Hallo,
Wij hebben een resellerpakket bij PCExtreme en ik heb een probleem met cronjobs. Het is een linux server, en wij kunnen alles regelen via DirectAdmin. Daarin kunnen dus ook cronjobs ingesteld worden. Echter heb ik volgens mij alle vormen al geprobeerd, mar de cronjob wil maar niet werken. In het script staan het volgende:
Ik heb ook al geprobeerd om regels als #!/usr/local/bin/php bovenaan het script te zetten, maar dat werkt dus ook niet. De regels die ik heb geprobeerd in directadmin zijn:
wget -O /dev/null -q /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
wget /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
php /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
/usr/local/lib/php /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
/usr/local/bin/php /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
/home/*****/domains/******/public_html/test2.php
Het pad /home/*****/domains/******/public_html/ klopt iig, dat heb ik direct uit phpinfo() gekopieerd.
Als ik dus gewoon in de browser naar test2.php ga dan wordt de datum wel geupdate in de database, dus het script werkt wel gewoon. Iemand een idee wat ik verder nog kan proberen?
Wij hebben een resellerpakket bij PCExtreme en ik heb een probleem met cronjobs. Het is een linux server, en wij kunnen alles regelen via DirectAdmin. Daarin kunnen dus ook cronjobs ingesteld worden. Echter heb ik volgens mij alle vormen al geprobeerd, mar de cronjob wil maar niet werken. In het script staan het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| <?php
include("./include/db_connect.php");
$nu = date("d-m-Y H:i:s");
$result = mysql_query("UPDATE test SET datum='$nu' WHERE id='1'") or die(mysql_error());
?> |
Ik heb ook al geprobeerd om regels als #!/usr/local/bin/php bovenaan het script te zetten, maar dat werkt dus ook niet. De regels die ik heb geprobeerd in directadmin zijn:
wget -O /dev/null -q /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
wget /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
php /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
/usr/local/lib/php /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
/usr/local/bin/php /home/*****/domains/******/public_html/test2.php
/home/*****/domains/******/public_html/test2.php
Het pad /home/*****/domains/******/public_html/ klopt iig, dat heb ik direct uit phpinfo() gekopieerd.
Als ik dus gewoon in de browser naar test2.php ga dan wordt de datum wel geupdate in de database, dus het script werkt wel gewoon. Iemand een idee wat ik verder nog kan proberen?
[ Voor 4% gewijzigd door avdwerf op 29-10-2007 10:07 ]