[Vista] Computer start slecht op*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• baszbas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 16:23
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe computer... Na ongeveer 2 maanden begon echter de ellende rondom het opstarten..

Ik haal normaal altijd mijn pc van de stroom af als ik hem niet gebruik (ivm met 35 watt standby verbruik van mijn pc)

Als ik opstart start hij door TOT het laadbalkje van vista, daar houd hij ermee op en krijg ik zwart beeld en deze blijft zwart....

Is hier misschien een oplossing voor?

Systeemspecs:
Q6600 (2.4 ghz)
8800 GTS (asus 640 mb)
Asus 550 Watt voeding (A55GA)
Asus blitz formula special edition Mobo
2 gb OCZ XTC Platinum geheugen (ddr2 800 mhz 4-4-4 timings)
Windows vista home premium 32 Bit

Verwijderd

kun je hem helemaal neit meer opstarten of wel door op reset te drukken?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
en wat heb je zoal geprobeerd?
ergens een live cd vandaan getoverd en gekeken of die wel goed werkt?
mem getest, hd getest?

meer zegt mijn glazen bol even niet :z

• baszbas
Hij werkt vaak wel als ik op het knopje clear CMOS druk (zit achterop dat moederbord, ik kan mijn kast nog niet in ivm garantiezegels) ik heb mijn memory getest, 0 fouten na 10 uur... Vista DVD erin werkt af en toe wel, meestal niet, het is gewoon vaak net zolang opnieuw opstarten totdat ie het balkje pakt....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@arvidbeheerder :
De mijne wel, maar offtopic zie ik:
35Watt standby verbruik? OMG! :(
Wat bedoel je eigenlijk met standby? Want standby bij mij is dat ie niet helemaal uit is en dat ie 'ready to run' is. (en ja, dat kost wat).
Of bedoel je dat je windows echt af hebt gesloten en dat je computer uitgaat?
Hoe heb je dat gemeten dan? Ik vind het een belachelijk hoog vermogen en twijfel bij voorbaat aan de correctheid ervan.

@hierboven:
Het is sowiso niet normaal dat je je computer aan moet krijgen door elke keer op het CMOS knopje te drukken.
Probeer die live-cd en bepaal daarmee of het om hard- of software problemen gaat.
Is het hardware ---> garantie.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 29-10-2007 16:53 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

als je toch nog garantie hebt zou ik gewoon terug gaan

• baszbas
Ik heb een stroommeter tussen mijn computer zitten, zo'n ding wat je bij de bouwmarkt koopt, daarop kan ik mijn momenteel verbruik zien (op dit moment inclusief mijn z5500 zo'n 280 watt) die 35 watt is inderdaad inclusief mijn geluidsset uit, dus geloof dat pc zelf op ongeveer 25 watt zit...

Windows word echt afgesloten, computer gaat helemaal uit...

• baszbas
Zou het geen nut hebben om vista eens opnieuw te installeren?

• baszbas
Ik ben misschien een n00b maar ik neem aan dat je met de Live-cd gewoon de installatiecd van vista bedoeld?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

baszbas,

als je de laatste bent die gepost heeft, wil je dan de edit-knop gebruiken om zaken toe te voegen in plaats van een nieuwe post?
Ik heb gelijk even de Windows versie in de titel gezet per de Policy (en zoals je wellicht al opgevallen was bij alle andere topics hier).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• baszbas
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1a
BCP1: 00041201
BCP2: C0004F78
BCP3: 5C04D867
BCP4: 875311E8
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini103007-02.dmp
C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\WER-57486-0.sysdata.xml
C:\Users\Bas\AppData\Local\Temp\WERFB2F.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

deze melding kreeg ik vanmorgen, terwijl ik gisteren het geheugen heb getest...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

baszbas schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:57:
Ik ben misschien een n00b maar ik neem aan dat je met de Live-cd gewoon de installatiecd van vista bedoeld?
Live CD is een veel gebruikte term voor een 'Linux Live CD'. Dat is een willekeurige linux distributie zoals Ubuntu die je opstart vanaf cd, en als alles goed is opgestart heb je een compleet besturingssysteem met een browser, emailclient, messenger, en met de laatste Ubuntu zelf 3d-acceleratie in de vorm van Compiz (zeg maar, Aero, in het kwadraat). Zo'n Live CD kan je o.a krijgen op www.ubuntu.com . Als zoń Live CD niet goed opstart en ergens blijft steken, dat weet je dat het niet aan Windows ligt. Als laatste optie kan je memtest uitvoeren op de CD (zit meegeleverd).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

baszbas schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:50:
Probleemhandtekening:
KNIP
deze melding kreeg ik vanmorgen, terwijl ik gisteren het geheugen heb getest...
Waar staat dat dit probleem door het geheugen word veroorzaakt dan?

Alles kan stuk.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik lees zegel op kast ivm garantie. Bij een (grote) systeembouwer? Heb je dan niet ook garantie zoals in, kom 'm maar ophalen en fix het maar? ;)

Enne, 35 watt in standby, zou kunnen, als je dan nl op je startknoppie klikt en vervolgens stand by kiest. Als jij je pc gewoon netjes afsluit door op afsluiten te klikken zou je echt wel een heel stuk minder moeten verbruiken.

Edit;
ah kijk. Hover eens met je muis over je 'afsluit knop' direct in je startmenu. Bij mij staat daar

"Keeps your session in memory and puts your computer in a low-power state so that you can quickly resume working."

Wat ik vermoed dat er gebeurd; jij klikt opdie knop, je pc gaat standby (sluit dus niet af) en jij trekt dan de stroom er van af. Het is bijna hetzelfde als gewoon je stekker d'r uit trekken. Waarschijnlijk dat een aantal van je problemen daaraan ten grondslag liggen.

Als je nu voortaan op start, en dan het kleine pijltje rechts naast dat slotje en de 'stand-by' knop klikt, krijg je een menutje en kun je gewoon shutdown klikken. Dan gaat je PC écht uit. Dan gebruikt ie iig zeker geen 35 watt en kun je met een gerust hart de stroom er vanaf halen...

[ Voor 51% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-10-2007 10:02 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• baszbas
Hij sluit wel volledig af, maar waar ik niet aan gedacht had was dat mijn geluidsset (Logitech Z5500) ook aan die stroommeter zit, als ik deze eraf haal, blijft er nog 18 watt over als hij uit staat. Komt waarschijnlijk door mijn moederbord want de lampjes van de geluidskaart ed. blijven allemaal branden (en de voltminders)

Ik ga eens zorgen voor zo'n Live-CD. Resultaten laat ik hier zsm zien, iig bedankt allemaal alvast! :)
Is het trouwens dan ook goed als ik hem download en zelf op cd zet?

[b]Edit[/b]

Ik heb Vista helemaal opnieuw geinstalleerd, en inderdaad de problemen lagen bij vista, alle problemen zijn nu voor de zon verdwenen. Iedereen toch nog heel erg bedankt, hier kan een slotje op!

[ Voor 25% gewijzigd door baszbas op 31-10-2007 07:07 ]

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik gebruik dit topic maar, omdat ik dezelfde problemen heb als de TS.

alleen:
-mijn vista start al slecht op sinds het installeren. (komt tot het laad balkje en stopt dan.)
-de fans in het systeem (incl cpu fan) blijven draaien maar het beeldscherm gaat uit.
-als ik de reset knop in druk krijg ik eerst een scherm met de vraag in welke modus je wil starten. in normale modus start ie gewoon op.

wat ik al gedaan heb:
-systeemherstel
-vista opnieuw installeren (2x)
-een hele hoop updates en drivers geinstalleerd. oa chipset driver, bios update en vista updates.

mijn systeem:
intel q6600
gigabyte p35-ds4
zotac 8800gt
g.e.i.l. 4gb ram 800mhz
ocz 600watt stealthextreme voeding
vista home basic 64-bit.

wat kan ik nog meer doen ?

Verwijderd

alle usb apparaten los trekken behalve muis & tobo

en dan nog is proberen

• strikepro
er zitten behalve muis en toetsenboard geen usb apparaten aangesloten.

muis en tobo zitten wel echt in de usb en niet in de paarse en groene plugs voor muis en tobo.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

KB929777 geïnstalleerd? Probeer anders eens te booten met 2 GB ram. Bij mij heeft dat ook veel gescheeld.

Choose life

• strikepro
kb929777 is geinstalleerd.

booten met 2gb zal ik eens gaan proberen.

• strikepro
als ik nu vista opstart krijg ik eerst de keuze:
vista opstarten of
oudere windows opstarten.

als ik gewoon vista kies doet hij het normaal en start gewoon op.

maar ik heb behalve vista geen andere os op mijn pc staat...
hoe kan het dan dat ik steeds die keuze krijg ?

en kan ik dit oplossen zodat hij meteen vista opstart ?

Verwijderd

google.. EasyBCD good luck ;D

• strikepro
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.2
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini030308-03.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 50
BCP1: FFFFF9804B81C014
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF98003F4B43E
BCP4: 0000000000000005
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1
Servergegevens: a63c58b5-273f-4761-98ae-b9c80b3b9590

deze fout krijg ik iedere keer als het booten niet goed gaat.
ik heb alleen geen idee hoe ik er achter kan komen wat het nou precies is... heb al gezocht via google.

@rvanleeuw: het probleem van 2 OS'en bij het opstarten is verholpen, bedankt
Pagina: 1