Mijn probleem.
Ik heb hier een W812UI1 XXoDD laptop voor me neus met Vista Ultimate
Audio : High definition audio met 2 kanalen stereo analoge uitgangen
2 stereo speakers met volumeregelaar.
met deze
Chipset : Chipset Intel 945GM Express + ICH7M chipset
Nu wanneer ik de drivers installeer die ik op de producent (xxodd.nl) kon terugvinden. Krijg ik het Realtek HD Audio Manager icoon. Wanneer ik dat open, zie ik :
"Digital Output" / "Microphone"
Wanneer ik mijn koptelefoon inplug, komt het item "Speakers" erbij.
Wanneer ik dus audio afspeel, dan hoor ik het wel door mijn koptelefoon, maar als die koptelefoon is uitgeplugged, dan hoor ik niets door mijn laptop's speakers. Want dat item verdwijnt wanneer ik mijn koptelfoon eruit haal.
Ook als ik rechtermuisknop --> Playback devices doe , zie ik het item "Speakers" staan, maar er staat bij : "Not Plugged in"...
Ik heb al verschillende drivers geïnstalleerd, en geprobeerd, maar niets helpt.
Volgens mij vergeet ik gewoon een of andere kleine instelling hier.
Oja, nog enkele details:
wanneer ik mijn koptelefoon uitplug, dan hoor ik een kleine second wel geluid, precies alsof een schakelaartje tussen de 2 standen staat binnen die jack-input.
Dank bij voorbaat!
Ik heb hier een W812UI1 XXoDD laptop voor me neus met Vista Ultimate
Audio : High definition audio met 2 kanalen stereo analoge uitgangen
2 stereo speakers met volumeregelaar.
met deze
Chipset : Chipset Intel 945GM Express + ICH7M chipset
Nu wanneer ik de drivers installeer die ik op de producent (xxodd.nl) kon terugvinden. Krijg ik het Realtek HD Audio Manager icoon. Wanneer ik dat open, zie ik :
"Digital Output" / "Microphone"
Wanneer ik mijn koptelefoon inplug, komt het item "Speakers" erbij.
Wanneer ik dus audio afspeel, dan hoor ik het wel door mijn koptelefoon, maar als die koptelefoon is uitgeplugged, dan hoor ik niets door mijn laptop's speakers. Want dat item verdwijnt wanneer ik mijn koptelfoon eruit haal.
Ook als ik rechtermuisknop --> Playback devices doe , zie ik het item "Speakers" staan, maar er staat bij : "Not Plugged in"...
Ik heb al verschillende drivers geïnstalleerd, en geprobeerd, maar niets helpt.
Volgens mij vergeet ik gewoon een of andere kleine instelling hier.
Oja, nog enkele details:
wanneer ik mijn koptelefoon uitplug, dan hoor ik een kleine second wel geluid, precies alsof een schakelaartje tussen de 2 standen staat binnen die jack-input.
Dank bij voorbaat!