Een merk zoals Teufel met 5.1 setjes

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:43
Hoi,

Ik had even een vraagje, weet iemand een merk zoals Teufel die soortgelijke setjes leveren (Zoals de Concept E Magnum Digital bij). Dus 5.1, veel vermogen en een losse decoder (of ingebouwd). Ook moeten ze beschikken over voldoende aansluitingen daarom wil ik ook geen Z-5500 omdat die maar 1 optische aansluiting heeft terwijl ik er 2 nodig heb. Ook moeten ze in die richting geprijst zijn; rond de 300 euro. Ik wil dan ook gewoon een losse speakerset, dus geen dvdspeler en etc erbij. (Als het wel gewoon een goede set is qua geluid en aansluitingen dan maakt het niet uit)
Ik zoek naar een ander merk dan Teufel omdat ik de 60 euro verzendskosten nogal veel vind.
Ik hoop dat jullie een merk weten want ik heb al een hele avond lopen zoeken en ik heb niks gevonden. Maar het kan goed dat er nog zat van zulke merken zijn, ik had eerst ook nog nooit van Teufel gehoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Arcenon op 29-10-2007 16:51 ]

M3 '21

Verwijderd

een gebruikte losse dts versterker en losse speakers geen optie?
Alle aansluitingen aanwezig en zeker betere geluids dan een melkpakje met overstuur woofer.

• Arcenon
Nou ik weet niet waar ik aan een DTS versterk+losse speakers kom voor rond de 300 euro.

M3 '21

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
kijk op marktplaats, daar heb ik mijn Hifi set vandaan....

Daar kan je voor een mooie prijs goede apparatuur kopen.
En als men het tweedehands-argument ophaalt dan zeg ik dat deze hifi apparaten bijna geen last hebben van ouderdom, en dus maakt het niet uit of ze nieuw of 2e hands zijn

[ Voor 12% gewijzigd door deugtniet op 29-10-2007 20:20 ]

• Arcenon
Helaas heb ik niet zo een verstand van Audio systemen en dergelijke, daarom is het nogal moeilijk om zelf een setje samen te stellen :(

M3 '21

Verwijderd

Er is al een erg grote topic over Teufel en zijn setjes waar ze praten over aanbiedingen maar ook ervaring met de setjes zelf. Hier klikken

Verwijderd

je heb al een pioneer dts versterker voor 100euro (even zoeken en google vind je meer info)

Zelf verkoop ik mijn speakers via vraag en aanbod op fok.
Hier op tweakers zijn er ook speakers te koop (jbl gezien )
Dus ver hoef je niet te zoeken .
www.markplaats is ook een goeie vriend om te kijken naar leuke versterkers en speakers.
Zoek je nieuwe maar goed koop .
Kan je ook kijken bij www.correct.com en dan koopjes kelder. (rotterdam)
Veel succes met zoeken

• Arcenon
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:02:
je heb al een pioneer dts versterker voor 100euro (even zoeken en google vind je meer info)

Zelf verkoop ik mijn speakers via vraag en aanbod op fok.
Hier op tweakers zijn er ook speakers te koop (jbl gezien )
Dus ver hoef je niet te zoeken .
www.markplaats is ook een goeie vriend om te kijken naar leuke versterkers en speakers.
Zoek je nieuwe maar goed koop .
Kan je ook kijken bij www.correct.com en dan koopjes kelder. (rotterdam)
Veel succes met zoeken
Nou ik hier zit nou op marktplaats tussen de versterkers te kijken alleen weet ik bijvoorbeeld al niet wat ze bedoelen met het aantal watt die de versterker aankan ofzoiets. De speakers zelf hebben toch alleen Watts?

Zou iemand misschien als ze zelf even niks te doen hebben even kunnen kijken wat ze bij elkaar kunnen sprokkelen voor 300 euro?

[ Voor 7% gewijzigd door Arcenon op 29-10-2007 22:15 ]

M3 '21

Verwijderd

http://www1.correct.com/a...5dc5cca045531a3f36e249a2a
150euro nieuwe versterker correct rotterdam
50euro sony setje (klinken goed me broertje heeft de setje ook )
ook bij correct rotterdam
subwoofer (goeie)
150euro ook bij correct rotterdam

Ga je 50euro boven budget

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 22:34 ]

• Arcenon
Ik zie nou net deze advertentie: http://audio-video.marktp...%2Bw%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Is dit niet super goedkoop? Dus dan heb ik al boxen en een versterker dan zou ik alleen nog een subwoofer ergens vandaan moeten halen nietwaar? En is deze advertentie trouwens wel te vertrouwen want het is wel erg goedkoop.

M3 '21

• Arcenon
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:32:
150euro nieuwe versterker correct rotterdam
50euro sony setje (klinken goed me broertje heeft de setje ook )
ook bij correct rotterdam
subwoofer (goeie)
150euro ook bij correct rotterdam

Ga je 50euro boven budget
Helaas, ik heb sowieso 2 optische ingangen nodig op mijn versterker. En ook is Rotterdam te ver om naar toe te rijden :(, en als ik het zou laten bezorgen ga ik ver over mijn budget. Ik heb het liefste ergens iets binnen een straal van 75KM vanuit Oss. Daarom ben ik nou ook al op marktplaats aan het kijken

[ Voor 13% gewijzigd door Arcenon op 29-10-2007 22:40 ]

M3 '21

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Misschien niet de mooiste oplossing, maar wel een goedkope voor hetgeen dat jij wilt bereiken:
http://www.allekabels.nl/.../Optische-Schakelaar.html

Dan kan je 3 apperaten op 1 optische poort aansluiten. Waardoor je dus veel minder beperkt bent in keuze van een setje/receiver.

Home Assistant Configuratie V&A

• Arcenon
Nee, zoiets vind ik niks. Daar had ik ook al over nagedacht. Alleen wat vinden jullie van deze versterker dit is volgens mij wel een erg goede en mooie. http://www.pixmania-pro.n...erster/503126/fiche.html#

M3 '21

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Denk dat dat al een stuk beter is dan een alles-in-één setje. Het gewicht zegt vaak wat (maar niet altijd) over de zwaarte van de voeding en koeling en dus over het vermogen. Die receiver die je aangaf weegt in z'n eentje al meer dan de complete versterker-dvd-speler van dat alles-in-één setje. Je kan dus zelf ook wel nagaan dat de losse receiver betere componenten heeft. Toch is ook die 7,7 kg van die Sony receiver niet echt veel. Zo weegt het instapmodel van Yamaha al 10,5 en van Denon 11,2 kg. Nu kan het natuurlijk zijn dat de Sony bijv. een lichter chassis gebruikt, maar ik zou toch even langs een zaak als Correct of Mediamarkt gaan en even vergelijken. Zo kun je die Yamaha (RX-V459) al voor 249 euro krijgen. Het is wel 70 euro meer, maar misschien wel iets meer future-proof met het oog op eventuele uitbreiding naar bijv. zuilluidsprekers. Die vragen toch vaak iets meer vermogen dan de meeste alles-in-één setjes en budgetreceivers kunnen leveren.

• Arcenon
mac1987 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:03:
Denk dat dat al een stuk beter is dan een alles-in-één setje. Het gewicht zegt vaak wat (maar niet altijd) over de zwaarte van de voeding en koeling en dus over het vermogen. Die receiver die je aangaf weegt in z'n eentje al meer dan de complete versterker-dvd-speler van dat alles-in-één setje. Je kan dus zelf ook wel nagaan dat de losse receiver betere componenten heeft. Toch is ook die 7,7 kg van die Sony receiver niet echt veel. Zo weegt het instapmodel van Yamaha al 10,5 en van Denon 11,2 kg. Nu kan het natuurlijk zijn dat de Sony bijv. een lichter chassis gebruikt, maar ik zou toch even langs een zaak als Correct of Mediamarkt gaan en even vergelijken. Zo kun je die Yamaha (RX-V459) al voor 249 euro krijgen. Het is wel 70 euro meer, maar misschien wel iets meer future-proof met het oog op eventuele uitbreiding naar bijv. zuilluidsprekers. Die vragen toch vaak iets meer vermogen dan de meeste alles-in-één setjes en budgetreceivers kunnen leveren.
Nou, ik ben pas 16 en ik heb nog niet zo een spetterend inkomen. Ook is dit voor op mijn zolder en daar heb ik uberhaupt niet genoeg plaats voor zuilluidsprekers.
Ik ben nou mijn alles-in-een setje van JVC gewend (De THA-25), vergeleken met deze versterker en een beetje goede speakers blijft er toch niks over van dat JVC setje toch?

M3 '21

• mac1987
Dat is denk ik wel zo. Ik bedoelde niet dat je niet tevreden zal zijn met die Sony receiver (die is zo en zo 100x krachtiger dan die JVC set en een stuk beter), daar kan je waarschijnlijk best grotere speakers op aansluiten. Ik wilde alleen even zeggen dat een beetje vergelijken geen kwaad kan. Indien je budget het niet toelaat om meer uit te geven dan de 210 euro die de Sony kost (incl. btw) dan denk ik dat je niks beters gaat vinden voor die prijs (tenzij je tweedehands zoekt).
Maar ga in ieder geval even luisteren, dat kost je niks (tenzij je wat koopt natuurlijk ;)). Stel nou dat je toch een andere receiver beter vindt klinken, dan kan je even wachten en spaar je nog even 30 euro. Dan voorkom je de situatie dat je achteraf die andere hoort en spijt krijgt. Omgekeerd moet je ook niet zonder te luisteren die Yamaha kopen, want dan kan het gebeuren dat je achteraf spijt krijgt omdat je de Sony misschien èn beter vond klinken èn meer hebt betaald voor die Yamaha.

• Arcenon
Zou deze reciever beter geschikt zijn dan de Sony? http://audio-video.marktp...%2BrcTI%3D&fta_ind=4&fs=1

M3 '21

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 21:55

TdV

Die heeft maar 1x optisch en 1x digitaal, ik heb er een gehad. Verder is die wel erg goed bevallen.

• Arcenon
TdV schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Die heeft maar 1x optisch en 1x digitaal, ik heb er een gehad. Verder is die wel erg goed bevallen.
Hmm, ik zie op verscheidene sites het volgende:

Audio in 3
Video in 2
Digitaal in (coax) 2
Digitaal in (optisch) 2
Digitaal uit (coax) 1
Digitaal uit (optisch) 1

Weet je zeker dat we het over dezelfde hebben?

M3 '21

• mac1987
Een vriend van mij heeft ooit de 1550 gehad (heeft nu een 4550).
Ik vond die zeker niet slecht klinken. Ook opmerkelijk veel power voor een instappertje. Weegt ook rond de 11kg, dus de voeding zal ook wel redelijk zijn. Enige nadeel is dat het een vrij oud model is en er een dvd-speler bijzit die je niet per se nodig hebt (alhoewel die altijd mooi meegenomen is).
Om een antwoord op je vraag te geven: ja, ik denk dat deze inderdaad beter is dan de Sony. Maar als je toch tweedehands gaat zal je ook nieuwere en mogelijk betere receivers (wel zonder dvd-speler dan) kunnen kopen voor dat geld :).

Zo zag ik een Marantz SR-5400 of 4600 voor 275 euro, een Denon AVR-2802 voor 250 euro en een 3300 voor 280 euro en een Harman/Kardon AVR-130 (tweede opvolger van de 1550) nieuw voor 249 met nog twee jaar garantie.

[ Voor 17% gewijzigd door mac1987 op 01-11-2007 15:46 ]

• Arcenon
mac1987 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:33:
Een vriend van mij heeft ooit de 1550 gehad (heeft nu een 4550).
Ik vond die zeker niet slecht klinken. Ook opmerkelijk veel power voor een instappertje. Weegt ook rond de 11kg, dus de voeding zal ook wel redelijk zijn. Enige nadeel is dat het een vrij oud model is en er een dvd-speler bijzit die je niet per se nodig hebt (alhoewel die altijd mooi meegenomen is).
Om een antwoord op je vraag te geven: ja, ik denk dat deze inderdaad beter is dan de Sony. Maar als je toch tweedehands gaat zal je ook nieuwere en mogelijk betere receivers (wel zonder dvd-speler dan) kunnen kopen voor dat geld :).

Zo zag ik een Marantz SR-5400 of 4600 voor 275 euro, een Denon AVR-2802 voor 250 euro en een 3300 voor 280 euro en een Harman/Kardon AVR-130 (tweede opvolger van de 1550) nieuw voor 249 met nog twee jaar garantie.
Ik vind alle nieuwe Marantz en Denon versterkers echt lelijk. Zo een ouderwets koekblik. Ik zit nu wel te kijken naar die AVR-130 ;) Alleen wat betreft die dvd speler, zou zo een dvd speler dus van HK, beter zijn dan dat ik mijn xbox 360 zou gebruiken. Dus ik bedoel qua geluid en beeldkwaliteit? Of is dat te verwaarlozen?

/EDIT Is er ook nog een net groter broertje dan de AVR-130?

M3 '21

• Arcenon
Ik ben trouwens van de AVR-130 gaan kijken naar een AVR-147 alleen weten jullie waar ik die ergens zou kunnen kopen?

M3 '21

• mac1987
Je kan de AVR-147 bij meerdere winkels kopen, zoals bij Correct in Rotterdam. Daar kost hij alleen wel 599 euro (wat H/K tegenwoordig durft te vragen voor zijn instapmodellen ;)). Het grotere broertje van de AVR-130 heet (wat een verrassing ;)) AVR-230. En wat betreft het uiterlijk van Denon en Marantz: smaken verschillen (ik vind de H/K er weer plasticerig en goedkoop utizien), maar je moet voor jezelf even de keuze maken. Liever een hoger model ('lelijke') Denon of Marantz, of een ('mooi') instapmodel H/K. Voor 599 heb je namelijk een redelijk hoger model bij de Japanse merken (dus ook Yamaha en Onkyo). Ook zou ik liever een iets oudere AVR-245 van 13,6kg voor 549 kopen dan een instapmodel AVR-147 voor 599 euro.

• Arcenon
mac1987 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:04:
Je kan de AVR-147 bij meerdere winkels kopen, zoals bij Correct in Rotterdam. Daar kost hij alleen wel 599 euro (wat H/K tegenwoordig durft te vragen voor zijn instapmodellen ;)). Het grotere broertje van de AVR-130 heet (wat een verrassing ;)) AVR-230. En wat betreft het uiterlijk van Denon en Marantz: smaken verschillen (ik vind de H/K er weer plasticerig en goedkoop utizien), maar je moet voor jezelf even de keuze maken. Liever een hoger model ('lelijke') Denon of Marantz, of een ('mooi') instapmodel H/K. Voor 599 heb je namelijk een redelijk hoger model bij de Japanse merken (dus ook Yamaha en Onkyo). Ook zou ik liever een iets oudere AVR-245 van 13,6kg voor 549 kopen dan een instapmodel AVR-147 voor 599 euro.
Hehe, maar jij hebt het nou over veel hogere bedragen. Mijn maximale bedrag wat ik voor de reciever wil geven is 300 euro. (ook echt maximaal als in liever niet tenzij het echt veel betere dingen geeft)
Ik kan nou een AVR-130 aankomen voor 200 euro. Zou ik dit doen of weet iemand een andere (ook van HK) die meer kan/beter geluid heeft? (Qua speakers gebruik ik monitorren)

M3 '21

• mac1987
Ik begreep je ook even niet goed ;) Je had het over tweedehands setjes en maximaal 300 euro en toen kwam je op die AVR-147. Dat is wel het instapmodel van H/K, maar daar durven ze alsnog 599 euro voor te vragen. Ik dacht; als je zoveel uit wil geven zijn er veel betere opties.
Een AVR-130 lijkt me voor 200 euro een prima receiver waar je jaren plezier van kan beleven. Ook als je ooit nog zuilen of iets in ieder geval grotere speakers koopt kan die H/K nog wel even mee.

• Arcenon
mac1987 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:36:
Ik begreep je ook even niet goed ;) Je had het over tweedehands setjes en maximaal 300 euro en toen kwam je op die AVR-147. Dat is wel het instapmodel van H/K, maar daar durven ze alsnog 599 euro voor te vragen. Ik dacht; als je zoveel uit wil geven zijn er veel betere opties.
Een AVR-130 lijkt me voor 200 euro een prima receiver waar je jaren plezier van kan beleven. Ook als je ooit nog zuilen of iets in ieder geval grotere speakers koopt kan die H/K nog wel even mee.
Oke mooi, dan probeer ik het nou te regelen met die AVR-130 :) Bedankt voor je hulp.

M3 '21

Pagina: 1