Laptop start niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Het volgende probleem:
De Acer Aspire 1690 wil plotseling niet meer aan gaan.

Zonder accu erin op netspanning, gebeurd er helemaal niets, gaat niet aan, en knipperd geen enkel lampje.

Met accu erin en netspanning, knipperen het accu lampje en het power lampje beide even kort en gebeurd er niets.

Geen idee wat er aan de hand is, wat rond zitten zoeken, maar ook niet veel wijzer geworden.
Zonder accu wil hij helemaal niet starten, en met accu knipperen alleen die twee lampjes.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, in eerste instantie denk ik aan een defecte accu?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12 20:09
In eerste instantie denk ik aan Acer bellen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Wat kan helpen (en dat ook regelmatig doet):
Batterij & netstroom eruit;
Aan/uit-knop 10 sec ingedrukt houden;
Batterij er weer in.

• shockme
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:37:
Wat kan helpen (en dat ook regelmatig doet):
Batterij & netstroom eruit;
Aan/uit-knop 10 sec ingedrukt houden;
Batterij er weer in.
Dit heeft jammer genoeg geen effect. Wat er gebeurd is dat beide lampjes kort 8 keer knipperen en that's it. En dan gebeurd er dus niets. Dus als iemand nog een idee heeft, graag...

[ Voor 5% gewijzigd door shockme op 29-10-2007 22:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Voeding defect en/of losse voedingsconnector? Die paar korte lampjes op accu is vaak dat de accu leeg is.

Ik zie regelmatig bij (vnl acer) notebooks dat de voedingsconnector op het moederbord losraakt, en daardoor geen goed contact maakt, met allerlei problemen (oa bovengenoemd) als gevolg.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:46

Aapje

Opel-beun
Uit mijn ervaring met acer's kan ik zeggen dat 't geheugen vaak de boosdoener is ;)
Vaak geven ze geen kik meer zodra 't geheugen kapot is. (ook m'n HP laptop trouwens).
Ik vermoed dat 't te maken heeft met de videokaart die 't geheugen deelt.

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Het is in ieder geval geen defecte accu, anders zou die het zonder accu wel doen namelijk. Een losse voedings connector is ook mijn eerste ingeving, doordat er nog een heel klein beetje sap in de batterij zit zouden de lampjes even kunnen gaan knipperen zoals je omschrijft. Heb je adapter al eens getest? Misschien is deze wel gewoon overleden namelijk. Zoniet dan zijn er nog wel wat dingen die je zelf kunt testen, maar als er nog garantie op het apparaat zit zou ik toch eerst even contact met Acer opnemen.

Niet weer doen trouwens hoor, een Acer kopen.... ;)

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Storm316 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:47:
Niet weer doen trouwens hoor, een Acer kopen.... ;)
Ik raad tegenwoordig ook iedereen de Acers af, komt voornamelijk omdat ik zo'n 10 keer mee gemaakt heb dat die dingen spontaan ermee kappen omdat 't geheugen door gefikt is oid (dingen worden redelijk heet bij 't geheugen)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
BaBoOn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:49:
[...]

Ik raad tegenwoordig ook iedereen de Acers af, komt voornamelijk omdat ik zo'n 10 keer mee gemaakt heb dat die dingen spontaan ermee kappen omdat 't geheugen door gefikt is oid (dingen worden redelijk heet bij 't geheugen)
Yep.. (afgebroken) topcovers (barsten bij schanieren), brakke voedingspluggen (vnl 1600, 1300 en 5000 serie), en zo kun je wel ff doorgaan met ellende.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
DJSmiley schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:52:
[...]

Yep.. (afgebroken) topcovers (barsten bij schanieren), brakke voedingspluggen (vnl 1600, 1300 en 5000 serie), en zo kun je wel ff doorgaan met ellende.
Verder niets slechts over Acer hoor, de Travelmate series zijn gewoon goed. Die Aspires zijn telkens de gene die kapot gaan.

• shockme
ff een andere voedingsadapot er aan gehangen, en het werkt!
Kortom defecte voedings adaptor dus. Bedankt voor de info guys!
Pagina: 1