Hallo allemaal, ik wist niet precies waar ik dit moest posten maar aangezien ik denk dat het probleem bij mn videokaart zit heb ik het hier maar neergezet.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw moederbordje + cpu & gpu namelijk:
Het beeld valt dan na een paar minuten uit, meestal een minuut of 5, het geluid loopt nog een tijdje door en na 10 seconden oid blijft het geluid ook hangen.
Nou dacht ik eerst dat dit misschien een hitteprobleem kon zijn, aangezien de fan aanslaat (of iig meer toeren gaat draaien) net voordat het beeld wegvalt, echter geeft NTune een temperatuur aan van 55 graden net voordat het gebeurd en heb ik ook al geprobeerd de fan de hele tijd op volle toeren te laten draaien.
Ook heb ik een redelijke airflow in mn kast met voorin en achterin een casefan.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Windows XP & Vista
- bios geflashed naar nieuwste versie
- standaard windows drivers\nieuwste nvidia drivers
- fan van gpu op volle toeren aanzetten
- single monitor (normaal heb ik er 2 aanhangen)
Is is verder niks overgeclockt of iets dergelijks en als ik gewoon in windows aan het werken ben is er niks aan de hand, draait alles als een zonnetje.
Ook games zoals WoW (windowed dan wel) en Warcraft III kan ik gewoon spelen zonder dat er iets gebeurd.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik kan doen?
Alvast bedankt
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw moederbordje + cpu & gpu namelijk:
- Asus M2N-SLI Deluxe nForce 570 SLI
- AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz HT 2MB AM2 Box
- Club3D GeForce 8600GTS 256MB DDR3 2xDVI/HDCP
- Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia
Het beeld valt dan na een paar minuten uit, meestal een minuut of 5, het geluid loopt nog een tijdje door en na 10 seconden oid blijft het geluid ook hangen.
Nou dacht ik eerst dat dit misschien een hitteprobleem kon zijn, aangezien de fan aanslaat (of iig meer toeren gaat draaien) net voordat het beeld wegvalt, echter geeft NTune een temperatuur aan van 55 graden net voordat het gebeurd en heb ik ook al geprobeerd de fan de hele tijd op volle toeren te laten draaien.
Ook heb ik een redelijke airflow in mn kast met voorin en achterin een casefan.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Windows XP & Vista
- bios geflashed naar nieuwste versie
- standaard windows drivers\nieuwste nvidia drivers
- fan van gpu op volle toeren aanzetten
- single monitor (normaal heb ik er 2 aanhangen)
Is is verder niks overgeclockt of iets dergelijks en als ik gewoon in windows aan het werken ben is er niks aan de hand, draait alles als een zonnetje.
Ook games zoals WoW (windowed dan wel) en Warcraft III kan ik gewoon spelen zonder dat er iets gebeurd.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik kan doen?
Alvast bedankt