ik heb mijn 'oude' pc netjes uitgefaseerd door het een voor een vervangen van de onderdelen. ik ben van een pentium 4 2.53ghz met een Geforce 4 en 512mb geheugen naar een E6420 met 7800GS gegaan op een agp/pci-e combo moederbord. nu had ik door de processor upgrade alle onderdelen uit het originele pentium 4 systeem weer beschikbaar op de hardeschijf na. ik heb het systeem weer in elkaar gezet met een al oude hardeschijf (12gb of iets dergelijks) maar nu wil geen enkele windows installeren. ik heb windows xp home geprobeerd (originele cd), een geslipstreamde cd van xp pro, windows 2003 server dinges, windows 2000, maar allemaal gaan ze stuk bij de installatie. hier even de errors die ik krijg bij de installatie van windows xp home:
Windows kan het installatieprogramma voor Display/CDrom/Diskdrive niet laden. Neem contact op met de hardwareleverancier voor hulp.
de display/cdrom/diskdrive errors komen na elkaar, gevolgd door een stapel dezelfde errors met in plaats van de genoemde dingen {een lange rij getallen met cijfers, cdkey achtig}.
daarna komt er een BSOD met de melding Kernel_Data_inpage_Error en onderaan iets met win32k.sys.
wat ik al heb geprobeert is:
- gegoogled
- ander geheugen
- andere hardeschijf
- andere cdrom speler
- andere videokaart
ik snap er geen reet van. het systeem is precies hetzelfde als een tijdje geleden op de hardeschijf na. ik heb 2 verschilende oude schijven geprobeert, beide dus iets boven de 10gb die perfect in andere pc's werken.
iemand nog suggesties?
Windows kan het installatieprogramma voor Display/CDrom/Diskdrive niet laden. Neem contact op met de hardwareleverancier voor hulp.
de display/cdrom/diskdrive errors komen na elkaar, gevolgd door een stapel dezelfde errors met in plaats van de genoemde dingen {een lange rij getallen met cijfers, cdkey achtig}.
daarna komt er een BSOD met de melding Kernel_Data_inpage_Error en onderaan iets met win32k.sys.
wat ik al heb geprobeert is:
- gegoogled
- ander geheugen
- andere hardeschijf
- andere cdrom speler
- andere videokaart
ik snap er geen reet van. het systeem is precies hetzelfde als een tijdje geleden op de hardeschijf na. ik heb 2 verschilende oude schijven geprobeert, beide dus iets boven de 10gb die perfect in andere pc's werken.
iemand nog suggesties?
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)