[Vista] Dubbelklik opent nieuw venster

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27
Zoals de titel zegt, heb ik het volgende probleem:
wanneer ik in een explorer-venster dubbelklik op een map om deze te openen, wordt deze map in een nieuw venster geopend. Wanneer ik rechtermuis op de map doe, is de eerste context-optie nog wel Verkennen.

Er zijn op GoT al diverse topics hierover, maar dit was allemaal binnen XP en de dingen die daar aangedragen worden werken helaas niet in Vista.
Bij mapopties staat alles correct ingesteld..
Ook heb ik de nieuwste setpoint drivers opnieuw geïnstalleerd en systeemherstel uitgevoerd, heeft allebei helaas ook niet geholpen.

Hoe krijg ik dit weer normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door blaCkduSt op 29-10-2007 22:57 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat gebeurt er als je de map selecteerd en op ENTER drukt? Krijg je dan ook de map in een nieuw venster? Als het dan niet gebeurt, gooi dan die setpoint software eraf, dat is dan je boosdoener.
Heb je echt goed gecontroleerd in de topics over XP dat het niet in Vista werkt, dus geprobeert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• blaCkduSt
Hero Of Time schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:16:
Wat gebeurt er als je de map selecteerd en op ENTER drukt? Krijg je dan ook de map in een nieuw venster? Als het dan niet gebeurt, gooi dan die setpoint software eraf, dat is dan je boosdoener.
Heb je echt goed gecontroleerd in de topics over XP dat het niet in Vista werkt, dus geprobeert?
Enter geeft inderdaad ook een nieuw venster. Heb alle register- en andere commando's uit de XP topics geprobeerd!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, dat is dan vreemd. Je eerste optie is Verkennen, is die ook vet gedrukt? Zoniet, pas dat eens aan bij mapopties > bestandstypen (of soortgelijks, aangezien Vista dat niet meer zo heeft). En met Mapopties staan goed, dus ook daadwerkelijk elke map in zelfde venster (neem aan van wel, zo'n fout maak je niet snel)?

Sinds wanneer is dit probleem gekomen, je zou een herstelpunt kunnen proberen van voordat het voorkwam.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• blaCkduSt
Hero Of Time schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:39:
Ok, dat is dan vreemd. Je eerste optie is Verkennen, is die ook vet gedrukt? Zoniet, pas dat eens aan bij mapopties > bestandstypen (of soortgelijks, aangezien Vista dat niet meer zo heeft). En met Mapopties staan goed, dus ook daadwerkelijk elke map in zelfde venster (neem aan van wel, zo'n fout maak je niet snel)?

Sinds wanneer is dit probleem gekomen, je zou een herstelpunt kunnen proberen van voordat het voorkwam.
Verkennen staat inderdaad vetgedrukt. Het is eigenlijk zomaar opgetreden, ik denk na een reboot. Niets speciaals geïnstalleerd o.i.d.. Verder heb ik een herstelpunt van een dag eerder en van twee dagen eerder geprobeerd, beiden geen effect.