Toon posts:

Krakende AM2 socket......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste lezer,

ik heb een Abit KN9 AM2 moederbord. Zojuist haalde ik het waterblok eraf om beter koelpasta te gaan gebruiken (tijdje geleden was AS5 uitverkocht en toen heb ik maar "iets" gepakt). Ik haalde dus de koeler eraf en trok aan het socket hendeltje om de CPU los te krijgen. Hierbij hoorde ik een krakend geluid en toen ik de cpu in mijn handen had waren er zeker 5 pinnetjes scheef ;( .
Ik heb deze recht gebogen en geprobeerd de cpu weer te plaatsen. De CPU viel makelijk in de gaatjes, maar bij het terug zetten van het hendeltje hoorde ik weer dezelfde krakjes. Pc aangezet en ja hoor, niks, nieteens bios scherm.
Ik had nog een andere cpu liggen, die geprobeerd en die doet het ook niet (wel de zelfde krakjes).

Er kan nu vrij zeker gesteld worden dat de socket stuk is, maar is er enige kans hier iets aan te doen? Of moet ik terug naar de winkel, of meteen opsturen? :|

Ik vind het zo vervelend, ik heb net eens die socket hendel 10x gebruikt.....Zo slecht zullen die toch niet zijn......

Benjamin

Verwijderd

hoelang heb je de mobo al ?

ik denk gewoon eerst naar de winkel gaan en dan horen wat hun hier op tezeggen hebben en zo ja gelijk opsturen vaak doet de winkel het voor je.

Verwijderd

Topicstarter
het moederbord is van juni dit jaar. ik heb tot nu toe alleen wat problemen de rekening te vinden :> , daarom hoopte ik op een optie die ik kon proberen.