20pins atx op 24pins moederbord werkt maar 24pins niet

Pagina: 1
Acties:

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05
Ik kwam er tijdens het in elkaar zetten van men nieuwe PC achter dat mijn systeem niet aan gaat als ik op de 24pins connector alle 24 pinnen aansluit, er gebeurt dan helemaal niets, het mobo led gaat aan bij het inschakelen van de voeding maar de powerknop reageert niet. Als ik echter alleen de standaard 20pins connector verbind reageert de powerknop wel.

Ik heb gelezen dat deze kabel niet persee aangesloten hoeft te worden, maar dat het eventueel wel kan leiden tot instabiliteit. Ik heb zelfs nog nergens last van gehad, bijvoorbeeld ook niet tijdens benchmarks of de Crysis demo.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Is het moederbord OF de voeding defect, en hoe kan ik zien welke van de twee?

Tot slot de specs:

Moederbord: ASUS P5W DH Deluxe
Voeding: Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe)

Overig: C2D Q6600, 8800GTS, 2x500GB maxtor

Verwijderd

k zou als het goed werkt het mooi zo laten

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Zoek het uit. Ik kan niet naar je toekomen met een multimeter om jouw voeding te meten :)
Wat ik wel kan is je doorverwijzen naar de Hangen en Troubleshooter FAQ.

Heb je bovendien de vier of acht extra voedingspinnetjes in de buurt van de CPU aangesloten?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05
The Triad schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:23:
Zoek het uit. Ik kan niet naar je toekomen met een multimeter om jouw voeding te meten :)
Wat ik wel kan is je doorverwijzen naar de Hangen en Troubleshooter FAQ.

Heb je bovendien de vier of acht extra voedingspinnetjes in de buurt van de CPU aangesloten?
Bij de CPU zit maar 1x een aansluiting voor 4 extra pinnen. Alleen die heb ik dus maar aangesloten.