hallo,
Ben hier nu al 3 dagen aan het k*tt*n maar het lukt me niet om de ftp achter de openbsd firewall op een ander poort dan 21 aan de praat te krijgen.
als ik alle config files en rdr zet op poort 21 werkt het prima maar zodra ik een ander command poort wil en wil rediren naar de poort 21 op de ftp server krijg je geen connectie
m'n ipnat rules.config voor de redir
rdr rl0 aaa.bbb.ccc.ddd/32 port 27960 -> 192.168.1.4 port 21
m'n ipf.rules voor de ftp
pass in quick proto tcp from any to any port = 27960 flags S keep state
p.s. 27960 heb ik nu ff gekozen omdat hij me wel leuk leek !!!
verander ik nu de 27960 naar gewoon 21 dan werkt alles en kunne ze connecten
het poortnr instellen bij de client gebeurt ook goed want ik zie een rdr in de ipmon logs.
Ok heb ik in de services
ftp 27960/tcp
er maar bij gezet en mog ook niet baten.
Ik zoek me dus helemaal wezeloos naar dat config bestandje dat zegt dat ftp command op 21 binnen hoort te komen.
wie o wie help me !!!!
l.d.
Ben hier nu al 3 dagen aan het k*tt*n maar het lukt me niet om de ftp achter de openbsd firewall op een ander poort dan 21 aan de praat te krijgen.
als ik alle config files en rdr zet op poort 21 werkt het prima maar zodra ik een ander command poort wil en wil rediren naar de poort 21 op de ftp server krijg je geen connectie
m'n ipnat rules.config voor de redir
rdr rl0 aaa.bbb.ccc.ddd/32 port 27960 -> 192.168.1.4 port 21
m'n ipf.rules voor de ftp
pass in quick proto tcp from any to any port = 27960 flags S keep state
p.s. 27960 heb ik nu ff gekozen omdat hij me wel leuk leek !!!
verander ik nu de 27960 naar gewoon 21 dan werkt alles en kunne ze connecten
het poortnr instellen bij de client gebeurt ook goed want ik zie een rdr in de ipmon logs.
Ok heb ik in de services
ftp 27960/tcp
er maar bij gezet en mog ook niet baten.
Ik zoek me dus helemaal wezeloos naar dat config bestandje dat zegt dat ftp command op 21 binnen hoort te komen.
wie o wie help me !!!!
l.d.
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier