Toon posts:

PC gecrashed

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik wil graag weten hoe en wat ik allemaal moet checken om er achter te komen
wat er met mijn pc aan de hand is.

Wat is er gebeurd:
spontaan tijdens het opstarten wou hij niet doorstarten/opstarten, gaf in 1e instantie geen
foutmelding, na opnieuw opstarten kreeg ik de melding dat xp verkeerd afgesloten was (logisch)
na het aanklikken van: "opstarten met de laatst bekende instellingen" geeft hij aan dat hij
een bestand mist, nl:<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll , deze moest ik opnieuw installeren.
Heb ook vanuit "dos" chkdsk de boel getest, en daar gaf hij 1 of meerdere fouten aan,
dus wat zou er defect of beschadigd zijn?? XP of Hdisk??

Info van het systeem:
Asus K8V SeDX met AMD Athlon64 3000+
1x 512Mb & 1x 1024Mb DDR
1x SATA 160Gb (2x partitie 80 Gb)
1x PATA 80 Gb
Gforce FX5700L AGP 256Mb

Alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gevallen als deze komen vaker voorbij en er is inderdaad een waslijst aan dingen die je kunt controleren om te achterhalen wat er aan de hand is. Gelukkig hebben we die waslijst ook opgenomen in de FAQ: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

In dit geval klinkt het alsof in ieder geval er bestandssysteemcorruptie is opgetreden, waardoor hal.dll beschadigd is. Mogelijk komt dat door een dode HDD, maar het kan ook komen door de vastloper zelf, ongeacht hoe dat ontstaan is. Kortom, nog veel dingen om uit te sluiten. De Troubleshooter helpt je zeker op weg. Kom je er niet uit, dan kun je altijd een topic openen, maar geef dan wel exaxt aan wat je in de troubleshooter gedaan hebt en wat toen gebeurde, dan kunnen we meedenken :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.