Toon posts:

[Leopard] Custom Icon Bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het probleem:
Mappen die ik een custom icoon geef kan ik niet meer openen door op het icoon te dubbelklikken, ook kan ik ze niet slecteren dor 1x op het icoon te klikken. Om ze te openen moet ik dubbelklikken op de letters van de naam van de map, zo ook om ze te selecteren.

Bij een map die ik nog onder Tiger een custom icoon gegeven heb werkt alles nog wel zoals voorheen.

Op de screenshot ziet u links een map die ik enkele maanden geleden een custom icon gaf onder Tiger, rechts één die ik gisteen een custom icoon gaf onder Leopard.

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07441/Afbeelding2.png
Om misverstanden te voorkomen zal ik hier mijn werkwijze om een map een custom icoon te geven ook beschrijven:

1) Ik download een jpg bestand vauit firefox, en plaats dit in de desbetreffende map
2) Ik hernoem het bestand naar "folder.jpg" (Deze map wordt geshared met een windows pc, vandaar)
3) Ik open het bestand met command-O (In voovertoning dus)
4) Ik kopieer de afbelding met command-c
5) Ik sluit voorvertoning met command-q
6) Ik ga naar de bovenliggende map met command-arrowup
7) Ik open het informatievenster voor die map met command-i
8 ) Ik selecteer het mapicoon linksboven in het informatievenster door er 1x op te klikken
9) Ik plak de afbeelding met command-v, wardoor het mapicoon vervangen wordt door de geselecteerde en gekopieerde afbeelding.
10) Ik sluit het infovenster met command-w

In Tiger werkte deze werkwijze perfect, in Leopard heb ik dus bovenstaand probleem. Is dit bij jullie ook het geval, en zo ja, weet er iemand de oorzaak/een oplossing?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik gebruik de zelfde methode voor custom icons op folders en ik heb het probleem wat jij hebt niet ontdekt. Wat je misschien kunt proberen is de afbeelding te verkleinen naar 128x128 pixels (maximale grootte van een icon) en het dan weer te proberen. Maar geen idee of dit de oplossing is, maar dit zou ik eerst proberen als ik het probleem had.

Verwijderd

Topicstarter
@Blackmage: Resizen naar 128x128 lost het probleem inderdaad op, maar is eigenlijk niet de bedoeling aangezien het folder.jpg bestand ook gebruik wordt om in 600x600 in m'n mediaplayer de albumhoes weer te geven. In tiger gebruikte ik soms afbeeldingen van 3000x3000 of groter als icoon, en dat leverde nooit een probleem op.

Maar zeker bedankt voor de workaround!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Is het in Leopard niet zo dat de maximale grootte 512x512 is? Dat zou in Mediaplayer aardige plaatjes opleveren, terwijl je toch de bovenstaande workaround toepast.
edit:
Ik zie dat het niet is gelukt. Vanavond als ik thuis ben zal ik wel even kijken of het probleem zich bij mij ook voordoet.Ik zit nu achter een Windows XP bak.

[ Voor 34% gewijzigd door -Mous- op 29-10-2007 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
@-Mous-: Nee, heb net via Trial and error ontdekt dat de grens op 255x255 ligt. Dat lukt nog, 256x256 niet meer. En 255 is niet voldoende meer om mooie plaatjes op te leveren :(

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Voor de icon in OSX hoef je het originele bestand niet te laten staan. Je kan gewoon een 128x128 versie als icon gebruiken (en het origineel verwijderen) en folder.jpg op originele grootte erin laten staan voor je mediacenter.
Pagina: 1