[hosting] kwaliteit ergens aan af te lezen of allemaal gok?

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 15:09
Ik wil een non-profit website laten hosten, waarbij ik verschillende domeinnamen wil onderbrengen onder 1 hostingspakket. Op dit moment maak ik gebruik van een redirect service met een verwijzing van mijn domeinnamen naar mijn XS4All ruimte.

Als ik een hosting wil hebben bij XS4All, ben ik minimaal 23 euro p/m kwijt, wat voor een hobby toch wel veel is. De reden waarom de redirect service niet meer handig is, is dat ik geen PHP e.d. kan draaien.

Nu heb ik al op www.webhosters.nl gekeken, maar zie erg grote verschillen tussen prijs en mindere mate mogelijkheden bij de bijna 5000 hosting bedrijven. Een kwaliteitskenmerk is er niet. Wat ik zoek is een goede kwaliteit voor een redelijke prijs.

Hoe kan ik erachter komen welke een goede service geven en betrouwbaar zijn, of moet ik echt alleen afgaan op de subjectieve persoonlijke ervaringen?

Nu begrijp ik dat ik waarschijnlijk geen antwoord zal krijgen en gewoon met mijn 100-zijdige dobbelsteen een paar keer moet gooien, dus is het tijd voor een plekje in de Pricewatch?

Alle adviezen welkom. :)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:36
Als het goedkoop moet kun je het toch zelf.

Je hebt dan ook natuurlijk zelf de kwaliteit in de hand O-)

het beste wat je kunt doen is op ervaringen van andere uit gaan. Bij de bedrijven waar mensen veel problemen hebben (technisch alswel administratief) hoef je iig niet te wezen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Keiichi op 29-10-2007 13:23 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik kan u alleen www.pcextreme.nl aanraden. Daar host ik al 3 jaar, GEEN problemen, goed, snel :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:07
Ik heb (persoonlijk) goede ervaringen met PcExtreme. Ik heb zelf ook enkele eigen webservers in beheer, maar dat is niet altijd dé oplossing voor mensen die hosting zoeken (ik kan niet 24/7 reageren op calls, omdat ik gewoon een baan heb).

Vrienden en bekenden verwijs ik dus regelmatig naar PcExtreme, tot nog toe heb ik geen slechte feedback terug gekregen...

Update: over goede ervaringen gesproken... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmA-X op 29-10-2007 13:27 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

honey schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:19:
Hoe kan ik erachter komen welke een goede service geven en betrouwbaar zijn, of moet ik echt alleen afgaan op de subjectieve persoonlijke ervaringen?
Ik zou inderdaad veel ervaringen lezen, niks mis mee toch? Zo werkt de shopsurvey van T.net ook en het is daardoor erg duidelijk bij welke webwinkels je wel en bij welke je vooral niet moet zijn. Voor de betrouwbaarheid kun je verder kiezen voor een leverancier met een goede SLA (service level agreement) waarin vastgelegd is hoeveel % de site minimaal up moet zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Ik heb voor een klein bedrijfje en een vereniging een paar websites op http://www.flexwebhosting.nl/ draaien.
Niet duur met veel extra's en goed genoeg voor het kleine aantal bezoekers wat komt kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Onbekend op 29-10-2007 13:29 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 08:28
Ik zit ook al enkele jaren bij PCextreme, en het is gewoon een heel erg flexibel bedrijf dat dan ook naar zijn klanten luistert.

Zeker voor pcextreme gaan, tis goedkoop, snel en betrouwbaar!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wel mooi dat de TS vraagt om objectieve kenmerken van een goede hostingprovider, omdat hij alleen subjectieve dingen kan vinden en dat iedereen hier dan zijn persoonlijke ervaring gaat noemen :z

Daar zijn dus al sites voor (staat zelfs in de topicstart) en het voegt ook niks toe.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• chocoschijtje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 11:44
Ook een aanrader is http://www.sohosted.com zit ik nu ook al een paar jaar bij,

heb er geen problemen mee gehad, mails reageren ze erg snel op.
het is wel windows hosting maar ik vind dat geen probleem ook kan je in je control switche tussen
php4 en php5,
en het kost je ongeveer 36 euro per jaar voor hosting + domein

[ Voor 23% gewijzigd door chocoschijtje op 29-10-2007 13:42 ]

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Deze is ook wel leuk: http://www.antagonist.nl/. Dat is 24 euro per jaar inclusief gratis domeinnaam. Goeie tent voor die prijs. Uit mijn eigen ervaring heb ik wel een regel, die ikzelf wel probeer aan te houden: hoe kleiner de club, hoe beter de service. Dat geldt uiteraard niet altijd, maar wel vaker dan ik dacht.
Het in de lucht houden van een server is in principe niet boeiend. Dat kan immers iedereen wel. Troubleshooting en onderhoud is vaak waar het in mijn ogen aan scheelt. Software die achterstallig is, niet op tijd pakketen upgraden of bijwerken, server bij storing rustig laten hangen en om maar de administratie niet te vergeten ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Lekkere Loempia op 29-10-2007 13:47 ]

Verwijderd

Had toevallig een zelfde soort probleem, op zoek naar een webhost en dan goede reviews vinden, interessant topic dus.

Ik zit sinds kort bij bluehost (http://www.bluehost.com/). Even uit het hoofd (check dus even op hun website) kost het op dit moment US$6,95 per maand bij 2 jaar vooruitbetalen, 300Gb diskspace, 3000Gb/maand datatraffic en veel extras (MySQL databases etc.). Ik zit er nog niet lang, maar tot nu toe erg tevreden. Ook snelle online support.

• honey
Gizz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:30:
Wel mooi dat de TS vraagt om objectieve kenmerken van een goede hostingprovider, omdat hij alleen subjectieve dingen kan vinden en dat iedereen hier dan zijn persoonlijke ervaring gaat noemen :z

Daar zijn dus al sites voor (staat zelfs in de topicstart) en het voegt ook niks toe.
Inderdaad, ;) het lijkt er dus op dat het niet te objectiveren valt. Een plekje in de Pricewatch zou enige objectiviteit wel benaderen omdat statistieken worden bijgehouden over de ervaringen.

Het probleem is dat er erg veel hosting bedrijven zijn, er zijn dan relatief weinig ervaringen. Je wisselt ook niet snel, dus even snel ervaren hoe een ander is, kan ook niet, zoals wel mogelijk is als je een computeronderdeel wilt kopen. De materie is ook moeilijker, ik weet lang niet wat het allemaal betekend, dus het goed interpreteren kost veel meer tijd.

Wel een vraag, is het gebruikelijk en mogelijk om meerdere domeinnamen op een (1) hostingspakket te draaien?

btw, heel subjectief leek mij http://www.deluxewebhosting.nl/ ook erg gunstig.

[ Voor 4% gewijzigd door honey op 29-10-2007 14:29 ]

Verwijderd

@honey: Waar ik zit (zie mijn bericht hierboven) is het mogelijk meerdere domeinnamen te draaien, dat was juist ook een vereiste van mij. Ik gebruik Drupal met multi-site, werkt perfect tot dusver! Moest wel extra betalen voor dedicated IP adres, maar weet eerlijk gezegd niet zeker of dit nodig is voor multi-domein. Ik wou gewoon graag een eigen IP.

Ik heb mijn domeinen bij een andere registrar staan, dat maakt dus ook niet uit.

Een plekje in shopsurvey/pricewatch lijkt mij ook een erg goed idee, daar heb ik dus ook eerst gezocht voordat ik verder op Internet ging kijken... ik stem voor een webhost survey! ;-)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

non-profit website?

Waar moet ik dan aan denken? Een weblog van jezelf en wat leuke foto's van je nieuwe auto?

Of aan een liefdadigheid project waar jij bij helpt?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

LuCarD schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:52:
non-profit website?

Waar moet ik dan aan denken?
Dat maakt toch niet uit voor de vraag van dit topic: wat maakt een hoster goed en waar kun je dat aan zien?

Overigens vind ik je voorbeelden (persoonlijke website en liefdadigheid) een beetje beperkt, non-profit kan ook een stuk professioneler zijn hoor :P Alles van de overheid is non-profit, stichtingen zijn non-profit, verzekeringen kunnen non-profit zijn etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 29-10-2007 14:59 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Voor liefdadigheids projecten zijn nogal wat mogelijkheden voor sponsoring. :P

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 15:13
Host mijn domains bij transip. daar heeft de verening van eigenaren van mijn ouders ondertussen ook de site gehost. Niet duur en de support is erg goed.

• honey
Als ik als voorbeeld neem pcextreme.nl zoals boven genoemd, dan moet het wel goed zijn, lees je deze ervaringen over hetzelfde bedrijf, dan wordt je toch minder vrolijk.

Juist door deze sterk wisselende ervaringen is het voor nieuwe gebruikers moeilijk om kwaliteit te herkennen. Zijn ze nu goed of niet? (ik hoef geen antwoord).

Dit is de reden van mijn TS, welke objectieve kwaliteits kenmerken zijn er? ... of zijn die er niet en ben je gewoon overgeleverd aan geluk?

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
Het belangrijkste is om eerst voor jezelf duidelijk te hebben wat je exacte wensen zijn, en hoeveel je er voor wilt betalen.

Maak dus zelf een plan met je eisen.
Daarna is het verstandig om rekening te houden met de onderstaande zaken:

- locatie van de servers (Nederland, USA, Duitsland enz)
aan te raden is om een host te kiezen met servers in Nederland i.v.m lage ping-tijden.

- redundante dns-servers op meedere locaties.
belangrijk is dat een host zijn dns servers niet op 1 server draait. Het beste is om minimaal 2 dns-servers te hebben op 2 verschillende fysieke locaties

- fallback mailserver.
zorgt ervoor dat e-mail wordt opgevangen wanneer de hosting-server offline geraakt.

- hoe worden backups geregeld?

- meerdere medewerkers.
altijd handig. als er iemand ziek raakt kan de support gewoon door blijven gaan.

- goede administratie.
facturatie optijd enzovoort.

- enz.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 07:29

Xelation

Bendable Poseable

Zit met het zelfde probleem als Honey, zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik nu aan het doen ben is populaire of grote Nederlandse websites opzoen via WHOIS
om te kijken bij wie zij hosten.

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 01-12 16:28
www.deziweb.com

goeie, vertrouwelijke betaalde hoster:)
Zit je ergens mee, vraag dan via de online support op hun website!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 07:29

Xelation

Bendable Poseable

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaring. Zelfs als je je eisen op een rijtje zet, blijft het een gok.

Waar ik ook van baal is dat de domeinnaam die ik wil 4 jaar geleden al 1 jaar van mij is geweest,
maar ik heb die helaas via Clearhosting genomen te Rotterdam.

Hij staat nu nog op mijn naam/Clearhosting en als ik dan de ervaringen lees bij webhosters.nl
dan kan ik zelfs een nog een leuke rekening verwachten van Clearhosting omdat zij het domein
hebben aangehouden tot op heden. Is toch domeinkaping?

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Een kwaliteitskenmerk is er niet. Wat ik zoek is een goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
Kijk eens op gedragscode.com. Een soort keurmerk. Wanneer je die niet hebt betekend niet dat de toko slecht is, maar het wel hebben betekend meestal wel goede kwaliteit.
Een handige overzicht en ervaringensite is ispgids.com

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
Ik zit bij www.ccchosting.nl, lekker goedkoop, met één hostingpakket en 2 domeinnamen. Werkt simpel en goed. Is wat mij betreft ook een aanrader.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1