Mijn 6800 gs overhitte vandaag voor de eerste keer.

Pagina: 1
Acties:

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik had vandaag FEAR geinstalleerd en wou kijken hoe goed ik FEAR nu kon spelen. Had de demo uitgeprobeerd toen het uitkwam en toen liep het niet zo lekker. Dus ik heb het op vrij hoog gezet.(alles high etc) Ik dacht dat het wel vrij lekker liep nu ik een e6420 heb.
Even later krijg ik de melding van de driver dat mijn 3d kaart te warm werd. Namelijk 120 graden. D: De kaart ging automatisch in een lagere stand werken wat hielp. Geen waarschuwing meer.
Omdat 2 van mijn vorige asus nvidia kaarten van mij dood gingen wil ik een paar dingen weten. Hoe kan ik zeker weten dat het de koeling van mijn 3d kaart is en niet van mijn enkele case fan? In het geval dat het mijn case fan is. Is het beter om 2 case fans te hebben dan 1? Ik neem aan van wel maar ik wil weten of het de prijs wel waard is.
Ik weet niet precies hoe het werkt met fans. Heb zelf tot toe alles behalve met mijn fans geprutst. Ik neem aan zelf dat voor mijn 3d kaart het beter is om boven de 3d kaart de case fan te plaatsen.

Gezien dit toch iets meer over 3d kaarten gaat dan case fans post ik dit toch maar hier.

Ik denk er ook over na om een nieuwe 3d kaart te halen. Een 8800gt maar daarvoor wacht ik af tot de RV670 uit komen.

bedankt voor de hulp

:)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Check de temp gewoon met een 3rd party app zoals Rivatuner of ATiTool?
Verder kan je nog aan de kaart zelf voelen óf het koellichaam zelf wel warm wordt (en dus de warmte goed overgedragen wordt), en of het fannetje überhaupt wel draait. :P
Ik dacht dat het wel vrij lekker liep nu ik een e6420 heb.
CPU staat niet gelijk aan performance, dus waarom je dit denkt...? :?
Hoe kan ik zeker weten dat het de koeling van mijn 3d kaart is en niet van mijn enkele case fan?
Maak je kast open? :P

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 30-10-2007 21:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• tomcatha
Ik heb de temp gecheckt met everest en die kwam regelmatig in de 100+ graden. Eerst was dat rond de 60-80.

Ik vond het wel lekker lopen omdat ik een P4b 2.66 ghz gewend ben :P

Kast open maken is geen optie als je een kat hebt die graag aan alles kauwt.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

schroef de alluminium plaat met de afbeelding er eens vanaf en maak hem daaronder goed stofvrij...
mijn 6800GTo (zelfde koeler) kreeg een tijdje terug hitte problemen, even met een schroevendraaiertje de koeler open gemaakt, een lading stof met een wattenstaafje er uit gehaald (GEEN STOFZUIGER!!!!), weer dicht geschroefd en klaar.
en moeilijk oid is het echt niet, dit kan iedereen.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• tomcatha
Oke bedankt dat ga ik eens proberen.