Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichtkrant/kabelkrant

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor mijn studieverening (sv) wil ik een soort van licht/kabelkrant opzetten. Het is de bedoeling dat een stand-alone PC een applicatie gaat draaien. De PC zal informatie van internet halen en dit (fullscreen) tonen het beeldscherm.

Aangezien mijn kennis van programmeren eigenlijk bijna 0,0 is zat ik er aan te denken om dit op te zetten mbv PHP (de website met nieuwsitems gebruikt TYPO3-cms), flash, CSS en xml.

Ik wil proberen om in Flash een soort van viewer te ontwikkelen die elke x seconden (6-10 sec ong) een .xml bestand inlaad vanaf de website. De opgevraagde xml wordt dan ingeladen in de Flash viewer, gedeeltelijk met CSS gestyled en getoond op het beeldscherm.

Het is de bedoeling dat er nieuwsitems (zowel van de sv als van nu.nl oid), activiteiten, reclame-afbeeldingen en random foto's van activiteiten worden ingeladen.

Heeft iemand hier ervaring met het opzetten van zulk soort dingen en tips hierover? Of als jullie andere opmerkingen hebben dan hoor ik ze ook graag.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat heb je zelf al gezocht / gevonden? Wat heb je al geprobeerd? Heb je ergens code waar je op stuk loopt?

Je topic zoals het er nu staat is niet veel meer dan een scriptrequest en met je eigen gegeven input zie ik er weinig discussiewaarde in. Er zijn 1001 manieren om zoiets op te lossen of aan te pakken en je vraag is wat dat betreft nogal breed. Ik kan je nu al vertellen dat hier in no-time een oorlog woedt tussen "gebruik flash!!11", "gebruik RSS met AJAX!!11", "gebruik powerpoint met VBA!!!11" en ga zo maar door. En daar zie ik dus het nut niet van.

Kies een techniek die je beheerst en zet die in (iets met 'the right tool for the right job" binnen je mogelijkheden) en kom dan gerust terug met concrete(re) vragen ;) Bekijk dan wel even onze Programming Beleid Quickstart voordat je een topic opent ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 29-10-2007 19:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.