Toon posts:

UPC internet en 2 routers achter elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vrijdag UPC internet

In de woonkamer staat 1 router, daarna gaat de kabel door een muur en dan nog een router (router2) en daarna komt nog een router (router 3).

Zaterdag werkte alles prima, maar toen ik zondag weer online wilde werkte het plotseling niet meer.

Alles achter router 1 werkt nog goed.

De kabel van router 1 naar router 2 werkt ook nog (getest met notebook).

Als ik echter vanaf router 2 naar een computer ga, dan is er geen signaal meer (ik gebruik win 2K en win XP maar ook heb ik het met knoppix geprobeerd).

Als ik echter router 3 op de plek van router 2 zet, dan komt het signaal vanaf de router naar de computers ook niet door.

Wat zou dit kunnen zijN ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Allereerst, waarom 3 routers en niet één router en 2 switches? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben recent van Tele2 overgestapt.

Dat was de apparatuur die ik had liggen (heeft jarenlang goed gewerkt met ADSL)

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03 02:04
Gooi even door de routers een reset en stel de andere 2 als een bridge in.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 11:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gooi router 2 en 3 er uit, verkoop ze op marktplaats en koop 2 switches er voor terug. Sluit deze switches aan, en je probleem is gegarandeerd direct opgelost.

Routers 2 en 3 staan hoogstwaarschijnlijk verkeerd ingesteld. Waarschijnlijk staat er een firewall op die het een en ander aan gegevens tegenhoud. In plaats van uit te gaan zoeken wat er precies staat is het makkelijker en sneller om die 2 extra routers te vervangen voor switches zoals gebruikelijk is in een netwerk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:31

bord4kop

maximaal 100KB!

instellingen op de routers gechecked?
m.a.w: routeren ze nog wel goed?

Kan me voorstellen dat router 1 andere instellingen (IP-adressen &such) heeft gekregen, moet je natuurlijk ook wel doorvoeren naar de andere twee.

| Security Management |

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Je hebt toch wel de kabel van router 1 naar 2 in een LAN poortje gedaan toch? Zelfde geld voor van 2 naar 3. Dan gebruik je alleen de switch functionaliteit van de router. En is de rest als firewall enzo niet van toepassing.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:00
als router twee niet vol zi": Prik de kabel vanuit router 1 eens in een LAN connector, niet in de WAN/uplink.
Verdere tips:
Heb je op router 2 DHCP en DNS uitgezet?
Heb je router 2 een ander IP adres gegeven? (Standaard hebben vrij veel routers iets als 192.168.1.1 of een alternatief daarop.)
Leuk testje:
Doet je laptop het op router 1 als router 2 er ook aan hangt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vage config en nergens voor nodig...

Zet DHCP uit op routers 2 en 3, zorg ervoor dat hun IP adressen anders zijn dan die van router 1 (bijv. 192.168.1.2 en 192.168.1.3 als router 1 192.168.1.1 is) en gebruik ze als switches (dus idd niets in de WAN poort steken en gewoon alles via LAN poorten koppelen)

Maar goed, dit heeft niets met (Overige) Hardware te maken :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:00
Missschien nog even je subnetmask gelijk zetten aan router 1. Dan zou het iig. in theorie moeten draaien.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 22:45
Zelf met een zelf soort ellende gezeten bij me ouders met een WiFi router achter een ADSL modem/router. Omdat het modem ook nog VoIP verzorgd was de routingfunctie van het modem uitschakelen geen optie.

Hoe ik het opgelost heb:

Alle PC's uit behalve 1 met een statische IP, vervolgens op de WiFi router DHCP uitgezet, een statisch IP toegekend en het geheel werkte weer perfect. Sowieso zorgen dat je het toekenningsgebied van de eerste router instelt, en dat je de 2e + 3e router hier buiten zet.

Voorbeeld: Router 1 heeft ip: 192.168.1.100, router 2 + 3 hebben xxx.xxx.1.1 en xxx.xxx.1.2, zorgen dat de werkstations vanaf xxx.xxx.1.3 t/m xxx.xxx.1.53 of iets dergelijks werken, zodat je er later zonder problemen andere computers en hardware aan kan hangen.

Router 2 + 3 vervangen door een hub of switch is overigens de makkelijkste oplossing.
Hoewel er wat voor te zeggen valt om een Hub NIET te gebruiken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door merauder op 30-10-2007 12:40 . Reden: Klein vormfoutje! ]

Pagina: 1