ik bang.

offtopic:
Hmm, waarom schop ik dit topic eigenlijk nog? :P

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 31-10-2007 13:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1