[XP Embedded] hoe fabrieksinstellingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit gekomen van een afgeschreven Thinclient ( HP Compaq t5000)
Hier draait Windows Xp Embedded op, en die wil ik graag als client op mijn pc met XP pro laten werken.
De HP compaq start op, en komt gelijk in een inlogscherm van het bedrijf waar hij ooit gebruikt is. het is een inlogscherm waar onderin staat: Thin client v1.214...

Is er een mogelijkheid om in zoiets als "veilige modus" te komen net als bij een "gewone XP"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 13:49

qless

...vraag maar...

Nee, maar normaal gezien je je een inlog scherm krijgen door de shift toets in te drukken tijdens het booten :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het enige scherm waar ik in kan komen. Wat ik wil is zeg maar met een schone lei beginnen... dus helemaal vanaf schone installatie zeg maar. Maar zo'n thinclient druk je niet zomaar even een cd/dvd in om een verse XP install op te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Misschien heb je hier wat aan.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-08 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je gaat naar de HP site, zoekt het type op bij downloads (search is een goede optie :)) en je download een nieuwe flash versie. Je neemt een USB stick van een gig, zet hierop de flash (is een utility om je stick te formatten) en start hiermee de TC op. Weet u zeker dat u wilt flashen?: Ja. Even een paar minuutjes geduld en voilá, je hebt een nieuwe TC met de instellingen uit de fabriek.

Link: http://search.hp.com/gwnl....y=0&qt=t5000&la=nl&cc=nl bijvoorbeeld. Maar zoeken op 5700, 5710 of 5720 (denk niet dat je de 20 hebt, veel te nieuw en duur) en je hebt direct wat je nodig hebt. Volgende keer beter zoeken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:01:
Je gaat naar de HP site, zoekt het type op bij downloads (search is een goede optie :)) en je download een nieuwe flash versie. Je neemt een USB stick van een gig, zet hierop de flash (is een utility om je stick te formatten) en start hiermee de TC op. Weet u zeker dat u wilt flashen?: Ja. Even een paar minuutjes geduld en voilá, je hebt een nieuwe TC met de instellingen uit de fabriek.

Link: http://search.hp.com/gwnl....y=0&qt=t5000&la=nl&cc=nl bijvoorbeeld. Maar zoeken op 5700, 5710 of 5720 (denk niet dat je de 20 hebt, veel te nieuw en duur) en je hebt direct wat je nodig hebt. Volgende keer beter zoeken?
Thnx voor de info... Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ben niet echt bekend met XPe. Het probleem is opgelost, en wat mij betreft mag het topic gesloten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topics worden niet om deze reden gesloten. Dit topic zal open blijven en vanzelf naar de kelder verhuizen het archief in. Toch apart dat je je suf hebt gezocht en niet direct het type nummer bij de fabrikant hebt ingetypt. Dat is logisch gezien het eerste wat je doet (in mijn logica iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Is het ook mogelijk om een programma (klein 16mb) te installeren op zo'n T5000 om zo als stand alone te werken zonder netwerkmogelijkheden?

mvg
eecky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou eigenlijk alles kunnen doen met een XP based TC zolang er maar schijfruimte is. Sommige programma's zullen niet werken ivm missende onderdelen, dus het is proberen of het wil werken of niet. Er zit EWF beveiliging op, wat betekend dat als je je wijzigingen niet vast laat zetten hij deze verliest als je opnieuw opstart. Groen slotje in de systemtray en te vinden in control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eecky schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:47:
Is het ook mogelijk om een programma (klein 16mb) te installeren op zo'n T5000 om zo als stand alone te werken zonder netwerkmogelijkheden?

mvg
eecky
ik heb hier ene oude wyse liggen en daar zat standaard een kabel en converter in voor een laptop harde schijf die je als extra partie kan gebruiken. Heb zelf alleen dmv norton ghost op een laptop harde schijf windows xp embedded gezet werkt ook prima en je hebt dan iets meer ruimte. Werkt prima als een simpel internet en msn systeem. 1 tip alvast je windows xp embedded partitie mag niet groter zijn dan 1gb dan krijg je alleen maar bsod's. Hopelijk heb je hier wat aan.
Pagina: 1