Toon posts:

limonade in een dell vostro 1700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleempje.......mijn laptop,dell vostro 1700, heeft een slok aanmaaklimonade gehad :'( en toen deed ie niks meer het enige wat werte was de knop dell media maar daar kon ik niks mee ineens ging ie per ongeluk aan ik blij maar zonder toetsenbord is typen lastig nu heb ik een schermtoetsenbord en kan dus in mn lappie,dus ik systeemherstel gedaan en nou doet mn touchpad het weer maar mn toetsenbord,frontpannel + aan/uitknop nog niet.Het zou een waterdicht toetsenbord moeten dus heb ik hem schoongemaakt zodat de plak eraf zou gaan daarna goed laten drogen en weer terug geplaatst maar het had niet gwerkt :S toen keek ik in eigenschappen en :S die zegt dat hij correct werkt.Er branden wel 2 lampjes die niet horen te branden 1 is numlok. en de ander weet ik niet wat het is het is een slotje meet een pijltje naar beneden erin,dus ik ben op zoek gegaan naar de functie ervan maar niks gevonden :N .Tot slot heb ik de drivers installatie cd opnieuw geinstalleerd maar ook dat leverde niks op ;( Ik heb weinig verstand van laptops en pcs maar probeer het altijd wel zelf uit te zoeken,maar hier kom ik niet verder mee,zou het echt kapot zijn of kan het nog goed komen :?

greetz mayke

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

Q-bone

Dusss...

dell bellen, je hebt soieso nog garantie. Die kunnen je verder helpen.

En anders eens proberen de connectortjes van de dingen die niet meer werken even nalopen en drogen!

bla?

Verwijderd

Kortsluiting gemaakt als de laptop aan stond, als die uit stond zou je hem kunnen drogen dan zou die het weer kunnen doen. Anders ben ik er bang voor.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Q-bone schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:15:
dell bellen, je hebt soieso nog garantie. Die kunnen je verder helpen.

En anders eens proberen de connectortjes van de dingen die niet meer werken even nalopen en drogen!
Dit valt dus niet onder garantie, maar in iedergeval Laptop niet meer aanzetten en accu meteen verwijderen. Je zult eerst het toetsenbord moeten verwijderen men met een doekje eerst alle limonade moeten verwijderen. Gebruik bijvoorbeeld alcohol doekjes of een doekje en medisch alcohol. Pas wanneer alles zo goed mogelijk weer schoon is gemaakt kun je eens proberen de laptop weer in te schakelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:16:
Kortsluiting gemaakt als de laptop aan stond, als die uit stond zou je hem kunnen drogen dan zou die het weer kunnen doen. Anders ben ik er bang voor.
Als het schoon water was geweest had je inderdaad kunnen proberen de laptop gewoon netjes te drogen, maar met limonade blijft er vaak een pikkerig laagje achter.

P.s. Zorg er wel voor dat je geen lak lagen verwijderd met b.v. alcohol, ik weet namelijk niet hoe alcohol bestendig de laklaag op de printplaten zal zijn. Wanneer je er met een doekje en alcohol er overheen geweest bent, kun je misschien eens navegen met een droog doekje.

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 30-10-2007 10:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

Q-bone

Dusss...

of het onder de garantie valt, ligt aan je garantie! Zelf heb ik een nieuwe laptop gekregen van dell (zelfs 2 versies nieuwer) omdat deze door waterschade niet weer werkte. Dus bekijk eens je garantievoorwaarden, en beslis dan wat je doet.

Mocht het niet onder de garantie vallen, dan zoals gezegd goed schoonmaken(drogen) en je verbindingen nalopen.

bla?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jullie voor de snelle reacties.Het valt niet onder de garantie jammer genoeg.Ik heb het inderdaad met schoon lauw water schoon gemaakt.De laptop stond idd aan toen het gebeurde maar is nu weer aan,ik verzend dit met die laptop, alles werkt en niks is verloren gegaan behalve dan dat het toetsenbord,frontpannel+aan/uitknop niet werkt en die 2 lampjes die niet uit kunnen.Zou het kunnen dat dat lampje met het slotje met dat pijltje naar beneden erin een teken is dat het toetsenbord op slot zit

Verwijderd

Of had een notebook overwogen die er mee overweg had gekund, zoals de IBM T61P, zie deze link

http://www-07.ibm.com/len...d/ph/spill-resistant.html

Misschien het overwegen waard wanneer je besluit om op zoek te gaan naar een nieuwe notebook.
In ieder geval sterkte met je overleden notebook en je zoektocht naar een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:15:
Of had een notebook overwogen die er mee overweg had gekund, zoals de IBM T61P, zie deze link

http://www-07.ibm.com/len...d/ph/spill-resistant.html

Misschien het overwegen waard wanneer je besluit om op zoek te gaan naar een nieuwe notebook.
In ieder geval sterkte met je overleden notebook en je zoektocht naar een nieuwe.
Ik was nog niet van om em te begraven hij is pas 3 mnd oud en alles werkt nog behalve het eerder genoemde waarvan ik uitga dat dat op te lossen is ;)

Verwijderd

Ok, goed om te horen dat er licht aan het einde van de tunnel gloort voor je laptop, zou inderdaad zonde zijn mocht je hem vroegtijdig moeten afschrijven.

Veel succes met het herstel.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:27
Misschien heb je wat aan de Asus A6/Z92 serie topicstart. Heb ook ranja over mn laptop gegooid en daar beschrijf ik hoe en wat ik heb gedaan. Ik hoop dat je je laptop niet binnen een dag al aan hebt gehad iig, dan kun je alsnog alles kapot maken... En zelfs met een IBM oid ben je er niet zeker van. De enige en beste oplossing is gewoon een verzekering afsluiten.

Verwijderd

Heb ik ook gelukkig een verzekering voor (T61P) via surfspot ben er tevreden mee (door omstandigheden wel veels te laat geleverd) , 3 jaar beschermd tegen diefstal en ongelukken was wel prijzig maar meer als de moeite waard wanneer je er gebruik van dient te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:29:
Ok, goed om te horen dat er licht aan het einde van de tunnel gloort voor je laptop, zou inderdaad zonde zijn mocht je hem vroegtijdig moeten afschrijven.

Veel succes met het herstel.
Dank je ik hoop dat het me gaat lukken ;)
GENETX schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:31:
Misschien heb je wat aan de Asus A6/Z92 serie topicstart. Heb ook ranja over mn laptop gegooid en daar beschrijf ik hoe en wat ik heb gedaan. Ik hoop dat je je laptop niet binnen een dag al aan hebt gehad iig, dan kun je alsnog alles kapot maken... En zelfs met een IBM oid ben je er niet zeker van. De enige en beste oplossing is gewoon een verzekering afsluiten.
Daar zal ik zeker naar kijken bedankt :) .Mijn verzekering dekt het jammer genoeg niet :S
Pagina: 1