Ik heb een probleem met het opnieuw aan de praat krijgen van dual screen met mijn AGP Sapphire ATI X1950 Pro onder zowel Vista als XP.
Het probleem:
Ik heb deze kaart een maand geleden gekocht, geinstalleerd en alles werkte prima, ook dual screen (zowel bij vista als xp). Afgelopen weekend heb ik de laatste versie van Ubuntu eens geprobeerd en na deze installatie weer geboot te hebben naar Vista was tot mijn grote schrik het linker scherm zwart...(bij het opstarten zag ik alles nog wel in clone mode).
Als ik nu bij mijn display settings kijk kan ik het 2e scherm wel aanzetten maar zodra ik op apply druk (met een max resolutie van 800 x 600) springt die gelijk weer uit... (zie afbeelding)
Ik heb 2 identieken LCD schermen met een max resolutie van 1680*1050.
Het vreemde is dat, wanneer ik de stekkers van mijn schermen omdraai in mn videokaart, het signaal opnieuw naar mn rechter scherm gestuurd word (dus vanaf een andere poort opnieuw naar het rechterscherm => ligt niet aan de poorten).
Wat heb ik geprobeerd:
Als iemand een oplossing denkt te weten, graag
edit:
kleine update:
Heb zojuist mn tv als 2e scherm aangesloten (heeft dvi ingang) en die draait wel prima dualscreen. Dus op de een of andere manier is het een combinatie van dat scherm en mn videokaart :-S
Het probleem:
Ik heb deze kaart een maand geleden gekocht, geinstalleerd en alles werkte prima, ook dual screen (zowel bij vista als xp). Afgelopen weekend heb ik de laatste versie van Ubuntu eens geprobeerd en na deze installatie weer geboot te hebben naar Vista was tot mijn grote schrik het linker scherm zwart...(bij het opstarten zag ik alles nog wel in clone mode).
Als ik nu bij mijn display settings kijk kan ik het 2e scherm wel aanzetten maar zodra ik op apply druk (met een max resolutie van 800 x 600) springt die gelijk weer uit... (zie afbeelding)
Ik heb 2 identieken LCD schermen met een max resolutie van 1680*1050.Het vreemde is dat, wanneer ik de stekkers van mijn schermen omdraai in mn videokaart, het signaal opnieuw naar mn rechter scherm gestuurd word (dus vanaf een andere poort opnieuw naar het rechterscherm => ligt niet aan de poorten).
Wat heb ik geprobeerd:
- Allereerst dacht ik aan een defecte driver. Driver geuninstalled, met driver sweeper restanten weggehaald en de nieuwste versie van de ATI site geinstalleerd. Geen verschil.
- Idem alleen met de nieuwste driver van de Sapphire site
- Oude Geforce 5200 kaartje erin gezet en dual mode werkte weer perfect (ligt dus niet aan de schermen)
- gezocht naar andere gebruikers met dezelfde eigenaardige problemen (leverde o.a. driver sweeper op)
Als iemand een oplossing denkt te weten, graag
edit:
kleine update:
Heb zojuist mn tv als 2e scherm aangesloten (heeft dvi ingang) en die draait wel prima dualscreen. Dus op de een of andere manier is het een combinatie van dat scherm en mn videokaart :-S
[ Voor 5% gewijzigd door freakin_ruben op 29-10-2007 20:36 ]