Korte freezes, afwijking in HDD en beetje in CPU

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 21:10
Hallo allemaal,

Ik weet dat het niet gewaardeerd wordt als een oud topic gekickt wordt, en dus post ik maar een nieuwe. Dit topic is een soort vervolg op Hele korte freezes, waar ik dacht het probleem gevonden te hebben in een brakke tweede HDD, die heb ik losgekoppeld maar dat bleek geen resultaat te hebben. Nu zat ik wederom in broncontrole te kijken van Vista, en bij de pieken zijn de freezes. Schijf wordt erg hoog, de blauwe lijn, en CPU wordt ook hoog maar geen 100%, zie Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07441/CPUHDD.png

Hier nog even mijn originele topicstart, met als aanvulling dat ook tekst blijft hangen, "Ik heet Henk" wordt dus "Ik heeeeeeet Henk".
--Christiaan-- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:32:
Hoi, ten eerste, omdat ik niet weet waar het probleem zit, weet ik ook niet in welk forum ik het moet zetten, dus ik heb hier maar op gegokt.

Ik heb hier een Vista machine draaien die hele korte freezes heeft, van minder dan één seconde. Ze zijn er alleen best vaak, komen met veel achter elkaar en zijn variabel in tijdsspanne. Als ik zo'n freeze heb hoor ik die 0,1 s of zo even geen muziek, staat de muis even stil en YouTubevideo's ook, eigenlijk alles dus. Ik heb een systeem wat al een jaar prima werkt met de volgende specificaties:

Asrock 939S56-M
AMD Athlon 3800+ X2
2GB naamloos geheugen
Geforce 7800GT
Windows Vista Ultimate

De freezes komen volledig at random, gewoon tijdens het internetten al bijvoorbeeld. Ik heb nog niets geprobeerd, omdat ik simpelweg niet weet wát ik kan proberen. Wie weet wat een (mogelijke) oplossing zou kunnen zijn?
Ik heb op dit moment dus geprobeerd de andere HDD eruit te halen, maar dit heeft geen resultaat. Het HDD-tooltje van de fabrikant geeft ook 0 errors, maar de HDD was ook maar een gok, ik weet niet eens of het daaraan ligt.

Verwijderd

ik heb het ook een keer gehad (bij mij alleen bij een apple machine, maarja zijn ook gewoon computers) hier lag het toen aan defect geheugen, probeer dus eens voor de "gein" een paar geheugen latjes eruit te halen. of als je kan het geheugen te vervangen ..

verder natuurlijk gewoon een zo kaal mogelijke config draaien, mischien is het wel een spannings-piek van je voeding die een beetje instabiel is :9 !

edit: ik zie dat je een asrock moederbord heb, zelf heb ik slechte ervaringen met dit merk ik weet niet of dit kan maar mischien je componenten testen op een andere mama-plank ? :>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 17:37 ]

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 21:10
Dat zou kunnen, maar ik vind het gek dat Broncontrole zegt dat er bijna geen harde fouten op mijn geheugen zijn, of zegt dat niks?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 07:30
Ik heb het ook. Ik heb een Maxtorschijf vervangen voor een Samsung en hiermee werd het minder. Mijn muis bevriest nog steeds regelmatig.

Dit probleem is ontstaan nadat ik over ben gegaan naar Vista, samen met een upgrade van mijn hardware. Met XP nooit problemen, het lijkt een Vista probleem. Vista voelt hierdoor stroperig.

Mijn freezes zijn wel wat langer, ongeveer 1 a 2 seconden en kunnen zeer freq. voorkomen, zeker als ik dingen download of andere taken tergelijkertijd doe.

[mijn hardware: GA-P35-SD4 MB, E6750, 8800GTS/320, Logitech G5 muis, 3 interne HD SATA2]

[ Voor 15% gewijzigd door honey op 30-10-2007 12:55 ]