Logitech Z5500 op meerdere apparaten aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172481

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al erg veel gezocht met de search, echter ik kom er nog steeds niet helemaal uit.

Ik ben een n00b op audio vlak, dus daarom probeer het via deze weg :)

Ik heb sinds gistere een Logitech Z5500 in mijn bezit. Ik heb hier geen handleiding van (2e hands).

Wat ik wil:

Surround geluid, op zowel mn digitale tv, als computer, als PS2 (hoeft niet perse) en PS3.

Op mijn computer lukt met de bijgeleverde kabels. Die moet ik alleen verlengen maar dat is het probleem niet. Ik heb ook een optische kabel, die momenteel is aangesloten van mn decoder van de digi tv naar mijn controlpod (of hoe dat ook heet).

Mijn PS3 is d.m.v. een HDMI kabel verbonden met mijn tv. De PS3 heb ik helaas niet, die heb ik 2 dagen geleden op moeten sturen omdat het al niet meer deed...maar dat terzijde.

Ik heb een LG 32LC51. Deze heeft geen digitale ingang, maar alleen:

Variable Audio OUT via tulpstekkers.

Nu vraag ik mij af hoe ik kan zorgen dat ik op alle apparaten geluid heb via mijn set.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:40
Als het goed is zitten er op de logitech 3 aansluitingen:
- optisch
- coax
- 3,5 mini jack

Waar heb je je computer op aangesloten?
Wat voor uitgang heeft de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die jacks zitten op mn pc,

die optische kabel is verbonden met mn digitale tv decoder.

Op de PS3 zitten een HDMI uitgang en een optische uitgang.

Maar je kon volgens mij niet EN HDMI aansluiten EN optisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Anoniem: 172481 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:15:
Die jacks zitten op mn pc,

die optische kabel is verbonden met mn digitale tv decoder.

Op de PS3 zitten een HDMI uitgang en een optische uitgang.

Maar je kon volgens mij niet EN HDMI aansluiten EN optisch...
Dat kan wel. Je moet dan de geluid wel direct via je z5500 laten lopen. Ik heb namelijk mijn xbox360 via HDMI aangesloten en de geluid via de z5500.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah oke, dat is een optie, echter heb ik mn optische aansluiting al voor me decoder van mn digitale tv gebruikt. Ik weet niet of daar splitters voor bestaan?

EDIT: Ik heb even gekeken en die optische splitters bestaan wel, maar gaat dat werken?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 172481 op 29-10-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:40
Iets van een splitter is denk de goedkoopste oplossing. Zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 11:04
Ik heb soortgelijke vraag.

Ik heb straks in bezit een Sony 40-v3000 LCD tv en wil ook al mijn apparatuur aansluiten aan mijn Z-5500

Sony LCD tv heeft 3x HDMI aansluitingen
@home decoder heeft alleen optical aansluiting voor geluid
PS3 sluit ik aan via HDMI maar gaat het geluid dan mee over de boxen als het via HDMI uitgang gaat?
En de pc heb ik nu ook al aangesloten op de coaxial aansluiting

Zou dit allemaal werken?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Ik heb de mijne via optisch aangesloten op mijn tv audio out, ik heb dus mijn tv, 360 en dvd speler via mijn tv naar de z5500 lopen..
Ik weet niet of je tv audio uit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

knny schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:34:
PS3 sluit ik aan via HDMI maar gaat het geluid dan mee over de boxen als het via HDMI uitgang gaat?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:14
Ik heb dat geprobeert via mijn televisie. maar mijn tv zegt dus doodleuk dat die geen dolby digital door kan geven..... dan zit ik dus met gesimuleerd surround in |:( plaats van echte surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb bijna dezelfde vraag:

Ik overweeg om de Samsung LE-46C650 LCD TV te kopen en wil graag zowel mijn PS3 als de TV aansluiten op de Z-5500. De Samsung geeft helaas zoals zoveel TVs niet het 5.1 geluid door via toslink (optisch) maar downmixed dit naar Stereo.

Via de TV kan ik van alles bekijken AVI/MKV/WMV via de netwerk connectie (met 5.1 geluid).
Via de PS3 wil ik graag blurays met zo hoog mogelijke kwaliteit audio kijken.

Mijn beste oplossing tot nu toe zou zijn de aanschaf van een optische schakelaar:
http://www.allekabels.nl/.../Optische-Schakelaar.html

Kon ik maar op de een of andere (goedkope) manier de audio in 5.1 analoog uit de PS3 krijgen. Dan heb ik HD audio van mn PS3 en toslink is verder prima voor mn TV. Zou alleen niet weten hoe.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55
Zyphrax schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:04:
Ik overweeg om de Samsung LE-46C650 LCD TV te kopen en wil graag zowel mijn PS3 als de TV aansluiten op de Z-5500. De Samsung geeft helaas zoals zoveel TVs niet het 5.1 geluid door via toslink (optisch) maar downmixed dit naar Stereo.
Als je TV toch alles naar 2.0 downmixed, kan je dan niet beter je tv met een stereo RCA-kabel aansluiten en de PS3 via optisch?
Mijn beste oplossing tot nu toe zou zijn de aanschaf van een optische schakelaar:
http://www.allekabels.nl/.../Optische-Schakelaar.html
Is mogelijk, een mooiere oplossing is om gebruik te maken van een optical naar digitale coax converter. Je zet dan van één apparaat (TV of PS3) de optische kabel om naar digitale coax. Deze kan dan weer in de andere digitale ingang van de Logitech Z-5500. Is wel duurder dan de switch, maar wel mooier.
Kon ik maar op de een of andere (goedkope) manier de audio in 5.1 analoog uit de PS3 krijgen. Dan heb ik HD audio van mn PS3 en toslink is verder prima voor mn TV. Zou alleen niet weten hoe.
PS3 heeft qua analoge audio uit een max van 2.0 stereo met behulp van de Multi AV-Out. Voor analoog 5.1 moet je helaas niet bij Sony zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
FeaR1986 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:50:
Als je TV toch alles naar 2.0 downmixed, kan je dan niet beter je tv met een stereo RCA-kabel aansluiten en de PS3 via optisch?
Nee sorry voor de verwarring, hij downmixed alleen het geluid als het via een extern apparaat binnenkomt. Geluid via de ingebouwde tuner(s) wordt bij 5.1 wel volledig doorgegeven. Vandaar dat ik daar graag optisch voor gebruik. Dan kan ik mijn netwerk-videos (TV heeft UTP aansluiting) en digitale TV wel met 5.1 geluid bekijken.
Is mogelijk, een mooiere oplossing is om gebruik te maken van een optical naar digitale coax converter. Je zet dan van één apparaat (TV of PS3) de optische kabel om naar digitale coax. Deze kan dan weer in de andere digitale ingang van de Logitech Z-5500. Is wel duurder dan de switch, maar wel mooier.
Zat ik ook te overwegen, wel wat duurder inderdaad en je hebt er een losse stroomaansluiting voor nodig. Bovendien schijnt het soms een probleem te zijn met DTS :S, weet niet zo goed waarom dat is.
PS3 heeft qua analoge audio uit een max van 2.0 stereo met behulp van de Multi AV-Out. Voor analoog 5.1 moet je helaas niet bij Sony zijn.
Ja erg jammer dat er in dit 5.1/7.1 tijdperk nog soms zo weinig rekening gehouden wordt met surround geluid.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Pagina: 1