SQL Connetie over internet langzaam ? *

Pagina: 1
Acties:

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Hallo daar,

Ik zit met een klein probleem. Voor een studieopdracht zijn we bezig met een applicatie die naar een SQL server connect en daarmee communiceert. Deze server staat bij mij thuis en staat achter een router met firewall. De poort waarop ik connect heb ik opengezet. De applicatie kan keurig over internet connecten en communiceren.

Het probleem is echter dat het opzetten van een dergelijke verbinding ergelijk traag is!

Als ik via internet verbind, duurt het ongeveer 5 seconden voordat een verbinding is gemaakt!!
Als ik hetzelfde doe vanuit het interne netwerk duurt dit minder dan een seconde!

Ik vind dit nogal vreemd, want zo speciaal is het nu ook weer niet wat er gebeurd.
Heeft iemand een idee hoe deze 'vertraging' kan worden veroorzaakt?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Als je vanaf de remote plek naar je server pingt, hoelang duurt dat dan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan ook eens kijken als je een trace(rt) uit kan voeren :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• martennis
zal ik zo snel mogelijk even proberen.
ik reageer zsm even over het resultaat.

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat die poort helemaal open? Lijkt me een dik security hole in je applicatie. Ik zou toch maar eens gaan kijken naar communicatie over een PHP pagina oid, maar nooit Applicatie <> internet <> database! Dat is vragen om problemen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• martennis
@Snake: veiligheid van onze gegevens is totaal niet van belang voor deze opdracht, maar toch bedankt voor de info.

ik heb een trace gedaan via een site, maar die gaf aan dat er 8 'hops' waren, die elk ongeveer 80 a 90 ms erover deden. Dit zou betekenen dat er dus minder dan een seconde nodig is om een connectie te maken. Pingen kon ik niet, want die poort staat niet open op de router.

Iemand andere ideeen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit
martennis schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:01:
@Snake: veiligheid van onze gegevens is totaal niet van belang voor deze opdracht, maar toch bedankt voor de info.

ik heb een trace gedaan via een site, maar die gaf aan dat er 8 'hops' waren, die elk ongeveer 80 a 90 ms erover deden. Dit zou betekenen dat er dus minder dan een seconde nodig is om een connectie te maken. Pingen kon ik niet, want die poort staat niet open op de router.

Iemand andere ideeen?
Dat is wel heel erg stellig gesteld.
Er gebeurt wel iets meer dan alleen over 8 hops iets benaderen ;)

5 seconden voor een SQL verbindingen over het grote boze internet (waar jou waarschijnlijk ook nog een 'lage' upload hebt), vind ik eigenlijk helemaal niet zo bijzonder traag ?

[ Voor 97% gewijzigd door Koffie op 30-10-2007 22:11 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• martennis
hmm.. dan vind ik het vreemd dat een maat van mij binnen een seconde wel reactie op zijn server heeft..

ik heb dit ook wel eens eerder gedaan, en toen was de reactie ook een stuk sneller..
over de upload heb je weleens waar gelijk (60 kbyte up), maar we doen ook totaal geen spannende dingen (onze hele DB is denk ik 10 kb groot oid (heb geen exacte getallen atm, maar ik weet zeker dat er weinig in staat)

[ Voor 35% gewijzigd door martennis op 31-10-2007 17:28 ]

Pagina: 1