Dell XPS 1330 versus Zepto 6224W

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 08:57
Goedenmiddag,

Ik weet dat dit soort topics hier niet erg geliefd meer zijn, maar ik heb jullie hulp echt even nodig.

Dell systeem:
  • 13,3 inch scherm (1280x800)
  • Core2Duo T7250 (2,00 GHz, 2mb)
  • 2 Gb 667 Mhz DC DRR2 ram
  • Nvidea Geforce 8400m GS (128 mb)
  • 160 GB SATA 5400
  • Webcammetje en bluetooth
Prijs: 1029 (incl verzendkosten)(ex btw)

Zepto systeem:
  • 14,1 inch scherm (1440x900)
  • Core2Duo T7500 (2,20 GHz,4mb)
  • 2 Gb 800 Mhz DDR2 ram
  • Nvidea Geforce 8600m GS (512 mb)
  • 120 GB SATA 7200
  • Webcammetje en bluetooth
Prijs: 1037 (incl verzendkosten)(ex btw)

Vragen
  • Is de T7500 een betere keus dan de T7250
  • Ik kan bij de Zepto voor 25 euro een Intel Turbo Memory 1 Gb bijkopen. Is dit aan te raden? Ik lees verschillende reviews waarbij de ene het aanraadt en de andere het afraadt.
  • Welke keus zouden jullie maken? (Zepto: betere specs, Dell: wss betere kwaliteit)
  • Hoe zinvul is de (dure) upgrade naar 4 Gb ram?
Graag jullie ideeen, suggestief, opmerkingen. Alvast bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Clock op 30-10-2007 14:12 ]

Verwijderd

Richt je meer op de grootte en de resolutie van het scherm en zoek natuurlijk benchmark testen op betreffende de videokaart! Dat is imho belangrijker dan je processor

• Clock
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:13:
Richt je meer op de grootte en de resolutie van het scherm en zoek natuurlijk benchmark testen op betreffende de videokaart! Dat is imho belangrijker dan je processor
De videokaart van de Zepto is volgens de benchmarks (en specs) een stuk beter. Ik game af en toe nog wel eens wat, dus dit vind ik wel een belangrijk punt. De grootte is niet heel erg van belang, ze zijn beide vrij klein.

Het OS wordt denk ik Vista, dus extra proc, ram, snelle hdd en videokaart zijn nooit weg.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ikzelf zou voor de Zepto gaan, betere VGA, snellere HD, sneller geheugen, groter scherm en een snellere cpu, keuze lijkt me makkelijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik zou voor de Zepto gaan, tenzij je de hogere mobiliteit van de XPS wilt. De XPS heeft misschien een iets grotere harde schijf, maar die is tevens trager. Dus als dat ook geen echt issue is: de Zepto.

Het Turbo Memory-geval schijnt (althans op het moment) geen echt voordeel te geven.

Verwijderd

Tja aangezien de specs van de Zepto beter zijn zou ik daar ook voor kiezen :)

4gig? Tja ten eerste heb je dan een 64bit OS nodig en of het in een laptop nuttig is? Ligt er denk ik aan waar je hem voor gebruikt, persoonlijk zou ik er niks aan hebben :P Ik heb 2GB maar dat is al meer dan voldoende om alles vlot te laten lopen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 14:14 ]

• Clock
nXXt schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:02:
Ik zou voor de Zepto gaan, tenzij je de hogere mobiliteit van de XPS wilt. De XPS heeft misschien een iets grotere harde schijf, maar die is tevens trager. Dus als dat ook geen echt issue is: de Zepto.

Het Turbo Memory-geval schijnt (althans op het moment) geen echt voordeel te geven.
De opslagruimte is niet echt een issue, aangezien hier een file-servertje staat met 1Tb aan ruimte.

Ik las idd ook dat die Turbo Memory nu niet zoveel voordeel heeft, maar is het wel handig die er voor dat weinige geld bij te kopen, omdat Vista er in de toekomst wellicht meer/beter gebruik van gaat maken?

• jj71
  • Laatst online: 08-01 16:19
De T7500 heeft geen 2 MB, maar 4 MB cache.

De snelheid van het RAM (667 MHz vs. 800 MHz) maakt geen enkel verschil, aangezien het ook op de Zepto op 667 MHz wordt aangesproken (de Santa Rosa chipset kan niet sneller).

Ik heb de Dell XPS M1330 genomen omdat ik die er mooier vind uitzien en vanwege het WLED scherm. Ik vind het design van de Zepto 6224W niet mooi (vooral de lelijke speakertjes onder aan het scherm).

Als je die dingen niet belangrijk vind, neem dan de Zepto - net ietsje meer prestaties voor vrijwel dezelfde prijs. En de videokaart (8600 vs. 8400) is inderdaad een heel stuk beter.

• Clock
jj71 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:02:
De T7500 heeft geen 2 MB, maar 4 MB cache.

De snelheid van het RAM (667 MHz vs. 800 MHz) maakt geen enkel verschil, aangezien het ook op de Zepto op 667 MHz wordt aangesproken (de Santa Rosa chipset kan niet sneller).

Ik heb de Dell XPS M1330 genomen omdat ik die er mooier vind uitzien en vanwege het WLED scherm. Ik vind het design van de Zepto 6224W niet mooi (vooral de lelijke speakertjes onder aan het scherm).

Als je die dingen niet belangrijk vind, neem dan de Zepto - net ietsje meer prestaties voor vrijwel dezelfde prijs. En de videokaart (8600 vs. 8400) is inderdaad een heel stuk beter.
Dat cache was een copy/paste foutje, is nu aangepast. Ik had idd ook gelezen dat die snelheid van de RAM niet uitmaakt hier.

Ik vind de Dell er ook beter uitzien idd, maar ik ben ook wel erg gevoelig voor de betere specs van de Zepto. Keuzes keuzes.. :X

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 21:32
wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 21:32
Ik zou de 6324 kopen (witte variant van 6224), ziet er strak uit. (paar weken in bezit).
Zepto loopt qua hardware techniek gewoon een stukje voor op dell.
Er zit trouwens een Nvidea Geforce 8600m GT in de zepto.
Verder zou ik WEL 800mhz RAM aanraden, de meerprijs is nihil en waarschijnlijk komt er over een tijdje wel iets van intel zodat we het wel kunnen gebruiken. (om het geld hoef je het niet te laten).
Voor normaal gebruik onder Vista 32bits is 2GB geheugen voldoende (32bits gebruikt ook maar max. 3GB). 4GB kan ik alleen aanraden voor 64bits Vista en dan ook alleen nog maar als je er loeizware applicaties op draait. Verder kun je dat later makkelijk upgraden als de prijzen nog wat gezakt zijn (4gb is nog vrij prijzig nu).

Verder is die hardisk (7200rpm) zeker aan te raden. De 6224 en 6324 heeft GEEN webcam.
Turbomemory zou ik afraden, om al eerder genoemde redenen.

Om te besparen zou ik als processor een 7250 nemen ipv een 7500. Dat verschil zal je niet erg merken. Het geluid wat eruit komt is trouwens ook super (helder en hard)

[ Voor 8% gewijzigd door marinadus op 30-10-2007 15:05 ]

• Clock
marinadus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:59:
Ik zou de 6324 kopen (witte variant van 6224), ziet er strak uit. (paar weken in bezit).
Zepto loopt qua hardware techniek gewoon een stukje voor op dell.
Er zit trouwens een Nvidea Geforce 8600m GT in de zepto.
Verder zou ik WEL 800mhz RAM aanraden, de meerprijs is nihil en waarschijnlijk komt er over een tijdje wel iets van intel zodat we het wel kunnen gebruiken. (om het geld hoef je het niet te laten).
Voor normaal gebruik onder Vista 32bits is 2GB geheugen voldoende (32bits gebruikt ook maar max. 3GB). 4GB kan ik alleen aanraden voor 64bits Vista en dan ook alleen nog maar als je er loeizware applicaties op draait. Verder kun je dat later makkelijk upgraden als de prijzen nog wat gezakt zijn (4gb is nog vrij prijzig nu).

Verder is die hardisk (7200rpm) zeker aan te raden. De 6224 en 6324 heeft GEEN webcam.
Turbomemory zou ik afraden, om al eerder genoemde redenen.

Om te besparen zou ik als processor een 7250 nemen ipv een 7500. Dat verschil zal je niet erg merken. Het geluid wat eruit komt is trouwens ook super (helder en hard)
Ik gebruik hem als algemene pc. Dus voor de studie, games, internet, downloaden, etc. En hij wordt hier wel redelijk intensief gebruikt. Ook qua belasting (parren, rarren, downloaden, msn, word en firefox tegelijk ed)

Ik zal even kijken of ik de witte of zwarte mooier vind. Kwestie van smaak. Zepto loopt niet zozeer voor op dell, want bij een 15" laptop van dell kan je het net zo bont maken als bij zeptop. Alleen is de M1330 wat beperkt (of iig heel prijzig bij betere specs).

Ik geloof dat de 800 mhz een paar euro's meer kostten, daar zal ik het ook niet voor laten idd. 2 Gb is vooralsnog ook goed genoeg.

De Turbo Memory wilde ik er eigenlijk wel bij doen. Het kost maar 25 euro, en in de toekomst kan het best een hele hoop performance winst geven (na Vista SP1 oid).

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha dit is lol, aangezien ik beide topics heb gestart _/-\o_

Ga voor de Zepto als je er ook vaker op wilt gaan gamen, zou ik zeggen!
Turbo Memory is gewoon 'n marketinghype, kost idd maar 25,- maarja koop dan 'n muismat :)

Voor de rest is er niet zoveel meer te zeggen aangezien ik dan spuit 1111 zou worden! :9

EDIT: Even terugkomend op je TS, waarin je suggereert dat Dell betere kwaliteit dan Zepto levert...
Denk 't eerlijk gezegd niet, zal wel bij beiden goed zijn! De Zepto die ik nu heb is m'n tweede Zepto en die bevalt me net als m'n eerste uitstekend! De jongen die m'n eeste heeft gekocht is er ook nog steeds vol lof over, dus die betere Dell-kwaliteit zou ik eigenlijk niet durven zeggen :)
Al zie je de tig Zepto-topics waarin inmiddels al meer dan 6700 posts gedaan zijn, is iedereen zeer te spreken over de kwaliteit van de notebooks ;) Dit geld uiteraard ook voor veel Dell-posts hoor :9

Wat je in de TS hebt staan:
De Zepto heeft 'n beter scherm, snellere proc, sneller geheugen, snellere HD en 'n snellere videokaart!
Het is btw een 8600M GT ipv 'n GS, wat nogal veel scheelt en de Zepto heeft idd geen webcam!

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 30-10-2007 19:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Clock
CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:53:
Haha dit is lol, aangezien ik beide topics heb gestart _/-\o_

Ga voor de Zepto als je er ook vaker op wilt gaan gamen, zou ik zeggen!
Turbo Memory is gewoon 'n marketinghype, kost idd maar 25,- maarja koop dan 'n muismat :)

Voor de rest is er niet zoveel meer te zeggen aangezien ik dan spuit 1111 zou worden! :9

EDIT: Even terugkomend op je TS, waarin je suggereert dat Dell betere kwaliteit dan Zepto levert...
Denk 't eerlijk gezegd niet, zal wel bij beiden goed zijn! De Zepto die ik nu heb is m'n tweede Zepto en die bevalt me net als m'n eerste uitstekend! De jongen die m'n eeste heeft gekocht is er ook nog steeds vol lof over, dus die betere Dell-kwaliteit zou ik eigenlijk niet durven zeggen :)
Al zie je de tig Zepto-topics waarin inmiddels al meer dan 8000 posts gedaan zijn, is iedereen zeer te spreken over de kwaliteit van de notebooks ;) Dit geld uiteraard ook voor veel Dell-posts hoor :9

Wat je in de TS hebt staan:
De Zepto heeft 'n beter scherm, snellere proc, sneller geheugen, snellere HD en 'n snellere videokaart!
Het is btw een 8600M GT ipv 'n GS, wat nogal veel scheelt en de Zepto heeft idd geen webcam!
Ik heb die topics even doorgespit idd ;)

Ik heb liever een 'hype' die later eventueel nog nuttig kan zijn dan een muismat voor mijn goedwerkende optische muis op mijn bureau :+
Ik zie idd dat ie geen webcam heeft, was in verwarring met de 15". Maargoed, doe ik toch niet vaak, en er ligt hier nog wel zo'n los prutding.

Ik ga hem nu bestellen, bedankt voor jullie adviezen!

• CLB
  • Niet online

CLB

Clock schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:03:
Ik heb liever een 'hype' die later eventueel nog nuttig kan zijn
Koop je later toch gelijk 'n 2GB Turbo Memory module? (als 't ooit echt snelheidwinst geeft doe k dat ook)

EDIT: Houd er rekening mee dat er bij de Zepto geen OS mee wordt geleverd! Kost je zo'n 9 tientjes!

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 30-10-2007 19:06 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Clock
Dit is hem geworden:

Configuratie
Geen besturingssysteem
SAMSUNG DVD-RW DL
Keyboard Znote 6xx4W zwart US
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
6 Cell Batterij
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.20 GHz Intel® Core™2 Duo T7500 800MHz
2GB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM
120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
Intel Pro/Wireless 4965AGN

Accessoires
Zepto Sleeve M

Service

24 maanden carry-in garantie

Ik kan als student zijnde via surfspot goedkoop aan Vista komen ;)

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Clock schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:38:
Ik kan als student zijnde via surfspot goedkoop aan Vista komen ;)
Je kunt ook kijken of je bij MA3D.com (MSDNAA) kunt bestellen. Ligt aan je opleidingsinstituut e.d.

Vista Business is daar €45 en Ultimate €65. Ietsjes beter dan de €48,75 en €125 die je bij Surfspot betaalt. Volgens mij biedt MA3D volledige versies aan en Surfspot alleen upgrades, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

• Clock
nXXt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:49:
[...]

Je kunt ook kijken of je bij MA3D.com (MSDNAA) kunt bestellen. Ligt aan je opleidingsinstituut e.d.

Vista Business is daar €45 en Ultimate €65. Ietsjes beter dan de €48,75 en €125 die je bij Surfspot betaalt. Volgens mij biedt MA3D volledige versies aan en Surfspot alleen upgrades, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Hmm, daar heeft de rug geen overeenkomst mee, helaas. Ik heb even gekeken bij surfspot, en het is inderdaad een upgrade |:(

MS Windows Vista Business Upgrade (SL) NL
a 48,75

Ik dacht dat die dingen daar 25 euro waren.. Is blijkbaar weer veranderd. Maar in hoeverre is een upgrade een upgrade bij Vista?

Ooh, dat valt nog wel weer mee blijkt, na even googlen(A)

[ Voor 5% gewijzigd door Clock op 30-10-2007 21:12 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke?
Dit soort topics zijn niet wenselijk in CSL en gaan derhalve op slot :o. In de FAQ staat nuttige informatie over de aanschaf van een notebook, doe er je voordeel mee :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.