Toon posts:

[XP]PC start TE sloom!

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Note dat de titel een beetje liegt: De PC start niet alleen te sloom, maar hij IS gewoon te sloom. Hij werkt gewoon niet meer zoals hij vroeger werkte! Kan de titel alleen niet meer veranderen.. :(

On-topic:

Ik irriteer me de laatste tijd kapot aan mijn pc! Hij is zo sloom als wat en loopt continu vast. Ik heb het vanavond eens geteld: Hij is in één avond 7 keer vast gelopen. Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen en waarom dit gebeurt, maar ik weet wel dat ik het weg wil hebben.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Dat zou ik erg op prijs stellen! Vraag me maar wat je moet weten en ik zal het beantwoorden.

Het valt me trouwens wel op dat bij taakbeheer svchost.exe een stuk of 10 keer is opstart als ik de PC opstart, met een geheugengebruik van 3 tot 17 MB.

Ik kijk morgen als ik wakker wordt of er reacties zien. Alvast bedankt voor je hulp!

Marlon.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 23:03 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan natuurlijk altijd eens het volgende nakijken:

• Heb je virussen (check virusscanner)?
• Draait je schijf in PIO modus (verander het naar (U)DMA))?
• Is je geheugen stuk (check memtest)?
• Heb je al eens applicaties uit msconfig gehaald?
• Is je schijf niet stuk (check tool van de fabrikant)?

Kortom: het is verstandiger om aan te geven wat je allemaal al hebt bereikt voordat je hier een topic kwam openen met eigenlijk te weinig informatie :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had op z'n minst de regels kunnen lezen die hier gelden en direct wat eigen onderzoek kunnen doen zoals wordt aangegeven. Je geeft ook geen systeemspecificaties, iets wat ook altijd op prijs gesteld wordt. Net zoals draaiende/geïnstalleerde software.

Verders is het eerste wat wij hier doen is een defragmentatie van de harde schijf, tijdelijke bestanden opschonen, virusscan en spyware scan draaien en als dat allemaal niet helpt, gewoon Windows er opnieuw op zetten. Eerst backup maken van wat je niet kwijt wilt (favorieten, adresboek, documenten, muziek, video noem maar op).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:00:
Ik irriteer me de laatste tijd kapot aan mijn pc! Hij is zo sloom als wat en loopt continu vast. Ik heb het vanavond eens geteld: Hij is in één avond 7 keer vast gelopen. Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen en waarom dit gebeurt, maar ik weet wel dat ik het weg wil hebben.
Je zou alvast kunnen beginnen met een aantal zaken uit de Windows Crash/Memory dumps FAQ na te lopen, en inderdaad: zoals gezegd is het wel zo handig om even iets meer te melden dan dat je nu doet.
Ik kijk morgen als ik wakker wordt of er reacties zien. Alvast bedankt voor je hulp!
Dan lijkt het me verstandiger dat je dan even een nieuwe poging waagt, waarin je alvast wat van de hier gevraagde informatie ook biedt :)

Welterusten alvast ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.