Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Photoshop lijnen trekken

Pagina: 1
Acties:

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 20:58
Voor een website ben ik wat lijnen aan het trekken. Ik heb dit voorheen ook in CS2 gedaan maar nu deed ik dat in CS3.

Wat mij opvalt is dat de lijnen veel groffer zijn en niet zo anisotropic of vloeierder gemaakt als ze schuin staan.

Ik dacht dat er voorheen een instelling was, waar je in photoshop kon instellen of je de gemaakte randen van de vormen scherp wilde hebben of met juist vloeiende randen (wat ik zoek).

Ik kan deze instelling niet meer vinden. Kan iemand mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door m.theloosen op 29-10-2007 20:47 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je je image in de juiste mode staan? (24bit enzo)? Ik vermoed dat je je image op 256 kleuren (of lager) hebt staan en dan krijg je dat al snel. Kan me verder niet voorstellen waarom het anders zou gebeuren (aangenomen dat je de line tool gebruikt)?

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 29-10-2007 20:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 20:58
Lijnen.jpg

Dit lijkt dan denk ik zo omdat ik van een psd bestand van cs2 in cs3 ga werken kleurenschema wijzigt dus niet. Ik kan de kon de lijnen ook niet meer bewerken omdat ik stom genoeg ze omgezet als slim object.
Toen ik het psd bestand opnieuw opende kon ik de lijnen niet meer veranderen. Zoals kleur en de randen. Dit vond ik wel vaag. Ik weet niet of iemand weet hoe dat kan of dat het mijn fout geweest is. Heb het idee dat de lagen structuur ook een beetje verander is in cs3. Maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Verwijderd

Als je het slimme object nog ergens hebt kun je die toch gewoon weer gebruiken? Verder is photoshop natuurlijk pixel gebaseerd en alles dat word gerenderd word pixel. Vectoren kun je beter illustrator gebruiken, beetje heen en weer pielen met cs.

Als je voor printwerk aan de gang bent kun je beter tussen de 150 en 300 dpi kiezen.
Voor web maakt het niet uit want alle plaatjes (op svg / flash na) worden pixel gerenderd.
En je bent ingezoomd 483%, dat zal op 100% een stuk vloeiender zijn denk ik.