Videokaart start vaak niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb een nieuwe pc gebouwd. Ik zal eerst de specs even geven:
Intel C2D E6600
Asus P5K
XFX 8800GTS
Coolermaster 500 watt voeding

Als ik de pc aanzet gaat na een aantal seconden de fan van de videokaart aan, en gaat dan blazen op volle toeren en blijft dit doen. Ik krijg geen beeld, en hoor ook geen piepjes. Heel soms werkt het wel na een reset.
Meestal moet ik de kaart er meerdere keren uit halen, en er weer in zetten.
Net was het weer zover, maar toen kwam er een melding toen hij wel starte dat er iets mis was met overklokken, en dat ik naar de bios moest. Ik heb helemaal niet overgeklokt.
Als windows is geladen heb ik verder geen problemen meer. Als ik de pc opnieuw opstart komt het probleem ook niet terug. Het is er dus alleen als de pc koud is.
De stekker van de voeding zit in de videokaart.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Niemand?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• baszbas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 09:38
Heb je nog garantie? als dit zo is zou ik hier gewoon mee terug gaan want dit is natuurlijk echt niet normaal ... Ik zou hier ook eigenlijk geen oplossing voor weten....

Verwijderd

Klinkt wel als of je Mobo f videokaart brak is,
Kijk eens met een andere video kaart in je mobo, ben je er zo uit aan welke het licht.
Is het niet je mobo zou ik echt met je videokaart terug gaan.
Rest lijkt me goed zins hij het ook af en toe ook wel doet.

• Felixje
Ik zal er wel mee terug gaan. Heb het idee dat hij eerst ff warm moet worden, en als hij dan gereset wordt doet hij het.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :). Zie het beleid voor een troubleshooter, iets waar je het beste mee kunt beginnen. Stap voor stap de onderdelen controleren. Vergeet niet dat een PC slechts een handjevol onderdelen nodig heeft om op te starten, je kunt dus een heleboel uitsluiten door het simpelweg even uit de PC te halen.

Mocht je na het troubleshooten niet precies weten wat het probleem is, open dan een topic in het subforum dat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat deze voor problemen zorgt. Vergeet dan niet om even het beleid en de FAQ aldaar door te lezen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.