Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zonealarm erg traag bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds een tijd zone alarm internet security 7.0.338. Op zich werkt het; alleen het opstarten is erg traag. Als alle programma's geladen lijken; komt de firewall nog een keer. Als ik vervolgens een applicatie opstart zoals internet explorer moet deze nog contact maken met de firewall; dit duurt dan al snel een minuut. Als ik dan ook nog zo onhandig ben om gelijktijdig outlook te starten dan kun je meerdere minuten wachten.
wie herkent dit en wat kan ik er aan doen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Kan aan zone alarm liggen, maar ook aan je pc.
Noem ff de specs van je pc. Daarnaast zou je zone alarm ff opnieuw kunnen installeren.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon 2400, 1GB geheugen, asus moederbord

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Harde schijf? Hoe oud?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
40 GB. De schijf is een jaar of 4-5 oud.

Ik denk niet dat het probleem daar zit; het lijkt wel of de PC op slot staat als programma's naar de firewall connecten. Ik zie geen activiteit qua lampjes etc...

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:58

JME

zeg maar Jamie

Ik herken het probleem, heb hier met hetzelfde te maken.
Systeem hier bestaat uit een P4 3.0, Asus P4P800 moederbord en twee SATA schijven in Raid 1. Totaal andere configuratie dus.
Ga dit draadje in de gaten houden, eens kijken of er tips komen!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Herken het probleem ook. Gebruik het op de desktop en daar heb ik exact hetzelfde probleem, op de laptop waar ik dezelfde versie gebruik heb ik er geen last van. Op de laptp start hij vliegensvlug en op de desktop duurt het ook 1 tot 2 minuten. Niks aan te doen volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
wat is je verschil tussen de desktop en laptop? als het ene apparaat het niet heeft, moet er een oplossing zijn...

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Ik heb hetzelfde probleem met ZA 7.0.302.000 op mijn P4 3GHz desktop met XP SP2, Asus Mobo, 250 GB Sata HDD, 1024 RAM.

Tijdens het opstarten zegt ZA dan dat ie aan het updaten is, hoewel ik de automatische updates uit heb staan.

Herinstallatie heeft niet geholpen.

Ook het wel of niet blokkeren van ZA, de client en de update-client in de firewall haalt niets uit.

Ook na het opstarten bevriest ZA herhaaldelijk mijn pc, ik ben dan even de focus kwijt van de app waar ik op dat moment mee werk. Dat duurt een paar seconden en dan springt de focus weer terug. Om de paar uur gebeurt dat.
Pagina: 1