Temperatuur uitlezen gaat moeizaam.

Pagina: 1
Acties:

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een Gigabyte P35-DS3P i.c.m. een Q6600 en een Tuniq Tower, met hierop 64 bits Vista.

Het probleem is als volgt:
Coretemp (0.95)geeft een foutmelding: The driver has failed to load. Some information will not be available.

Ik had de drivers al geinstalleerd vanaf de bij het moederbord bijgeleverde cd, maar heb na deze foutmelding de nieuwste chipset drivers van de Gigabyte site gedownload en geinstalleerd.
Dit hielp niets.

Ook heb ik Speedfan en Everest gedownload, Speedfan geeft wel temperaturen, maar die lijken me erg laag. Everest geeft onder het tabblad sensoren niets weer.

Het downloaden van de béta (0.95.4) van Coretemp werkt ook niet.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Wat zegt de bios kwa temps en vergelijk die is met die van speedfan?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Intel heeft daar ook tools voor ik dacht coretemp. Try die is ?

• MuisM4t
  • Niet online
bios zegt 50 graden idle.
Speedfan 30.
Misschien moet ik bij de temperaturen van Speedfan 15 graden optellen, dan zou het een beetje in de buurt komen.

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Whizzkid92 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:39:
bios zegt 50 graden idle.
Speedfan 30.
Misschien moet ik bij de temperaturen van Speedfan 15 graden optellen, dan zou het een beetje in de buurt komen.
Dit lijkt mij eerder gokken.. Denk wel dat speedfan te laag zit, maar 50 idle? Zit je overgeklokt? Zo ja hoe ver?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Coretemp start bij mij wel op. maar loopt vast na een paar minuten.

mijn bios en coretemp geven ca 37 graden idle aan (e6750 @3,2GHz met cnps9700 op GA-P35-DS4)

Speedfan en TAT geven beide ca 30 graden idle. beide wijken ca 7 graden af
(omgeving 21,5C)

Bij full load (orthos) geeft coretemp 57 graden en speedfan en tat 42 graden. afwijking 15 graden dus.

echt consistentie is dus niet echt te vinden.
ik ga zelf maar van de waarden van coretemp uit, die zien er redelijk realistisch uit voor mijn systeem.

• MuisM4t
  • Niet online
Dit is @ stock 2.4 ghz

Ik kwam ook iets tegen over zgn. unsigned drivers, dit zou met bepaalde programma's (zoals coretemp en VMware) problemen opleveren i.c.m. Vista 64 bits. Ik heb dit blokkeren van die "Unsigned drivers" uitgeschakeld. Dit hielp niets.

Ook heb ik TAT geprobeerd, maar ik krijg het programma niet eens geopend, ook niet in administrator mode.

[ Voor 103% gewijzigd door MuisM4t op 30-10-2007 15:07 ]

• MuisM4t
  • Niet online
Kick:

Temperatuur @ coldboot @ stock was 29 graden in de bios
Speedfan nadat windows was opgestart zei hetzelfde, scheelde 1 graad.

Heeft er niemand een idee?
Pagina: 1