Toon posts:

Exchange pop3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het volgende probleempje

Ik heb een sbs 2003 server welke verder prima functioneert.
Bij het installeren is ook exchange erop geïnstalleerd (maar niet verder geconfigureerd).
Nu is het zo dat voor iedere gebruiker een exchange account is aangemaakt in outlook, dit geeft nogal wat meldingen in outlook (postvak gesloten, limiet overschreden etc.).
Er worden maar twee pop3 adressen gebruikt dus het lijkt mij wat overbodig om exchange hiervoor te gaan configureren.

Wat is het handigste om te doen het gaat erom dat ik de pop3 mail gewoon kan verzenden en ontvangen en in een ander zijn agenda kan kijken.

Verwijderd

Exchange gebruiken om de agendas te delen, pop3 mail op laten halen en je mail bezorgen in je Exchange postvak zodat het gebackupt is, en kijken waar al die ongein mbt die meldingen vandaan komt?
Exchange heb je. Het kan alles wat je wilt en nog 1000 keer meer, je hoeft niets te doen dan die twee pop3 boxjes op te laten pikken en direct bij mensen in hun Exchange postvak te pleuren, dan is het snel safe en simpel, heb je alle opties die je wilt hebben en kun je simel het geheel backuppen. Waarom zou je het leven moeilijker maken dan het is?
Die foutmeldingen moet je trouwens helemaal niet krijgen. Komen die wel uit Exchange? Wat zijn dat voor meldingen?

Verwijderd

Topicstarter
De meldingen die ik krijg bij de diverse gebruikers zijn berichten in outlook van Postvak gesloten en overschrijding limiet en dergelijke.

Maar dat oppikken van die twee email adressen moet ik dan ook bij de ISP het ip laten forwarden naar het ip van de server etc.? of kan dit ook op een andere (eenvoudigere) manier. Heb namelijk geen tot weinig exchange ervaring.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat je zoekt is een goede SBS2003 uitleg :)

En wat ook wel fijn zou zijn is als je met wat concretere zaken komt dan alleen "Postvak gesloten en overschrijding limiet en dergelijke".

SBS gebruikt namelijk quota per mailbox (gebruiker) dus zo vreemd is dat niet. Dat kan je prima wijzigen door de SBS Wizards te gebruiken (en niet ESM).
Maar dat neemt niet weg dat je wel degelijk Exchange geconfigureerd wilt gebruiken als je van die 'vage' foutmeldingen af wil komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het ontvangen gaat nu verder ok, alleen het verzenden nog niet via de exchange account in outlook.
Er wordt dan gelijk een mail gestuurd met als onderwerp "onbestelbaar" kan iemand me vertellen hoe ik de smtp server van exchange zo moet instellen dat deze via de office dsl van kpn (smtp.kpn-officedsl.nl) de mails verstuurd en ik de melding onbestelbaar niet meer krijg?