Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Komen er nog snelheidsverhogingen UMTS abbo's?

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:07

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Nu dat het erg populair wordt om met je smartphone, PDA of pocket PC te internetten, ben ik benieuwd of we, net zoals in het begin met ADSL, nog snelheidsverhogingen kunnen verwachten van de providers. KPN capped hun Surf & Mail UMTS (9,95 Euro per maand) op Downloadsnelheid 128 kbps en uploadsnelheid 64 kbps. T-mobile heeft PIT (9,50 per maand) op 64 kbps up en down. Nu straks HSDPA gaat komen, met snelheden die GPRS en UMTS ver achter zich laat, kunnen we dan tot die tijd nog snelheidsverhogingen verwachten?

Ik vind 128kbit down al erg weinig als je de webpagina's van tegenwoordig ziet. Flash animaties, grote plaatjes, grote bestanden en streaming video zijn eerder regel dan uitzondering. Waarom zouden de providers de snelheid niet wat opkrikken i.p.v. alles te cappen? Komen ze dan in de knoei met hun zakelijke abonnementen? UMTS heeft een theoretische snelheid van 384 Kbs, dus upgrades zijn wel degelijk mogelijk.

Als je de diensten nu bekijkt van mobiel internet (internet op je mobiel bedoel ik dan), dan hebben we het behoorlijk karig hier in vergelijking met andere landen. :'(

edit: Damn! zet ik UTMS i.p.v. UMTS in de topictitel! ;(

Beauty is in the eye of the beerholder

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
foutje in de titel :)

you had me at EHLO

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
ik had het al gezien ja. :>

• djluc
  • Laatst online: 14:51
PIT plus van T-mobile gezien?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ja, maar dat vind ik wel heel erg duur. 20 euro per maand, daar betaal ik bijna mijn 20mbit orange abonnement mee. (Ik weet het, kun je niet zo vergelijken, maar het blijft veel poen) Als je uiteindelijk diep in de buidel tast kun je alles krijgen. Maar waarom moet het zo duur?