Vigor 2900VG langzamer dan Vigor 2900

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 23:54
Ik heb een vreemd probleem met mijn Vigor 2900VG router.
Mijn Vigor 2900VG is in de plaats van mijn Vigor 2900 gekomen en wanneer ik nu via lokaal netwerk inlog op mijn FTP server (ProFTPD) duurt het inloggen enorm lang en ook de directories listen erg traag. Ook wanneer ik via SSH inlog duurt het erg lang totdat hij password vraagt na ingeven van username.
Wanneer ik mijn oude 2900 terugzet werkt alles weer gewoon snel, ik heb verschillende firmwareversies geprobeerd voor de 2900VG, zowel de nieuwste als oudere versies.
Wanneer ik via passive mode verbinding maak, list de server de directories van mijn FTP server wel gewoon snel, maar gaat inloggen nog steeds erg traag.
Heeft iemand een idee wat dit vreemde verschil tussen de 2900 en 2900VG kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Een 2e IP reeks die in de weg zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Nee, zit gewoon allemaal in een en hetzelfde subnet.
Het lijkt erop dat wanneer het PORT commando gegeven wordt dat er een conflict zit, maar wat dit is kan ik nog geen vinger achter krijgen :(

• NIKDCC
Is er wellicht een mogelijkheid om de Vigor 2900 met de Vigor 2900VG door te linken op hetzelfde subnet, zodat ik dit probleem omzeil?
Heb nog een andere netwerkkaart getest maar ook zonder resultaat :(
Probleem is nog steeds zelfde ook voor SSH / FTP login duurt het telkens 10 seconde na vragen username, in passive mode list de server wel snel maar ook inloggen blijft traag....