[Mail] IMAP Gmail & kolommen

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 10:45
Sinds kort ondersteund Gmail naast POP3 ook IMAP. Voorheen haalde ik dus met Mail mijn Gmail met POP3 op. Als ik mail verstuurde via mail kwam deze ook mooi online te staan erg handig. Echter met meerdere computers werkte dit niet. Eenmaal gedownload, was de nieuwe mail gemarkeerd als gelezen bij GMail en kon het dus niet op een tweede computer worden gedownload.

Nu is er dus IMAP. Heel mooi. Echter, ik zie dat Mail anders omgaat met IMAP accounts vergeleken met POP3. Bij de laatste kwam de mail binnen in "Postbussen" waaronder o.a "Inkomend" en "Verstuurd" staan. Ik heb nu voor mijn Gmail IMAP enabled en het account geconfigureerd in Mail. Dit ziet er anders uit en de opgehaalde post komt niet meer in Mails "Postbussen" terecht. Op zich geen probleem. Ik merk echter dat de kolommen voor dit IMAP account allemaal hetzelfde zijn. Bij "Sent Mail" staat dus standaard een "Van" kolom (net als bij "all mail") en geen "Aan" kolom (maar wel een "Van"). Als je dit veranderd, wijzigen allen mappen mee. Niet handig, dit is in Mails "Postbussen" niet zo.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
De vraag is: is dit toch aan te passen dat je de "all mail" map alleen een "van" kolom hebt, en bij de "Sent mail" alleen een "aan" kolom hebt?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om voor een IMAP account hetzelfde gedrag te hebben als een POP3 account, moet je de "Sent Mail" folder selecteren en via Mailbox > Use This Mailbox For > Sent aangeven dat de folder voor verzonden e-mail moet worden gebruikt. De "Sent Mail" folder verdwijnt dan uit het overzicht en valt nu onder Sent. Hetzelfde kun je voor de Draft, Trash en Junk folders doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2007 20:47 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:18

• Prutsky
  • Laatst online: 09-02 10:45
Fantastisch dit werkt! Helaas is het daarnaast allemaal wat traag.
Bedankt in ieder geval :)

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hey thanks, dit werkt ook prima om spam naar junk enzo te verhuizen.

ps: weet iemand ook of de nieuwe iCal (van leopard) ook dingen kan toevoegen aan de calendar van google? nu is het read-only namelijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Madcat schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:43:
Hey thanks, dit werkt ook prima om spam naar junk enzo te verhuizen.

ps: weet iemand ook of de nieuwe iCal (van leopard) ook dingen kan toevoegen aan de calendar van google? nu is het read-only namelijk.
Nee, dat kan niet via subscribed kalenders namelijk, die zijn server-side al read-only. (Behalve dus als jij de publisher van die kalender bent, maar dat is in dit geval google.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
maar een calendar zelf hosten en via google calendar subscriben kan wel, of mag je in gcal dan weer niet wijzigen?
*madcat moet nog tot vrijdag wachten voordat zijn nieuwe imac er is*

[ Voor 4% gewijzigd door Madcat op 30-10-2007 22:58 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Madcat schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:58:
maar een calendar zelf hosten en via google calendar subscriben kan wel, of mag je in gcal dan weer niet wijzigen?
*madcat moet nog tot vrijdag wachten voordat zijn nieuwe imac er is*
Dan kun je 'm idd in google calendar weer niet wijzigen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1