Toon posts:

Pc hangt willekeurig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Intel E2140 processor @ 1.60 GHz
2x 512 MB geheugen
Nvidia GeForce 6200 LE videokaart
Seagate ST3320620A 320 GB harde schijf
Zalman ZM360B-APS 360W voeding
Foxconn P4M9007 moederbord
Windows XP professional OS

Het probleem is dus dat de pc willekeurig vastloopt en dan echt hangt, het scherm blijft aan maar enkel de 'power' knop enkele seconden indrukken zorgt voor het opnieuw opstarten.
Ongeacht of er gegamed wordt, mail gecheckt of zelfs gewoon simpeweg aan staat, het aparaat loopt geregeld vast.
Heb al een geheugen en processor check gedaan en dit was het probleem niet, tevens verschillende drivers geupdate/teruggedraaid enz. maar ook dit verhielp het probleem niet.

Deze problemen zijn er al sinds het halen van de verschillende onderdelen (zelf in elkaar gezet dus) en ik heb echt geen flauw idee waar het probleem in kan zitten.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft en me op weg kan helpen. :)
Heb de waardes van de voeding bekeken en die gaven weinig schokkends, wel een iets lagere spanning op de +3,3 volt (3,2x), maar denk niet dat dit het probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 09:49 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:26
IK had hetzelfde probleem, bleek een bolle condensator te zijn :/ . Check je moederbord eens...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Temperatuur van CPU en Mobo?

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 30-10-2007 09:52 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Beiden bij normaal gebruik rond de 20 graden, bij 'stress' richting de 40 graden (CPU)
En ik zal zo even kijken naar de condensator op het moederbord. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 09:57 ]

Verwijderd

Foxconn moederborden hebben in de regel weinig overclock opties / instellingsmogelijkheden. Je hebt niet vermeld welk merk en type geheugen je gebruikt. Ik zou de mogelijkheid dat het daar aan ligt nog niet uitsluiten.

Heb je bij de harde schijf 'Command Queuing' op ingeschakeld staan? Zo ja, misschien goed om uit te vinken.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog iets vergeten te vermelden, het geheugen is van het merk Corsair (667-C4) en leverde geen fouten op na de volledige test van Microsoft.
En voor zover ik weet heb ik dat niet ingeschakeld staan.

Verwijderd

Van dat 'Native Command Queuing' is het wel belangrijk dat je dat zeker weet. Kun je controleren bij apparaatbeheer -> controller opties.

Er zijn trouwens voor jouw mobo dit jaar wel een paar nieuwe bios releases geweest.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:06:
Foxconn moederborden hebben in de regel weinig overclock opties / instellingsmogelijkheden. Je hebt niet vermeld welk merk en type geheugen je gebruikt. Ik zou de mogelijkheid dat het daar aan ligt nog niet uitsluiten.

Heb je bij de harde schijf 'Command Queuing' op ingeschakeld staan? Zo ja, misschien goed om uit te vinken.
Mis ik wat? Het gaat toch niet over overclocken?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Moederborden die zich lenen voor overclocken laten zich veel precieser afstellen. Met ram geheugen kan dat bijv. nog wel eens van belang zijn. Als je afhankelijk bent van de auto-instelling van het mobo zelf kun je een probleem hebben.
Pagina: 1