GeForce FX 5500 textures probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RipItUp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-12-2024
Hoi

Ik zit met een zeer irritant probleem te kampen, en dat al zolang ik deze pc gebruik. Het gaat hier om een AMD Duron 700Mhz met 576mb SD ram en een GeForce FX 5500 (128mb) videokaart die ik in januari heb overgekocht van een vriend van m'n moeder.

Nu is het zo dat ik bij 3D-spellen voortdurend met textureproblemen te maken krijg, en ik ben het echt zat. Ik heb al vanalles geprobeerd. PC geformatteerd, ram gecheckt, temperaturen van moederbord gecheckt (met het programma Everest), maar niets lijkt te werken.

Ik heb mij ook al laten vertellen dat het probleem bij de voeding kan liggen. Deze is maar 300 of 350 watt terwijl een GeForce FX 5500 toch wel een 250 watt voeding vereist heb ik gelezen. Verder heeft de vorige eigenaar van deze pc ook nog een extra cd-rom drive en een extra harddrive laten installeren, dus misschien dat de voeding gewoon te zwak is geworden om het allemaal te trekken?

Anderen vertellen me dan weer dat het probleem gewoon bij de drivers ligt (hoewel ik deze al heb geupdated).

Zie hier waarover ik het heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.riverdale27.com/dieter/Giants.JPG

Ik weet het, het is al een oud systeem, maar voor wat ik hem gebruik is hij goed genoeg, nl. muziek, schoolwerk, internet en zo nu en dan eens wat gamen (wat nu jammer genoeg niet gaat).

Hopelijk kan iemand me helpen...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:42

Sebazzz

3dp

Ziet eruit als goed ontwikkelde artifacts. Dat kan duiden op driverproblemen ja.
Hoe heet wordt je kaart?

EDIT: FAQ gelezen? Policy gelezen? Registratievoorwaarden doorgelezen/geskipped?
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen. Omdat GoT een groot forum is, is er een aantal afspraken nodig, die vind je hier onder.

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Ik zie niet wat je zelf al heb opgezocht en geprobeerd, behalve drivers updaten. ;) Probeer trouwens eerst je drivers helemaal te uninstallen en dan te cleanen voordat je een driver opnieuw installeert (je weet maar nooit).

[ Voor 89% gewijzigd door Sebazzz op 29-10-2007 16:28 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RipItUp
Ik heb de temperaturen van het moederbord gecheckt zoals ik al zei, ondertussen ook al eens de drivers volledig uninstalled en opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

Ook heb ik de FAQ en de registratievoorwaarden doorgelezen ja : )

Nog even een vraag dan over die temperaturen, hoe heet zou zo'n GeForce dan mogen worden? En kan ik dit nakijken met het programma Everest?

Alvast bedankt.

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
GeForces kunnen rond de 100 graden aan, maar de meeste zijn toch wel rond de 50/60 graden.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:42

Sebazzz

3dp

Nakijken kan in Everest, maar Rivatuner is nauwkeuriger, en is er ook voor gemaakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RipItUp
Hmm ik zie de temperaturen dus nergens staan bij RivaTuner. Heeft de GeForce FX 5500 eigenlijk wel een temperatuursensor?

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Volgens mij heeft de 5500 net als de 5600 geen temperatuur sensor. Vanaf de 5700 hebben ze temperatuur sensors in de GeforceFX serie

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kast open, grote tafel fentilator op de grafische kaart richten. Als het beeld dan beter word dan heb je een warmte probleem.

Ander driver en/of kaporte grafische kaart.
Pagina: 1