Toon posts:

Externe HD compatible met WinXP x64 en Mac OSX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemiddag. Ik ben afgelopen maand met mijn stagebegonnen bij een videobedrijf. Tussen de Mac's wou ik wel percee een pc. Probleem is dan bestanden heen en weer sturen.

Nu hebben we 1 Lacie d2 Quadro 500gb gekocht. Die geformateerd naar FAT32(op een mac) maar mijn systeem (Windows XP 64 bit) herkent hem niet.

Ook vernam ik dat, als het wel zou werken, je bestanden niet groter dan 4gb zou kunnen oversleuren. Maarja met videobestanden zit je daar natuurlijk al snel aan :?

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen met wat wijsheden.

alvast bedankt.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-02 23:39
Ehm, waarom deel je niet gewoon een map op de pc of op de mac? Zie bij Apple over SMB

Maar de vraag was dus waarom de usb disk niet herkent wordt. Wordt alleen de partitie niet herkent of ziet je XP64 de hele drive niet? De eerste zou kunnen omdat XP64 zelf geen FAT32 partities kan maken die groter zijn dan 32GB en het tweede zou kunnen omdat de usb-chipset die in die drive zit niet goed herkent wordt. Dus iets meer info over wat er precies fout gaat is wel handig om een goed antwoord te kunnen geven.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:55
Google eens op MacDrive, en dan bedoel ik het stukje software voor Windows en niet dat fast food :P. Hiermee kun je gewoon een Mac-Bestands systeem openen, en de externe schijf dus gewoon als mac schijf formateren en lezen onder Windows. Veder is het met Fat32 inderdaad niet mogelijk om bestanden groter als 4GB er op te zetten, dus dan zit je al aan NTFS of Mac bestands systemen. Waarmee die MacDrive dan me meest logische optie is in mijn ogen, werkte bij een kennis van me in ieder geval perfect ;)

Linkje naar de site van MacDrive:
http://www.mediafour.com/products/macdrive/

EDIT: Veder zie je hem trouwens ook niet bij schijfbeheer of apparaat beheer?

EDIT 2: Ik zit me trouwens net te bedenken en even snel op internet gezocht, maar MacDrive is er volgens mij nog niet voor X64. Zover ik gezien heb werkt dat programma echt idiaal, maar als hij geen X64 ondersteuning, kom jij niet veder er mee...

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenBatt op 29-10-2007 16:34 ]

Specs!