Toon posts:

chello, lancity (adam) en mac-adres ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe machine aanschaffen.
Daarin komen twee netwerk kaartjes. Eentje voor het lancity modem en eentje voor het interne netwerk met het oude beestje.

1. Moet ik nu het mac adres bij chello laten wijzigen ? (waar zie/herken je dat mac adres eigenlijk ?) Of is het handiger om het oude ISA kaartje in de nieuwe pc te zetten ?
(vraagt trouwens wel een isa sleuf ...)

2. Oude beestje heeft nog een ISA (3com) kaartje. Kan je een netwerkje opzetten met een ISA kaartje in de ene en een PCI in de andere machine ?

bedankt,habe

Verwijderd

vraag 1 weet ik zo niet, bij @home hiero hoeft het in iedergeval niet :)

vraag 2: tuurlijk :)

Verwijderd

Wat betreft vraag 1: als je een nieuwe netwerkkaart wilt gaan gebruiken voor verbindign met het internet (dus niet de kaart die je ooit kreeg bij chello), dan zal je je macadres moeten doorgeven aan chello voordat je hem aansluit.

het macadres kan je zien door in de dosprompt ipconfig /all in te typen, of (als je 98 gebruikt) winipcfg in te toetsen. bij winipcfg zie je dan een adapteradres staan in de trant van xx.xx.xx.xx.xx.xx.

Verwijderd

mac adres voor chello is nie belangrijk, heb der zelf verschillende nic's aan gehad, zonder problemen.
dus..

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Aleen als je de netwerkkaart die met hen lan city verandert moet je die aan chello doorgeven.

die voor het interne netwerk hoef je niet door te geven

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op dinsdag 13 februari 2001 15:28 schreef shellshock28 het volgende:
mac adres voor chello is nie belangrijk, heb der zelf verschillende nic's aan gehad, zonder problemen.
dus..
Ze ZEGGEN (bij Chello in Amsterdam) anders wel altijd dat je het door moet geven omdat je anders van hun DHCP server geen IP etc toegewezen krijgt en dus niet toegelaten op het Netwerk...

Please do not contact me telepathically.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op dinsdag 13 februari 2001 15:36 schreef squee het volgende:

[..]

Ze ZEGGEN (bij Chello in Amsterdam) anders wel altijd dat je het door moet geven omdat je anders van hun DHCP server geen IP etc toegewezen krijgt en dus niet toegelaten op het Netwerk...
Shellshock mag deze magie wel eens bij mij thuis komen demonstreren, dan boek ik Hans Klok als opwarmertje en maken we er een gezellig avondje van...;)

Verwijderd

hier in nijmegen heb ik der gloof 4 nic's in 2 pc's gehad op zelfde modem, dat werkte gewoon.. maar das geen magie

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:53

Cansu

Cirus the Virus

Voordat je de chello 3com nic vervangt moet je gewoon eerst ipconfig /release doen. Tenminste bij een NT bak. Winipcfg bij Win9x bakken. Dan andere nic aansluiten en en weer ipconfig /renew doen. Niks doorgeven aan chello. Alleen mac van Lan City is belangrijk voor hun. IP moet je gewoon eerst releasen zodat hun DHCP server niet gek wordt.

[Typo]

Viva la Netherlands!

Verwijderd

pcies

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op dinsdag 13 februari 2001 15:48 schreef Cansu het volgende:
Voordat je de chello 3com nic vervangt moet je gewoon eerst ipconfig /release doen. Tenminste bij een NT bak. Winipcfg bij Win9x bakken. Dan andere nic aansluiten en en weer ipconfig /renew doen. Niks doorgeven aan chello. Alleen mac van Lan City is belangrijk voor hun. IP moet je gewoon eerst releasen zodat hun DHCP server niet gek wordt.

[Typo]
Ook Cansu is van harte uitgenodigd om zijn troekendoos open te trekken op avondje Chello
Amsterdam >:)
(indrukwekkende line-up reeds Hans Klok, Shellshock28, Cansu, misschien onze nestor H.Kazan ook maar uitnodigen)

Verwijderd

Vraag 1: Het MAC adres wat bij Chello is opgegeven is het mac adres van je kabel router. Welke netwerkkaart je er dus achter zet is niet belangrijk. Het enige wat de netwerkkaart van Chello krijgt is via hun DHCP server een IP adres.

Vraag 2: Dat mag!!!

Grz

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

1. Moet ik nu het mac adres bij chello laten wijzigen ? (waar zie/herken je dat mac adres eigenlijk ?) Of is het handiger om het oude ISA kaartje in de nieuwe pc te zetten ?
(vraagt trouwens wel een isa sleuf ...)

2. Oude beestje heeft nog een ISA (3com) kaartje. Kan je een netwerkje opzetten met een ISA kaartje in de ene en een PCI in de andere machine ?
1) Ja, je moet het nieuwe MAC adres doorgeven aan Chello. Toen ik van NIC veranderde had ik twee opties, de MAC adres van de NIC veranderen (maar niet alle NICs ondersteunen dat) of het nieuwe MAC adres doorgeven.

Even voor de duidelijkheid: Dit is een LanCity kabelmodem in Amsterdam

2) Tuurlijk.
Pagina: 1