Toon posts:

[VISTA] HD Audio Realtek geeft geen geluid*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem.

Ik heb hier een W812UI1 XXoDD laptop voor me neus met Vista Ultimate

Audio : High definition audio met 2 kanalen stereo analoge uitgangen
2 stereo speakers met volumeregelaar.

met deze

Chipset : Chipset Intel 945GM Express + ICH7M chipset

Nu wanneer ik de drivers installeer die ik op de producent (xxodd.nl) kon terugvinden. Krijg ik het Realtek HD Audio Manager icoon. Wanneer ik dat open, zie ik :

"Digital Output" / "Microphone"

Wanneer ik mijn koptelefoon inplug, komt het item "Speakers" erbij.
Wanneer ik dus audio afspeel, dan hoor ik het wel door mijn koptelefoon, maar als die koptelefoon is uitgeplugged, dan hoor ik niets door mijn laptop's speakers. Want dat item verdwijnt wanneer ik mijn koptelfoon eruit haal.

Ook als ik rechtermuisknop --> Playback devices doe , zie ik het item "Speakers" staan, maar er staat bij : "Not Plugged in"...

Ik heb al verschillende drivers geïnstalleerd, en geprobeerd, maar niets helpt.

Volgens mij vergeet ik gewoon een of andere kleine instelling hier.

Oja, nog enkele details:

wanneer ik mijn koptelefoon uitplug, dan hoor ik een kleine second wel geluid, precies alsof een schakelaartje tussen de 2 standen staat binnen die jack-input.

Dank bij voorbaat!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Uitroepteken in je titel is overbodig! Het staat te schreeuwerig!

Dan even over je lappie. Weet je zeker dat je geen digitale uitgang hebt geselecteerd als standaard uitgang? Normaal moeten je speakers het ook gewoon doen. Heb je al met andere driver versie geprobeert (die van Vista zelf bijvoorbeeld)? En een ander besturingssysteem (Ubuntu Live CD bijvoorbeeld)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou eens kijken voor een BIOS-update voor je laptop. Waarschijnlijk is de ROM-software van je Realtek chip nog niet Vista-proof. Op mijn moederbord kan ik het op een XP en Vista stand instellen, en bij mijn laptop werkte het pas correct na een BIOS-update.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@--MeAngry--:
Mijn laptop heeft dat niet nodig gehad. Ik kocht hem voordat Vista uit was en de chip deed het direct in Vista. Geen BIOS update nodig of wat dan ook. Vind het wel apart dat je je BIOS moet flashen voor je audio ROM... op een of andere manier kan ik er niet bij komen dat je audio ROM opgeslagen is in je BIOS. Elk moederbord dat geflasht moet worden voordat Vista kan draaien is een slecht mobo, en een nog slechtere fabrikant.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:32:
..Nu wanneer ik de drivers installeer die ik op de producent (xxodd.nl) kon terugvinden...
Ja, hallo zeg. Da's versie 1.58. Op de site van realtek staat ondertussen versie 1.80, geef die's een kans. En bedenk de volgende keer zelf dat het - om drivers te vinden - best wel zinnig kan zijn om daarvoor de website van de fabrikant van de afzonderlijke componenten te bezoeken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even wijzen op uw commentaarvolle reactie, gelieve volgende keer mijn post te lezen en daarin zal je zien dat ik al verschillende drivers heb uitgeprobeerd.

Dus die realtek 1.80 doen het ook niet...
Ik zie in mijn mixer wel de lichtjes bewegen op de "beat" van de muziek. Dus daar zit het wel goed hoor, en als ik mijn koptelefoon inplug, werkt 't ook.

Ik hoor gewoon geen geluid door mijn boxen van m'n laptop als ik die koptelefoon eruit haal.

Ik gok gewoon op een instelling of bug ofzo. Niemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[dienstmededeling]
Deze Titelfix wordt mede mogelijk gemaakt door Douwe Egberts koffie ;)
[/dienstmededeling]

Overigens heeft Brahiewahiewa wel een punt, in dat je wel wat duidelijker had kunnen aangeven welke driverversies je getest hebt. "alles geprobeerd" is wel erg gauw gezegd, dan kan je maar beter iets specifieker zijn ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je niet toevallig 2 verschillende volume regelaars, een voor je speakers en een voor je koptelefoon en staat speaker op mute? Zet eens alle regelaars op maximum en mute UIT.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 23:06
Ik heb vista toevallig eergisteren (dualboot) geinstalleerd en toen had ik ook een geluid probleem.
Sowieso moest ik me drivers updaten maar toen deed ie het nog niet.
Ik moest me audio plug in een andere uitgang prikken en toen deed hij het pas in Vista. Terwijl hij prima liep in XP al die tijd.

Nu heb jij dat natuurlijk allemaal intern zitten omdat je een laptop hebt.
Maar misschien is er ergens een instelling waarbij je andere uitgang kan kiezen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:30:
Ik wil even wijzen op uw commentaarvolle reactie, gelieve volgende keer mijn post te lezen en daarin zal je zien dat ik al verschillende drivers heb uitgeprobeerd.

Dus die realtek 1.80 doen het ook niet...
Ik zie in mijn mixer wel de lichtjes bewegen op de "beat" van de muziek. Dus daar zit het wel goed hoor, en als ik mijn koptelefoon inplug, werkt 't ook.

Ik hoor gewoon geen geluid door mijn boxen van m'n laptop als ik die koptelefoon eruit haal.

Ik gok gewoon op een instelling of bug ofzo. Niemand?
Instellingen control panel audiomanager van Realtek al bekeken?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (met inmiddels driverpack 1.90), met dezelfde chipset (ALC260).
Wanneer ik een koptelefoon insteek, mediaplayer start en een mp3 laat spelen krijg ik wel geluid uit de interne speakers als ik de koptelefoon tijdens het afspelen uittrek, maar zodra het nummer is afgelopen is het geluid weer uitgeschakeld. Het volgende nummer hoor ik dan niet meer.

Is hier een oplossing voor gekomen? Ik heb nog geen reactie gekregen van de leverancier van de laptop en realtek op mijn vraag...
Pagina: 1