Ik heb onlangs de volgende onderdelen gekocht:
- Asus Striker Extreme Mobo
- E6850 3.0GHZ Intel processor
- 4x 2GB 667Mhz PC2-5300
- Asus EN8800Ultra
- 2x 320GB 7200RPM S-ATA-II 16MB
- PSU 730W
- Windows Vista home premium NL 64
Nu heb ik problemen zodra ik een spel wil spellen.
Hij begint te haperen tijdens het opstarten van het spel of crashed zelfs.
Ik heb gekeken of er een probleem was met de voeding, processor, geheugen, videokaart, temperatuur.
Deze gaven geen problemen (heb ze vervangen door mijn oude componenten, maar gaf het zelfde resultaat)
Toen heb ik me verdiept in de hardeschijf en hier merk ik iets merkwaardigs op:
- Zodra het spel crashed ben ik 1 van mijn SATA schijf kwijt (die waar geen Vista op staat)
- Bij de eigenschappen van beide schijven staat SCSI inplaats van SATA
Ik vermoed dus dat er een probleem is met de drivers van Vista met betrekking tot SATA, echter heb ik de laaste van NVidia nForce 680 SLI geïnstalleerd, zonder resultaat.
Ook als ik binnen Vista probeer de driver te veranderen zegt hij dat dit niet kan, want hij heeft geen betere kunnen vinden.
Ik ben nu al ruim 2 weken met dit probleem zoet en ben door al mijn resources heen.
Mijn vraag is of jullie mij kunnen verder helpen
- Asus Striker Extreme Mobo
- E6850 3.0GHZ Intel processor
- 4x 2GB 667Mhz PC2-5300
- Asus EN8800Ultra
- 2x 320GB 7200RPM S-ATA-II 16MB
- PSU 730W
- Windows Vista home premium NL 64
Nu heb ik problemen zodra ik een spel wil spellen.
Hij begint te haperen tijdens het opstarten van het spel of crashed zelfs.
Ik heb gekeken of er een probleem was met de voeding, processor, geheugen, videokaart, temperatuur.
Deze gaven geen problemen (heb ze vervangen door mijn oude componenten, maar gaf het zelfde resultaat)
Toen heb ik me verdiept in de hardeschijf en hier merk ik iets merkwaardigs op:
- Zodra het spel crashed ben ik 1 van mijn SATA schijf kwijt (die waar geen Vista op staat)
- Bij de eigenschappen van beide schijven staat SCSI inplaats van SATA
Ik vermoed dus dat er een probleem is met de drivers van Vista met betrekking tot SATA, echter heb ik de laaste van NVidia nForce 680 SLI geïnstalleerd, zonder resultaat.
Ook als ik binnen Vista probeer de driver te veranderen zegt hij dat dit niet kan, want hij heeft geen betere kunnen vinden.
Ik ben nu al ruim 2 weken met dit probleem zoet en ben door al mijn resources heen.
Mijn vraag is of jullie mij kunnen verder helpen