Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben Nick en ben 22 jr.
En ben op dit moment werkzaam als CAD-Tekenaar.
Alleen nu is het zo, ik heb de laatste tijd geen plezier meer in het werk, en heb al een hoop rond gekeken naar ICT opleidingen.

Op dit moment heb ik een MBO niv. 2 diploma en ben met een MBO niv. 3 opleiding bezig.
Voor de rest heb ik wat certificaten behaald.

Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen.
In principe kan ik een HBO volgen, dan hoef ik alleen een 21+ examen te doen.
Maar is dit verstandig, want ik weet namelijk niet of ik dit helemaal aankan ook omdat ik geen ICT vooropleiding heb gehad.

Verder zou ik niet in een winkel willen werken.
Maar bijvoorbeeld Applicatieontwikkelaar leek mij wel leuk en ook de opleiding Particulier digitaal rechercheur alleen weet ik niet of hier veel werk in is te vinden.
En het liefst zou ik een werkend-lerende opleiding volgen.

Kunnen jullie mij tips geven.
Ook over waar het meest werk in is te vinden en welke opleidingen leuk zijn.

Groeten,

Nick

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:05
Je zou ook eens verder kunnen kijken naar andere banen als CAD-tekenaar. Ben het zelf op het moment ook (elektrotechnisch, besturingstechniek) en kan je wel vertellen dat er landelijk een groot te kort is aan tekenaars. Ook zou je kunnen kijken of je een baan als CAD-engineer kan vinden. Dan ben je wat minder bezig met tekenen en meer met het ontwerpen van dingen.

Maar als je het in je hebt om HBO te kunnen doen, zal ik dat zowiezo wel doen.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Wat voor CAD tekenen doe je? Misschien dat bouwkundig CAD tekenen iets is. Tevens een opleiding HBO na MBO daar zul je normaal toch een instroom moeten doen 2,5 a 3,5 jaar?

Maar ik zou in het algemeen eens kijken wat je nog meer kunt als CAD tekenaar, ik kan me voorstellen als mechanisch tekenaar dat je daar niet vrolijk van wordt. Maar bouwkundig mag je nog zo nu en dan buiten rondlopen, contact met klanten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een werktuigbouwkundige CAD-Tekenaar.

Het is waar dat er heel veel werk in te vinden is. Maar doe het nu ruim 1,5 jaar via detachering, en ben toe aan iets vernieuwends.

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Over het niet aankunnen van HBO:

Let them be the judge. Ga gewoon 'ns langs bij een HBO. Praat met wat mensen en leer over wat je die 4 jaar te wachten staat. Nu op voorhand zeggen dat je zoiets niet aankan is in elk geval niet de manier. Wellicht doe je er wat langer over, maar ik heb studenten gezien die echt onderaan begonnen en nu goeie ICT'ers zijn.

Wellicht is het interessant voor jou om te kijken naar een wat kleinere praktijkgerichte HBO. Ikzelf heb bijvoorbeeld in Zoetermeer gestudeerd (Academie voor ICT Zoetermeer) en heb gemerkt dat het kleinschalige best een extra motivatie kan zijn om elke dag weer naar school te gaan, ook als het tegen zit. :)

Bottom-line is: Op voorhand zeggen dat je het niet kan is niet de juiste instelling. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik weten welke opleiding je daar precies hebt gevolgd?

Een tijdje terug had ik mezelf al voorgenomen langs een aantal scholen te gaan zaterdag 3 november want dan zijn namelijk de open dagen.
Ik denk dat ik ook even langs de Academie voor ICT Zoetermeer langs ga om wat informatie te verzamelen.
En dat praktijkgerichte lijkt me misschien wel wat.

Het is idd geen juiste instelling als ik zo al begin ;) als ik het echt wil en interessant vindt dan ga ik er ook wel voor :)
Pagina: 1