Nvidia panel versus ATI

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 14:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
Afgelopen jaren heb ik gebruik gemaakt van ATI kaarten. Voordeel van de ATI software vond ik de Control panel.
Als je de instellingen handmattig wil instellen is dit erg duidelijk voor iedereen.
Elke keer dat je iets veranderd zie je aan de hand van een voorbeeld wat het doet :)

Nou heb ik sinds kort een Nvidia kaart (8800 GTS) en kan nou niet zeggen dat de control panel die bij de Nvidia software geleverd wordt erg gebruiksvriendelijk is.

Als ik naar de geavanceerde instellingen kijk , wordt ik daar niet echt wijzer van.

Ik heb gezocht naar een manul online , maar heb tot nu toe 2 PDF's gevonden. Welke niet helemaal gedownload werden, dus eigenlijk onbruikbaar.
Kan iemand een link geven waar de Nvidia panel duidelijk wordt uitgelegd en metvoorbeelden enz.

iRacing Profile Flickr

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Beide panelen vind ik ontiegelijk brak. Het nVidia Classic Control Panel vond ik erg goed te doen.
Maar dat hebben ze vervangen door een dergelijk "Modern Panel" omdat dat zogenaamd gebruiksvriendelijker is geloof ik. Gevolg is dat ik me groen en geel erger omdat ik gewoon opties mis of maar lastig terug kan vinden.
Het ATi Control Panel vind ik ook irritant: het is net als nVidia's Modern Panel veels te lomp, maar het zit voor mijn gevoel wel een graadje beter in elkaar dan het nV paneel.

Mijn oplossing: Gebruik TrayTools en 3rd party tweaktools.
Zoals de NVTray(voor snelle kleine geintjes) en RivaTuner (voor de betere tweak) voor nVidia en ATi Tray Tools voor je ATi Radeons.

Niet dat ik je hier mee verder help met je vraag rondom het nVidia paneel, maar goei...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15
Ultraman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:18:
Beide panelen vind ik ontiegelijk brak. Het nVidia Classic Control Panel vond ik erg goed te doen.
Maar dat hebben ze vervangen door een dergelijk "Modern Panel" omdat dat zogenaamd gebruiksvriendelijker is geloof ik. Gevolg is dat ik me groen en geel erger omdat ik gewoon opties mis of maar lastig terug kan vinden.
Het ATi Control Panel vind ik ook irritant: het is net als nVidia's Modern Panel veels te lomp, maar het zit voor mijn gevoel wel een graadje beter in elkaar dan het nV paneel.

Mijn oplossing: Gebruik TrayTools en 3rd party tweaktools.
Zoals de NVTray(voor snelle kleine geintjes) en RivaTuner (voor de betere tweak) voor nVidia en ATi Tray Tools voor je ATi Radeons.

Niet dat ik je hier mee verder help met je vraag rondom het nVidia paneel, maar goei...
Het classic control panel van nvidia kan toch gewoon ingeschakeld worden op de nieuwe drivers?

Verwijderd

ja doe ik ook altijd. het classic panel FTW, vele malen beter dan ATI's.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Tja Vond het oude ATi pannel wel prettig maar in CCC kan ik ook alles goed vinden. Die van nVidia vind ik persoonlijk minder. Heb dat op mijn laptop. Dat nieuwe panel van nVidia is nog veel erger die oude was redelijk.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar ATi qua control panels.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik vind CCC ook een stuk duidelijker dan NV's control panel. Het is nog steeds een stuk mooier dan ATi Tray tools, maar de functionaliteit gaat er niet heel erg naar beneden van. Gelukkig! :)

Er zijn gelukkig voldoende alternatieven ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
jaapstobbe schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:22:
[...]

Het classic control panel van nvidia kan toch gewoon ingeschakeld worden op de nieuwe drivers?
En hoe kan ik dit nou inschakelen. Heb ff gezocht maar kan het niet vinden :/

iRacing Profile Flickr

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

@seninha: heb je XP of Vista? In Vista kun je afaik namelijk geen klassiek control panel kiezen

Ik vroeg me ook al af hoe het er momenteel mee staat. Ik vond de oude ATI drivers prima.Het ATI Control Panel was goed qua opties, maar wel irritant traag.

Ik heb nu +/- een jaar een nVidia kaart. Het oude control panel is ook hier een stuk beter dan de nieuwe. Het control panel is traag, onhandig en incompleet. En in Vista kun je volgens mij niet meer kiezen voor de oude.

Hoeveel hiervan heeft nu te maken met Vista? Is het nieuwe nVidia Control Panel in XP ook zo beperkt?

Ik zal tzt. bij de aanschaf van een nieuwe videokaart meer gaan letten op de drivers op dat moment. Want het nVidia Control Panel in Vista is gewoon ondermaats.

Trouwens, de handleiding voor de nVidia Control Panel is deze: http://us.download.nvidia...nel_Quick_Start_Guide.pdf
Als je hem opslaat op je PC, dan moet je hem wel compleet kunnen bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door schaduw op 30-10-2007 14:14 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Werk zelf met Vista.
bedankt voor de PDF. Kijken of ik hier verder mee kom ;)

iRacing Profile Flickr

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Je kan zowel NVIDIA als Microsoft de schuld geven voor het nieuwe panel... Dat oude mag niet meer in Vista dus moest NVIDIA een nieuwe maken... Echter is NVIDIA weer te lui geweest om er een degelijk ding van te maken met dezelfde functionaliteit....
Pagina: 1