sms sturen naar iedereen binnen een bepaalde straal

Pagina: 1
Acties:
  • 1.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:13
Beste mede-tweakers,

Ik zag net een filmpje waarin een gast een smsje stuurt naar iedereen binnen een straal van 25 meter zonder hun mobiele nummers te weten. Tevens zag ik laatst een nieuwsbericht waar in stond dat de politie een bepaalde doelgroep in 1x kan smsen.

Weet iemand hoe dit werkt? ik ben hier wel nieuwschierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 10:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zoek maar eens is op LBS (Location Based Services).

Helaas is dit alleen mogelijk voor de providers en niet voor iemand die een gewonen klant is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Volgens mij doet de politie dat via cell broadcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 16:11

DinX

Motormuis

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.

Je hebt tegenwoordig al de mogelijkheid om reclame te versturen. Dat gebeurt met bluetooth en niet via het gsm netwerk. Zo heb je al reclameborden of borden naast de weg waarop staat "zet bluetooth aan", of "kijk op je gsm".

De berichten van de politie gaan dan weer wel via het netwerk e ndat wordt geregeld via de provider. No way dat je dat mag als normale klant/bedrijf.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

jwkempeneers schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:00:
Volgens mij doet de politie dat via cell broadcast.
idd. Denk dat ze dat via de providers gewoon kunnen regelen?

Op politie.nl oid kan je jezelf ook opgeven voor sms'jes. Moet je je postcode/huisnr invullen en als er iets aan de hand is in je buurt sms't de politie je. Krijg paar keer per week een sms dat er iemand vermist is, of dat er dieven in de wijk lopen of een ontsnapte uit 't psychiatisch ziekenhuis en of we ernaar willen uitkijken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 19:50
Silvos schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:20:
Beste mede-tweakers,

Ik zag net een filmpje waarin een gast een smsje stuurt naar iedereen binnen een straal van 25 meter zonder hun mobiele nummers te weten. Tevens zag ik laatst een nieuwsbericht waar in stond dat de politie een bepaalde doelgroep in 1x kan smsen.

Weet iemand hoe dit werkt? ik ben hier wel nieuwschierig naar.
Bedoel je dat filmpje van die gast in de kroeg? Das nep. Kan niet.
Bestaat ook zo'n filmpje dat ie zogenaamd de NS borden heeft gehacked. Is een reclame filmpje voor Infosupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Bedoel je dat filmpje van die gast in de kroeg? Das nep. Kan niet.
Bestaat ook zo'n filmpje dat ie zogenaamd de NS borden heeft gehacked. Is een reclame filmpje voor Infosupport.
Wel leuk gemaakt. Ze staan op youtube. Er is er ook een dat hij de brug open laat gaan terwijl er geen boot aankomt. Zie je lange files op straat e.d.

Die van de ns is erg grappig. Dan vraagt ie aan iemand waar hij naar op vakantie gaat. Zegt die vent mallorca oid. En dan hoor je de omroepster omroepen: De trein naar Mallorca heeft helaas vertraging (oid). :D en op de borden verschijnt dan Mallorca. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 196953 op 29-10-2007 15:12 ]

Pagina: 1