[Vista] Geluid stottert bij spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:36
Hallo allemaal. Ik heb vorige week de Half Life 2: Episode 2 geïnstalleerd en gisteren de Crysis demo. Nou draait HL2 opzich wel vrij soepel, maar stottert het geluid. Dit is bij Crysis vele malen erger (al zelfs bij de openingsfilmpjes). Het lijkt erop dat wanneer iets wordt geladen (processot wordt gebruikt, of hardeschijf wordt gebruikt) dat het geluid dan begint te haperen.
Ligt dit nou aan mijn geluidskaart, geheugen, drivers...??

Dit zijn de specs van mijn pc:
- 160 GB Maxtor HD
- 1024 MBRAM
- AMD64 3200+
- Nvidia 6600GT
- SoundBlaster XFi XtremeGamer

Ik heb van alles de meest recente drivers. Ik weet ook wel dat dit niet de beste pc is om die games te spelen, maar HL2 kan ik wel gemakkelijk spelen. Crysis gaat alleen op low en dat is ook niet echt mooi. Ik wil alleen weten waar het aan ligt, zodat ik HL2 wel iig normaal kan spelen zonder stotterend geluid.

Master_A

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem.

Bij zware 3d spellen erg hakkerig en stotterend geluid, in Crysis soms gewoon een seconde stil.
Aangezien dit bij heftige 3d acties gebeurd had ik het idee dat dit een gevolg is van te weinig system performance.
In de demo van Bioschock heb ik hetzelfde probleem.

Met oudere 3d spellen als Far Cry of San Andreas geen problemen.
Maar als ik niet de enige ben kan het natuurlijk ook ergens anders aan liggen :-) (directx10 bijv)

Athlon64 3000+
1024 mb
Vista Ultimate
HD 2600 xt
AC97 onboard.

Geen spannend systeem, maar ik heb alle goede onderdelen (3700+ en x-fi xtreme music) in mijn veel meer gebruikte htpc gezet.

Kan dit een probleempje van Vista zijn

Verwijderd

Bij mij blijft het geluid hangen als ik het programma Audacity gebruik. Dan laad ik bijvoorbeeld een liedje in en als ie afspeelt stotterd ie erg.

Intel Pentium4 2,4 ghz
ATI Radeon 1600XT
C-Media geluidskaart
Vista Business
2,00 gb DDR 400 mhz

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

De processoren die in dit topic worden genoemd zijn op zich niet zo heel erg zwaar naar hedendaagse standaarden. Misschien is de processor overbelast, waardoor het geluid gaat stotteren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:59:
De processoren die in dit topic worden genoemd zijn op zich niet zo heel erg zwaar naar hedendaagse standaarden. Misschien is de processor overbelast, waardoor het geluid gaat stotteren.
Hmmz lijkt me erg sterk, aangezien ik in elk geval nog met gemak Windows Aero kan krijgen.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

Aero is op zich niet zo heel zwaar voor de processor. Spellen als Crysis wel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:31
Heb het zelfde probleem, met name bij de crysis demo.

mijn specs zijn
amd 3500
2gig corsair mem
X1950XT
Audigy 4
Vista home premium

Crysis is het enige spel waarbij dit zich voortdurend voordoet. Spel vrij veel verschillende spellen en heb dit niet eerder gehad.
Pagina: 1